IT ekspertė: startuolių jau gana, verčiau išmokykime vaikus gyventi su technologijomis

Publikuota: 2017 m. sausio 25 d. trečiadienis

Savo kasdienybę sunkiai įsivaizduojame be informacinių technologijų (IT), tačiau ne visada teisingai suvokiame jų vietą gyvenime – technologijos nebėra vien darbo priemonė. „Šiandien į IT žvelgiame tarsi į kokią panacėją, kuri išgebės pasaulį. Jau turėtumėme pamažu atsisakyti tikėjimo, kad pasitelkus IT žinias sukursime kažką naujo ir labai reikšmingo. Bandymų sukurti startuolių, mano nuomone, jau turime užtektinai. Reikėtų koncentruotis į tai, kaip patiems išmokti ir išmokyti savo vaikus gyventi su technologijomis“, – sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Informacinių technologijų ir sistemų centro vadovė dr. Eglė Radvilė. Anot jos, technologijos turi tapti elementariu įrankiu, su kurio pagalba efektyviau ir optimaliau galėtume spręsti ne globalias, o kasdienes problemas.

Pasak IT ekspertės, šią sampratą įdiegti būtina, mat daugelis tėvų bando spręsti vaiko atitraukimo nuo kompiuterio ekrano problemą, nors išties patys yra dėl to kalti. „Vaikas užmušinėja laiką žaisdamas kompiuteriu dėl to, kad patys tėvai yra atsilikę nuo technologijų ir negali vaikui parodyti, kad kompiuteris yra ne tik žaidimų įrankis – juo ar telefonu galima spręsti mažas buities problemas“, – atkreipia dėmesį E. Radvilė. Ji siūlo skirti laiko ir kartu su vaiku užsisakyti maisto internetu, paaiškinti jam, kaip naudotis žemėlapiu telefone, paprasčiausiomis programomis sukurti gėlių laistymo priminimo pranešimą ar panašiai.

IT naudojimas vaikui turi tapti dar vienu elementariu įgūdžiu. „Ilgą laiką norėjome, kad mes ar mūsų vaikai mokėtų bent dvi užsienio kalbas, nepriklausomai ar vaikas labiau linkęs į technologinius ar socialinius mokslus, bet pamiršome, kad šiandien į klausimą „kokias kalbas moki?“ galima atsakyti: „Vieną WEB ir dvi aplikacijos“, – pastebi VGTU IT ir sistemų centro vadovė.

Anot E. Radvilės, technologijos šiandien kaip niekad gali padėti semtis žinių ir sustiprinti mokymosi procesą. „Dėl sparčiai tobulėjančių geografinės vietos nustatymo ir vaizdo atpažinimo technologijų šiandien visą pasaulį galima paversi mokyklos klase. Yra programėlių, su kurių pagalba nufotografavus medžio lapą programinė įranga pateikia informaciją apie visą augalą ir jo savybes arba planšetinio kompiuterio kamerą nukreipus į pastatą kitos programėlės pagalba galima matyti visą jo atraminę struktūrą, paslėptas vandentiekio, šildymo ir aušinimo sistemas. Taip su IT pagalba praplečiamos vaiko technologijų suvokimo ribos bei ugdomi skirtingi jo gebėjimai bei mokymosi atmintys – vaizdinė, kinetinė, muzikinė, lingvistinė ir pan.“, – IT suteikiamas mokymosi galimybes vardija E. Radvilė.

Anot jos, efektyviai integravus technologijas į mokymosi procesą galima jį padaryti ne tik įdomesnį ir efektyvesnį, bet ir sutaupyti: „Atsisveikinkime su atgyvenusiais vadovėliais ir astronominėmis jų kainomis. Pasitikime elektronines skaitykles su automatiniais atnaujinimais, dinamišku ir individualiems mokiniams pritaikytu turiniu. Tai yra ypač svarbu turint ribotą švietimo sistemos biudžetą – reikia jį išnaudoti efektyviai. Technologijos įvairiose srityse mums padeda pasiekti daugiau su mažesnėmis išlaidomis. Esu tikra, kad tą patį galima pritaikyti ir švietimui“.

