Lietuvos įmonės investuoja į inovacijas

Publikuota: 2017 m. gegužės 10 d. trečiadienis

Per pastaruosius trejus metus inovacijas Lietuvoje diegė daugiau nei pusė, t.y. 53 proc. įmonių.  Dažniausiai jos buvo diegiamos didesnėse įmonėse bei gamybos, pramonės ir technologijų srityse. Apie 49 proc. įmonių planuoja ir toliau diegti inovacijas ateityje. Per ateinančius trejus metus investicijos į inovacijas numatomai augs, daugės investuojančių daugiau nei 10 000 eurų.  

Apie Sumanios specializacijos strategiją, pagal kurią Lietuva skiria investicijas moksliniams tyrimas ir inovacijoms, žino 13 proc. įmonių Lietuvoje, tačiau savo veiklą į Sumanios specializacijos prioritetines kryptis kol kas orientuoja tik 5 proc. įmonių.  Tokią situaciją atskleidė Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) inicijuotas reprezentatyvus tyrimas apie įmonių inovacinę veiklą.

„Iš vienos pusės tyrimo rezultatai džiugina dėl pozityvių tendencijų, nes įmonės planuoja investuoti vis didesnes sumas į mokslinių tyrimų ir inovacijų veiklą, jaučia nuolatinį spaudimą rinkoje tobulėti, kurti bei diegti naujoves.  Kita vertus, verslui būtina aktyviau domėtis galimybėmis gauti finansavimą iš valstybės ir orientuoti savo veiklą pagal Sumanios  specializacijos strategiją.  Tai akivaizdus signalas, kad kol kas apie tai nepakankamai kalbama viešojoje erdvėje ir reikia įmonėms aiškinti apie Sumanios specializacijos strategijos prioritetines kryptis“, – komentavo Kęstutis Šetkus, MITA direktorius.

Įveikti barjerus inovacijoms diegti padės orientacija į Sumanią specializaciją

Su barjerais kuriant ir įgyvendinant inovacijas susiduria net 49 proc. įmonių Lietuvoje. Dažniausiai tai išorinio ar vidinio finansavimo trūkumas (62 proc.), talentingų darbuotojų trūkumas (40 proc.), veiksniai susiję su politine/ekonomine situacija Lietuvoje (38 proc.).

Siekiantiems gauti ES investicijų, projekto atitikimas vienai iš šešių patvirtintų Sumanios specializacijos prioritetinių krypčių šiuo metu yra būtinas kriterijus, jeigu norima gauti finansavimą mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų  (MTEPI) veiklai vykdyti.

„Verslui įveikti barjerus inovacijoms kurti ir diegti padės aktyvi išorinių finansavimo šaltinių paieška ir orientaciją į Sumanią specializaciją. Raginčiau pasinaudoti ES investicijomis, nes mokslinių tyrimų ir inovacijų veiklos yra rizikingos ir brangios įmonei vystyti vien tik savo pajėgomis“,  – teigia K. Šetkus.

Inovacijų kūrimo motyvacija: rinkos spaudimas, naujos idėjos ir galimybių paieška

MITA inicijuotas tyrimas atskleidė keletą priežasčių, kurios lemia inovacijų kūrimo motyvaciją įmonėje. Dažniausiai inovacijos vystomos dėl jaučiamo rinkoje spaudimo tobulėti (57 proc.), jos gimsta pačiose įmonėse spontaniškai (31 proc.), inovacijų sprendimų ieškoma, kai atsiranda nauji įstatyminiai, reguliaciniai reikalavimai (27 proc.), idėjos vystomos atsiradus galimybei dalyvauti inovacijų ir MTEP skatinimo priemonėse (26 proc.).

Per pastaruosius tris metus įmonės daugiausiai diegė technologines (49 proc.), paslaugų (38 proc.), produkto (33 proc.), klientų/vartotojų aptarnavimo (31 proc.), sistemų ir procesų (29 proc.) inovacijas.  Ne itin populiarios Lietuvoje yra tiekimo grandinės ir logistikos (17 proc.) bei verslo modelio inovacijos (16 proc.). Daugiausiai įdiegtų inovacijų yra susijusių su informacinėmis technologijomis ar programinės įrangos atnaujinimu (26 proc.), naujų paslaugų ar produktų kūrimu (23 proc.), įrangos ir aparatūros atnaujinimu (23 proc.). Planuojama, kad ateityje išliks panašios tendencijos.

