Populiarėjant socialiniams tinklams vis daugiau įmonių su vartotojais ima bendrauti šioje naujoje erdvėje.
Populiarėjant socialiniams tinklams vis daugiau įmonių su vartotojais ima bendrauti šioje naujoje erdvėje. Tačiau Komunikacijos agentūrų asociacija (KOMAA) įspėja, kad neapgalvotai rengiami konkursai socialiniuose tinkluose gali atsigręžti prieš pačius organizatorius: sulaukti vartotojų nepasitenkinimo bei pakenkti įmonės įvaizdžiui.
KOMAA siūlo peržiūrėti „Facebook“ konkursų taisykles ir skatina komunikacijos agentūras dalytis patirtimi kovojant su nesąžiningu dalyvavimu konkursuose. „Organizuojant konkursus socialiniuose tinkluose susiduriama su vis naujomis situacijomis, todėl tik kuo plačiau dalijantis informacija tarpusavyje galima užbėgti už akių nesąžiningam elgesiui ir piktnaudžiavimui“, - teigia KOMAA valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis.
Populiariausia komerciniuose socialinio tinklo „Facebook“ puslapiuose organizuojamų konkursų dalyvavimo forma – dalijimasis nuotraukomis puslapio sienoje, komentarų ar istorijų rašymas. Prizai paprastai dovanojami populiariausiems įrašams: vartotojai už draugus ar patinkančius įrašus balsuoja spausdami mygtuką „patinka“ (angl. „like“) ar dalijasi įvairiausiu informaciniu turiniu su draugais (angl. „share“).
Pastaruoju metu tokiuose konkursuose plinta keli nesąžiningo dalyvavimo būdai. Visų pirma, konkursuose balsus surinkti padeda ne realūs žmonės, o fiktyvios, neegzistuojančių žmonių anketos. Kitas būdas – balsai nuperkami už juos susimokant specialiose svetainėse ar keičiamasi balsais su kitais vartotojais tam sukurtuose forumuose ir to paties socialinio tinklo „Facebook“ puslapiuose.
Su konkursų, organizuojamų socialiniuose tinkluose, problemomis susiduriama ne tik Lietuvoje. Tarp „nukentėjusiųjų“ galima aptikti ir žinomų pasaulyje prekės ženklų: pradedant telekomunikacijos įmonėmis, baigiant prekybos centrais ir pan.
Situaciją gelbsti papildomi prizai
Norint išvengti nemalonumų dėl nesąžiningo dalyvavimo patartina iš anksto konkurso taisyklėse apsibrėžti, kad konkurso metu netoleruojama bet kokia nesąžiningo dalyvavimo forma: pvz., techninis balsavimo imitavimas (iš vieno IP adreso surinkti balsai, nupirktas balsavimas, ir kt.), bandymas įgyti pranašumą konkurso metu naudojant programinę įrangą ar kitokias konkurso sąlygose nenumatytas priemones. Patartina nuolat sekti, kas dalyvauja konkurse. Jeigu konkurso dalyvio profilis socialiniame tinkle yra be nuotraukos arba to profilio „sienoje“ matyti dalyvavimas viename konkurse po kito – verta suabejoti, ar dalyvio anketa tikra. Taip pat, prieš atsiimant prizus, nugalėtojų vertėtų paprašyti pateikti asmens dokumentą ar papildomus kontaktinius duomenis, padedančius identifikuoti dalyvavusį žmogų. Esant įtarimui, patikrinti konkurse balsavusiųjų asmenų IP adresus.
„Niekada nevėlu keisti konkurso sąlygas: suteikti papildomų prizų, koreguoti balsavimo sąlygas ir pan. Nors papildomų prizų steigimas reikalauja papildomų sąnaudų – tai yra viena efektyviausių priemonių siekiant suvaldyti nepatenkintų konkurso dalyvių minią. Nesuvaldytas auditorijos nepasitikėjimas ir žala įmonės įvaizdžiui ilgalaikėje perspektyvoje kainuoja daugiau“, - teigia G. Šeputis.