Anot IT ekspertės, šiandien mokykloje suteikiamų IT žinių nepakanka, nes jos orientuotos į informatikos egzamino išlaikymą, bet nemoko vaikų pažinti pasaulį pasitelkiant technologijas, problemų sprendimo dirbant komandose, socialinės inžinerijos ir pan. Šioms sritims daug dėmesio bus skiriama šiandien pradedančioje veikti VGTU IT mokykloje, skirtoje 11–14 metų moksleiviams.

VGTU IT mokykla startuoja kaip įrankis, skirtas ugdyti reikalingiems IT gebėjimas nuo pat mažens. Profesionalų komanda dirbs su vaikais mokydami juos ne tik naudoti IT, bet ir gyventi su technologijomis, joms padedant spręsti problemas bei ruoštis ateities profesijoms. Pasak E. Radvilės, netrukus IT grįstų profesijų dar labiau padaugės: reikės bepiločių orlaivių (dronų) mokytojų-programuotojų, virtualios realybės kūrėjų, robotų prižiūrėtojų, aukšto lygio programuotojų-architektų, visų tipų operatorių, pvz., prižiūrinčių autonomiškus automobilius, ir panašių specialistų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Microsoft“ sukūrė nemokamą programėlę silpnaregiams

„Microsoft“ sukūrė nemokamą mobilią programėlę „Seeing AI“ silpnaregiams, kuri analizuoja vaizdo kameros informaciją ir pasakoja balsu, ką mato aplink. skaityti »

Skaitmeninė evoliucija: kokios šalys lyderiauja?

Flečerio mokykla ir „Mastercard“ atliko tyrimą ir paskelbė ataskaitą „Skaitmeninės evoliucijos indeksas 2017 metais“, kurioje vertinami šalių pasiekimai skaitmeninės ekonomikos srityje. skaityti »

18 proc. elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami

Elektronikos platintojų asociacijos (EPA) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 18 proc. visų laikomų elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami. skaityti »

Pristatytas įrankis, pakeisiantis šiandieninę skaitmeninę ekonomiką

Neseniai „Dell EMC“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad organizacijos, kurios IT transformacijai skiria daug dėmesio, į IT žiūri kaip į konkurencinį pranašumą septynis kartus dažniau. skaityti »

Vairuotojų dėmesiui: 4 išmanūs sprendimai saugiam eismui

Pasirodo, eismo saugumo sprendimai gimsta ne tik automobilių gamyklose, bet ir išmaniųjų telefonų gamintojų dirbtuvėse. skaityti »

Sukurtas trimatis infraraudonųjų spindulių veido skeneris

Bendrovė „Morpho“ išleido naują biometrijos terminalą „3D Face Reader“, skirtą identifikuoti darbuotojus, skenuojant jų veidus. skaityti »

Elektroninės komercijos naujienos: siuntas pristatantys dronai ir auganti Kinijos galia

Elektroniniai verslai smarkiai keičia ne tik mažmeninės prekybos, bet ir logistikos sektorių. Kas ir kaip mums pristatinės mūsų internetinius pirkinius ir kas mums parduos prekes? skaityti »

Augantis kompiuterinių žaidimų įrangos pardavimas skatina inovacijas

Viename seniausių ir didžiausių žaidimams skirtų renginių pasaulyje „Electronic Entertainment Expo“ (E3) pristatyta daugybė naujų kompiuterinių žaidimų ir jiems skirtos techninės įrangos. skaityti »

„Microsoft“ pristatė klaviatūrą su įtaisytu pirštų atspaudų skeneriu

Klaviatūra panaši į pirmtakę „Surface Keyboard“, tačiau turi atskirą mygtuką su jutikliu „Fingerprint ID“, kuris geba pažinti naudotoją. skaityti »

Saulėtekio slėnyje kuriamos aukštosios technologijos Silicio slėniui

Saulėtekio slėnyje Vilniuje įsikūręs Fizinių ir technologijos mokslų centras bendradarbiauja su Silicio slėnio kompanija „Lam Research Corporation“. skaityti »