KOMAA prognozuoja socialinės žiniasklaidos įtakos augimą

Publikuota: 2011 m. gruodžio 21 d. trečiadienis

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija (KOMAA)  prognozuoja, kad per ateinančius trejus metus socialinė žiniasklaida taps dar svarbesne komunikacijos priemone. Augs socialinei žiniasklaidai skiriami biudžetai: daugiausia dėmesio bus skiriama veiksmams socialiniame tinkle „Facebook“, mažiausiai – mikrotinklaraščiui „Twitter“.

Tai, kad socialinė žiniasklaida kasmet tampa vis svarbesniu kanalu komunikacijai, rodo augančios jai skiriamos išlaidos. Komunikacijos specialistai prognozuoja, kad per ateinančius trejus metus jų klientai komunikacijos socialinėje žiniasklaidoje biudžetą didins 10 – 30 proc. Taip mano net 60 proc. proc. KOMAA apklausoje dalyvavusių komunikacijos agentūrų vadovų. Tuo metu daugiau negu 13 proc. apklaustųjų pateikia dar optimistiškesnes prognozes – jų manymu, reklamos socialinėje reklamoje biudžetas gali išaugti net iki 30–50 rpoc.

Anot KOMAA valdybos pirmininko Gintaro Šepučio, socialinė žiniasklaida yra viena pagrindinių terpių reklamai internete. „Pastebime, kad socialinės žiniasklaidos svarbą ir potencialą supranta vis daugiau reklamos užsakovų. Tai terpė, kurioje esami ir potencialūs vartotojai kasdien praleidžia nemažai laiko: bendrauja, ieško ir dalijasi įvairiausiu informaciniu turiniu. Čia įmonės su vartotojais gali atvirai ir tiesiogiai bendrauti, išklausyti jų poreikius, pageidavimus ar nusiskundimus ir į juos operatyviai reaguoti. Socialinių tinklų dėka vartotojas tapo dar labiau pasiekiamas. Diskusijos dabar jau dažniausiai kyla ne dėl to, ar socialiniai tinklai apskritai reikalingi įmonei, ar ne, bet kaip galima kuo geriau išnaudoti šio komunikacijos kanalo teikiamus privalumus“, – komentuoja Gintaras Šeputis.

KOMAA narių apklausos rezultatai atskleidė, kad įmonės vis daugiau dėmesio skiria interaktyviam bendravimui su savo klientais. Per ateinančius trejus metus pagrindinėmis rinkodaros socialinėje žiniasklaidoje priemonėmis taps aplikacijų, valdiklių („widget“) kūrimas socialiniuose tinkluose (67 proc. apklaustųjų) ir įmonės ar prekės ženklų puslapių socialiniuose tinkluose kūrimas bei veiksmai juose (60 proc. apklaustųjų). Populiarumu žada nenusileisti ir įmonių ar prekės ženklų virtualios bendruomenės. Net 60 proc. reklamos agentūrų tokių bendruomenių kūrimą ir aktyvių veiksmų jose įgyvendinimą laiko perspektyvia rinkodaros priemone.

Reklamos specialistai taip pat pastebi augantį nepriklausomų tinklaraštininkų populiarumą. 47 proc. apklaustųjų mano, kad komunikacijai ir bendradarbiavimui su tinklaraštininkais artimiausiu metu bus skiriama dar daugiau dėmesio. Reklama socialinėje žiniasklaidoje (reklamjuostėmis, angl. „banner“) ir naujų tinklaraščių įmonėms ar prekės ženklams kūrimu tiki 27 proc. reklamos agentūrų vadovų.

Komentuodamas tyrimo rezultatus, G. Šeputis taip pat atkreipia dėmesį į pasaulyje tarp įmonių naudojamų socialinių tinklų dominuojantį mikrotinklaraštį „Twiter“. Nepaisant to, kad, remiantis naujausiais pasaulinių tyrimų duomenimis („The Econsultancy“, 2011 m. spalis), „Twitter“ komunikacijai pasitelkia 87 proc. pasaulio įmonių, Lietuvoje net 93 proc. apklaustųjų linkę abejoti jo kaip perspektyvios rinkodaros priemonės perspektyvomis. „Lietuvoje „Twitter“ taip ir neįgavo didelio populiarumo tarp vartotojų, todėl atitinkamai ir įmonės į šį kanalą žiūri atsargiau“, - pasakoja G. Šeputis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Microsoft“ sukūrė nemokamą programėlę silpnaregiams

„Microsoft“ sukūrė nemokamą mobilią programėlę „Seeing AI“ silpnaregiams, kuri analizuoja vaizdo kameros informaciją ir pasakoja balsu, ką mato aplink. skaityti »

Skaitmeninė evoliucija: kokios šalys lyderiauja?

Flečerio mokykla ir „Mastercard“ atliko tyrimą ir paskelbė ataskaitą „Skaitmeninės evoliucijos indeksas 2017 metais“, kurioje vertinami šalių pasiekimai skaitmeninės ekonomikos srityje. skaityti »

18 proc. elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami

Elektronikos platintojų asociacijos (EPA) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 18 proc. visų laikomų elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami. skaityti »

Pristatytas įrankis, pakeisiantis šiandieninę skaitmeninę ekonomiką

Neseniai „Dell EMC“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad organizacijos, kurios IT transformacijai skiria daug dėmesio, į IT žiūri kaip į konkurencinį pranašumą septynis kartus dažniau. skaityti »

Vairuotojų dėmesiui: 4 išmanūs sprendimai saugiam eismui

Pasirodo, eismo saugumo sprendimai gimsta ne tik automobilių gamyklose, bet ir išmaniųjų telefonų gamintojų dirbtuvėse. skaityti »

Sukurtas trimatis infraraudonųjų spindulių veido skeneris

Bendrovė „Morpho“ išleido naują biometrijos terminalą „3D Face Reader“, skirtą identifikuoti darbuotojus, skenuojant jų veidus. skaityti »

Elektroninės komercijos naujienos: siuntas pristatantys dronai ir auganti Kinijos galia

Elektroniniai verslai smarkiai keičia ne tik mažmeninės prekybos, bet ir logistikos sektorių. Kas ir kaip mums pristatinės mūsų internetinius pirkinius ir kas mums parduos prekes? skaityti »

Augantis kompiuterinių žaidimų įrangos pardavimas skatina inovacijas

Viename seniausių ir didžiausių žaidimams skirtų renginių pasaulyje „Electronic Entertainment Expo“ (E3) pristatyta daugybė naujų kompiuterinių žaidimų ir jiems skirtos techninės įrangos. skaityti »

„Microsoft“ pristatė klaviatūrą su įtaisytu pirštų atspaudų skeneriu

Klaviatūra panaši į pirmtakę „Surface Keyboard“, tačiau turi atskirą mygtuką su jutikliu „Fingerprint ID“, kuris geba pažinti naudotoją. skaityti »

Saulėtekio slėnyje kuriamos aukštosios technologijos Silicio slėniui

Saulėtekio slėnyje Vilniuje įsikūręs Fizinių ir technologijos mokslų centras bendradarbiauja su Silicio slėnio kompanija „Lam Research Corporation“. skaityti »