Investicijas į inovacijas planuoja ir regionai

Tyrimas atskleidė, kad trečdalis inovacijas diegusių įmonių investavo iki 5 tūkst. eurų, dar 36 proc. nuo 5 iki 50 tūkst. eurų, o 16 proc. daugiau nei 50 tūkst. eurų. Per ateinančius trejus metus investicijos į inovacijas numatomai augs, daugės investuojančių didesnes nei 10 tūkst. eurų sumas.

Planuojamos inovacijos ne tik didžiausiuose Vilniaus (58 proc.) ir Kauno (54 proc.) regionuose. Aktyviai diegti inovacijas planuoja ir įmonės Tauragės (58 proc.), Klaipėdos (46 proc.), Šiaulių (45 proc.), Panevėžio (45 proc.), Marijampolės (38 proc.), Utenos (36 proc.) apskrityse.

„Tyrimo rezultatai rodo augantį investicijų poreikį inovacinei veiklai vykdyti regionuose. Įmonėms regionuose yra aktualūs nedidelės apimties mokslinių tyrimų ir inovacijų projektai, kurie galėtų būti kaip pirmas žingsnis link intensyvesnio bendradarbiavimo su mokslo įstaigomis bei prisidėti prie regionų ekonominės plėtros. Valstybė turėtų skirti didesnį dėmesį regiono verslams ir jų inovatyvumui skatinti“, – teigė MITA direktorius K.Šetkus.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Kuo išskirtinis naujasis išmanusis telefonas „LG G6“ ?

„LG G6“ ekranas yra pirmasis pasaulyje IPS ekranas, kuris pasižymi QHD+ raiška ir turi nestandartines 18:9 proporcijas. skaityti »

Tik 5 proc. didelių įmonių suspėja paskui skaitmeninius pokyčius

Tyrimas atskleidė, kad net 95 proc. respondentų mano, jog jų organizacijoms kyla rizika atsilikti nuo mažesnių ir inovatyvesnių įmonių, kurios sėkmingai pertvarko savo IT infrastruktūrą ir įvairius procesus. skaityti »

Kaip išsirinkti dėmesio vertą išmanųjį?

Nagrinėti informacinius lapelius ir specifikacijas gan painu, tačiau, jei norite, kad telefonas atitiktų jūsų lūkesčius, pasidomėti – būtina. Į kokius parametrus būtina atkreipti dėmesį prieš renkantis naują išmanųjį telefoną? skaityti »

„Samsung“ pristato atnaujintą „Galaxy J“ telefonų seriją

„Samsung Electronics“ pristato naujausią „Galaxy J“ išmaniųjų telefonų seriją. Į Lietuvos parduotuves liepos mėnesį atkeliausiantys modeliai „Galaxy J7“, „J5“ ir „J3“ pasižymės galingomis techninėmis savybėmis, patobulinta kamera bei stilingu metaliniu dizainu. skaityti »

„Dell“ naujienos – virtualios realybės galimybės namuose

Didžiausioje kompiuterių parodoje Azijoje „Computex 2017“ „Dell“ pristatė tris naujus kompiuterių modelius. skaityti »

„Samsung“ lietuviams pristato 4K raiška filmuojančią kamerą „Gear 360“

Praėjus vos keliems mėnesiams nuo naujausio „Samsung“ flagmano „Galaxy S8” pristatymo, visiems socialinių tinklų mylėtojams Lietuvoje nuo dabar galima įsigyti ir naujausią 360 laipsnių kampu filmuojančią kamerą „Samsung Gear 360“. skaityti »

JAV oro uoste nebereikės keleivių pasų

Birželį JAV skrydžių bendrovė „jetBlue“ pristatė naują keleivių savitarnos paslaugą, kai vietoje įprastų popierinių bilietų tikrinimo keleiviai įleidžiami į lėktuvą nuskenuojant jų veidus. skaityti »

AOL ir „Yahoo!“ susijungs į vieną įmonę „Oath“

Skelbiama, kad baigus įgyvendinti sandorį tarp „Verizon“ ir „Yahoo!“, pasirašytą 2016 m. liepą, AOL ir „Yahoo!“ susijungs į vieną įmonę, pavadinimu „Oath“. skaityti »

„Dell Technologies“ pristatė paslaptyje laikytą rizikos kapitalo fondą

Didžiausia pasaulyje privačiai valdoma JAV technologijų bendrovė „Dell Technologies“ pristatė savo anksčiau paslaptyje laikytą padalinį – „Dell Technologies Capital“. skaityti »

„Microsoft“ pristatė išmanųjį laikrodį, skirtą sergantiems Parkinsono liga

„Microsoft“ dirbanti tyrėja Haiyan Zhang kūrėjų konferencijoje „Build“ pristatė laikrodį, skirtą sergantiems Parkinsono liga. skaityti »