Elektroniniai verslai smarkiai keičia ne tik mažmeninės prekybos, bet ir logistikos sektorių. Kas ir kaip mums pristatinės mūsų internetinius pirkinius ir kas mums parduos prekes?
Elektroniniai verslai smarkiai keičia ne tik mažmeninės prekybos, bet ir logistikos sektorių. Kas ir kaip mums pristatinės mūsų internetinius pirkinius ir kas mums parduos prekes – apie tai skaitykite elektroninės komercijos naujienų apžvalgoje.
Dronai jau pristato siuntas
„DPD grupė“ pirmoji pasaulyje pradėjo komerciniu maršrutu pristatinėti siuntas dronais. Pirmasis reguliarus, 15 km ilgio maršrutas pradėjo veikti Prancūzijos pietuose esančiame Varo regione, kur 30 km/h greičiu galintys skristi dronai gabens siuntas iki 3 kg.
„Apie dronus, kaip siuntų tarnybų ateitį, kalbama nuolatos. DPD juos pirmiausiai kūrė smulkesnių siuntų pristatymui į nutolusias ar sunkiai pasiekiamas vietas. Panašu, kad šis tikslas pasiektas.
Kitas klausimas – ar dronai pristatinės siuntinius mieste? Entuziastai prognozuoja, kad taip atsitiks netrukus ir į namus mums bus skraidinami ne tik internetiniai pirkiniai, bet ir karštas maistas. Tačiau tokia galimybė kelia nemažų abejonių. Mieste žmonės gyvena tankiai ir didžioji būstų dalis tiesiog nepritaikyta tokiai logistikai. Dar problemiškesnis yra įstatyminis reguliavimas, kuris visiškai nepritaikytas dronams. Ir nežinia ar kas pasiryš jį esmingiau keisti.
Be to, dronų koncepcija jau turi konkurentus: siuntas pristatančius robotus bei savivaldžius automobilius. Kai kalbama apie ateitį, yra daug įkvepiančių idėjų, tačiau jas taikant prie realių praktinių poreikių bei žmonių įpročių, vaizdas gerokai pasikeičia“, – sako „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros direktorius Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
25 proc. pardavėjų „Amazon“ – iš Kinijos
Europoje galiojantys reikalavimai įpareigoja pardavėjus „Amazon“ nurodyti savo verslo informaciją. Peržiūrėjus ją paaiškėjo, kad kas ketvirtas šios elektroninės prekyvietės pardavėjas Europoje yra iš Kinijos. Didžiausia šių pardavėjų dalis yra Ispanijos „Amazon“ platformoje – 28 proc., mažiausia – Vokietijos – 17 proc.
„Mūsų turimi duomenys rodo, kad net 40 proc. užsienio elektroninėse parduotuvėse perkančių europiečių yra pirkę Kinijoje. Lietuvoje – kaip ir kitose Centrinės ir Rytų Europos šalyse – šis skaičius dar didesnis – 61 proc.
Įvairovės ir žemesnių kainų ieškantys Lietuvos pirkėjai jau seniai atrado užsienio elektronines parduotuves bei prekybos platformas tokias kaip „Ebay“, „AliExpress“, „Amazon“. Šios platformos – puiki galimybė prekybininkams pasiekti pirkėjus visame pasaulyje. Ir nors tokių pardavėjų skaičius tikrai nemažas, Kinijos šalies ekonominė galia lems, kad jis augs dar labiau. Todėl konkurencinis spaudimas vietinėms elektroninėms parduotuvėms tik auga“, – teigia G. Bilevičius.
Pasak jo, vargu ar Lietuvos bei kitų Europos valstybių elektroninės parduotuvės galės pasiūlyti žemesnes kainas nei konkurentai iš Kinijos. Tačiau vietiniai pardavėjai privalo maksimaliai išnaudoti jų turimus pranašumus. Pavyzdžiui, pirkėjai tampa vis reiklesni paslaugų kokybei, tad kokybiškas aptarnavimas, operatyvus pristatymas, galimybė atsiskaityti gavus prekę ar ją lengvai grąžinti pardavėjui yra stiprioji vietos pardavėjų pusė.