Bent vienas neigiamas komentaras internete turi įtakos pirkėjų sprendimui

Publikuota: 2012 m. liepos 18 d. trečiadienis

Dauguma Lietuvos interneto naudotojų prieš įsigydami prekes ir paslaugas ieško informacijos apie jas elektroninėje erdvėje. Ketvirtadalis internautų teigia pasitikintys kitų žmonių išsakyta nuomone internete. Kas septintam potencialiam pirkėjui bent vienas neigiamas atsiliepimas ar apžvalga apie produktą internete gali nulemti nepalankią nuomonę apie prekės ženklą. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas specialus interneto vartotojų elgsenos tyrimas.

TNS LT atlikto tyrimo rezultatai atskleidė, jog 67 proc. interneto vartotojų ieško informacijos apie prekes ir paslaugas internete, socialiniuose tinkluose ir tinklaraščiuose. Lietuvos internautai aktyviai skaito kitų vartotojų atsiliepimus apie prekes ir paslaugas internete. Kitų išsakyta nuomonė ar komentarai internete padeda apsispręsti dėl prekių įsigijimo 24 proc. vartotojų.

Daugiau nei trečdalis, arba 36 proc. potencialių pirkėjų internete įsitikinę, kad kitų žmonių atsiliepimai yra patikimesni nei įmonių skleidžiama informacija apie savo produkciją. Kas trečias interneto naudotojas labiausiai pasitiki draugų išsakyta nuomone ar komentarais apie produktus bei prekės ženklus. Nepažįstamų žmonių komentarais teigia pasitikintys 19 proc. interneto naudotojų.

Daugiausiai mūsų šalies internautų domisi ir dalijasi patirtimi apie tokias paslaugų ar prekių kategorijas kaip filmai, muzika, kosmetika ir veido priežiūros produktai, apranga, mobilieji telefonai. Važinėti automobiliai, palyginti su kitomis kategorijomis, vartotojų apsisprendimui turi didelę įtaką, tačiau internete apie juos kalbančiųjų yra mažai.

Mažiausiai patirtimi besidalijančių vartotojų internete turi kreditinių kortelių, gyvūnų ėdalo, draudimo poliso, konditerijos gaminių, saldumynų ir užkandžių, nealkoholinių gėrimų kategorijos bei tokie bankų produktai, kaip paskolos, einamosios sąskaitos.

„TNS atliktos pasaulinės studijos „Digital Life“ duomenimis, kitose šalyse vyrauja panašios tendencijos – vartotojų asmeninės patirties paklausa internete labai didelė. Tačiau reikėtų pastebėti, kad Lietuvoje prekių ir paslaugų gamintojai kol kas neišnaudoja visų komunikacijos galimybių skatinant prekinių ženklų advokatavimą internete ir mažinant neigiamų atsiliepimų įtaką jų apsisprendimui. Tai ypač aktualu maisto, gėrimų, telekomunikacijų, bankų bei draudimo sektoriams“, – teigia TNS LT projektų vadovė Inga Bitinaitė.

Pirkimas internete pamažu tampa tautiečių įpročiu – šiuo metu tokiu būdu prekes ar paslaugas įsigyja mažiau nei pusė, arba 42 proc. interneto naudotojų. Bent kartą per mėnesį prekių ar paslaugų internete įsigyja 16 proc. internautų.

I. Bitinaitės teigimu, nors perkančiųjų internete nėra daug, o pirkimas kol kas nereguliarus, prieš priimdami sprendimą pirkėjai informacijos apie prekes ir paslaugas ieško elektroninėse parduotuvėse. „Paslaugų teikėjai ir gamintojai turėtų išnaudoti šį poreikį ir suteikti vartotojams kuo daugiau svarbios informacijos apie produktus, jų privalumus ir kitas prekybos vietas“, - sakė TNS LT projektų vadovė.

Į elektronines parduotuves užsuka, bet nieko neperka daugiau nei pusė, t. y. 57 proc. interneto vartotojų. Reguliariai – bent kartą per savaitę – aplanko 26 proc. Ketvirtadalis vartotojų teigia, kad lankosi grupinio ir kolektyvinio pirkimo portaluose.

Internetu naudojasi 67 proc. Lietuvos gyventojų.

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kas lemia interneto spartą?

Pastaruoju metu interneto sparta tapo vienu esminių veiksnių, renkantis interneto paslaugų teikėją. Nuotolinis mokymasis, nuotolinis darbas, nuotolinės treniruotės ir kitokia veikla, vykdoma per vaizdo konferencijas, kuriose iš vienų namų vienu metu dalyvauja keli šeimos asmenys,... skaityti »

Kam dažniausiai žmonės naudoja išmaniuosius telefonus?

Šiuo metu pasaulyje yra 2,32 milijardai išmaniųjų telefonų vartotojų, o iki 2020-ųjų šis skaičius paaugs dar iki 500 milijonų. skaityti »

Per 2017 m. III ketv. Lietuvoje įregistruotas 13 281 incidentas kibernetinėje erdvėje (3)

CERT-LT duomenimis, apie penktadalį visų incidentų sudarė kenkimo programinė įranga: virusai (įskaitant išpirkos reikalaujančias kenkimo programas „ransomware“), Trojos arkliai ir pan. skaityti »

Atšalus telefonus sugadiname dažniau: 5 patarimai, kaip išmaniuoju naudotis saugiai

Beveik 60 proc. Lietuvos gyventojų labiausiai jaudinasi dėl mobilaus telefono vagystės, tačiau daug dažniau telefonus iš žmonių atima neatsakingas jų pačių elgesys. skaityti »

Vandeniui atspari išmanioji apyrankė „Samsung Gear Fit2 Pro“ jau Lietuvoje

Naujas įrenginys atitinka 5 atmosferų atsparumo vandeniui standartą, tačiau yra skirtas ne tik plaukiojimui, bet ir kitai fizinei veiklai bei sveiko gyvenimo būdo stebėsenai. skaityti »

„Dell Technologies“ įkūrė Daiktų interneto skyrių

„Dell Technologies“ neatsilieka nuo šios evoliucijos ir kuria naujas vizijas bei strategijas, kad padėtų klientams pasiekti skaitmeninę ateitį saugiai valdant sudėtingą ir dažnai fragmentuotą daiktų interneto struktūrą. skaityti »

Dirbtinis intelektas vaizduotės spąstuose – jis bus kitoks nei tikimės

Dirbtinis intelektas ne atkeliauja – jis jau čia. Ir nors iki mokslinėje fantastikoje matomo superproto liko dar mažiausiai keli dešimtmečiai, kasdien susiduriame su elementaresnėmis jo formomis. skaityti »

Galimybės, kurias verslui atveria didieji duomenys: pamatyti daugiau, įžvelgti tiksliau

Pirkėjų elgsenos realiuoju laiku stebėjimas. Naršymo internete sekimas. Tai tik nedidelė kasdien verslo renkamų duomenų dalis, toli gražu neatspindinti didžiųjų duomenų aprėpčių ir potencialo. skaityti »

ABC tėveliams: programėlės, kurias reikia įdiegti vaiko išmaniajame

Remiantis „Influence Central“ vykdyto tyrimo duomenimis, 10 metų – tai amžius, kuomet vaikai paprastai gauna savo pirmąjį išmanųjį telefoną. skaityti »

Lietuviai vis dažniau perka internetu

Interneto naudotojų Lietuvoje pirkimo įpročiai rodo, kad pusė elektroninių parduotuvių klientų pinigines internetiniam pirkiniui atveria bent kartą per 3 mėnesius. skaityti »

Kaip pasirinkti monitorių, jei daug laiko praleidžiate prie kompiuterio

Šiais laikais siūloma monitorių įvairovė reiškia, kad beveik kiekvienas gali atrasti tai, ko jam reikia. skaityti »