Tik 5 proc. didelių įmonių suspėja paskui skaitmeninius pokyčius

Publikuota: 2017 m. birželio 13 d. antradienis

Šiandien neįsivaizduojame ilgesnio laukimo eilėje be telefono rankose, apsipirkinėjame ir įvairias paslaugas užsakinėjame kelių mygtukų paspaudimu, o namuose karaliauja išmanieji įrenginiai – skaitmeninė revoliucija neatpažįstamai pakeitė žmonių gyvenimus. Tačiau jei vartotojai beprotišku greičiu vykstančius pokyčius prisijaukina ir įsileidžia į savo namus akimirksniu, kompanijoms transformuoti savo IT sekasi kur kas sunkiau. Neseniai JAV kompanijos „Dell EMC“ kartu su tyrimų bendrove „Enterprise Strategy Group“ (ESG) atliktas tyrimas atskleidė, kad tik 5 proc. didelių kompanijų yra pasirengusios tinkamai išnaudoti skaitmeniniam verslui pritaikytus sprendimus.

Inovacijos jau tapo neatsiejama verslo dalimi, o įmonių nesugebėjimas pereiti prie naujausių technologijų gali reikšmingai prisidėti prie suprastėjusių veiklos rezultatų. Organizacijoms būtina pertvarkyti pasenusius procesus, todėl skaitmeninė transformacija tampa pagrindiniu stimulu, siekiant verslo sėkmės bet kuriame sektoriuje. Vis dėlto „Dell EMC“ užsakymu atliktas bendrovių pasirengimo IT transformacijai tyrimas atskleidė, kad net 95 proc. tyrimo respondentų mano, jog jų organizacijoms kyla rizika atsilikti nuo mažesnių ir inovatyvesnių įmonių, kurios sėkmingai pertvarko savo IT infrastruktūrą ir įvairius procesus, siekdamos taikyti skaitmeninio verslo modelį.

„Šio tyrimo rezultatai atskleidžia, kad dauguma kompanijų pageidauja optimizuoti esamas struktūras ir išnaudoti skaitmeninio amžiaus teikiamas galimybes, – sako David Goulden, „Dell EMC“ prezidentas. – Tačiau tyrimo rezultatai taip pat rodo, kad dauguma respondentų atsilieka nuo mažos konkurentų grupės, kurios nariai perprato IT transformacijos „kodą“ ir dėl to geba dar stipriau konkuruoti.“

Bendrovių pasirengimo IT transformacijai tyrimas buvo sukurtas siekiant išsiaiškinti IT transformacijos vaidmenį, pereinant prie skaitmeninio verslo modelio. Remiantis pasaulinės apklausos rezultatais, 1000 dalyvavusių organizacijų buvo suskirstytos į grupes pagal šiuos keturis pasirengimo IT transformacijai etapus:

  • 1 etapas – pasenę procesai (12 proc.): atsilieka daugumoje arba visuose IT transformacijos lygmenyse.;
  • 2 etapas – naujų procesų atsiradimas (42 proc.): esama IT transformacijos pažangos, tačiau modernios technologijos naudojamos minimaliai;
  • 3 etapas – naujų procesų plėtra (41 proc.): siekiama įgyvendinti IT transformaciją ir vidutiniškai diegiamos modernios duomenų centrų technologijos bei IT įgyvendinimo metodai;
  • 4 etapas – įvykusi transformacija (5 proc.): didžiausia pažanga, įgyvendinant IT transformacijos iniciatyvas.

Dauguma tyrimo respondentų (71 proc.) sutiko, kad IT transformacija būtina, siekiant tęstinio verslo konkurencingumo. 85 proc. įmonių, kuriose tokie pokyčiai jau įvyko, mano, kad jų pozicijos rinkoje, palyginus su 43 proc. mažiausiai IT transformacijai pasirengusiomis įmonėmis, yra „labai stiprios“ arba „stiprios“, vertinant pagal konkurencingumą ir pasirengimą keliems ateinantiems  metams.

Tyrimo metu paaiškėjo, kad nedidelė dalis įmonių, kuriose jau įvyko IT transformacija, pasiekė tokių teigiamų rezultatų:

  • daugiau nei dvigubai, palyginus su mažiausiai pokyčiams pasirengusiomis įmonėmis, viršijo planinius praėjusių metų pajamų rodiklius (95 proc.);
  • 8 kartus dažniau nei pokyčiams nepasirengusios organizacijos užtikrino sėkmingą IT ir kitų padalinių bendradarbiavimą;
  • didžiausią pažangą pasiekė IT centrą paversdamos pelno, o ne išlaidų centru (7 kartus dažniau nei mažiausiai transformacijai pasirengusios organizacijos);
  • šiose įmonėse naujausios technologijos 7 kartus dažniau suvokiamos kaip konkurencinis pranašumas;
  • IT ištekliai naudojami siekiant pagreitinti produktų inovacijas ir patekimo į rinką trukmę (6 kartus dažniau nei mažiausiai transformacijai pasirengusiose organizacijose).
Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Kam dažniausiai žmonės naudoja išmaniuosius telefonus?

Šiuo metu pasaulyje yra 2,32 milijardai išmaniųjų telefonų vartotojų, o iki 2020-ųjų šis skaičius paaugs dar iki 500 milijonų. skaityti »

Per 2017 m. III ketv. Lietuvoje įregistruotas 13 281 incidentas kibernetinėje erdvėje (3)

CERT-LT duomenimis, apie penktadalį visų incidentų sudarė kenkimo programinė įranga: virusai (įskaitant išpirkos reikalaujančias kenkimo programas „ransomware“), Trojos arkliai ir pan. skaityti »

Atšalus telefonus sugadiname dažniau: 5 patarimai, kaip išmaniuoju naudotis saugiai

Beveik 60 proc. Lietuvos gyventojų labiausiai jaudinasi dėl mobilaus telefono vagystės, tačiau daug dažniau telefonus iš žmonių atima neatsakingas jų pačių elgesys. skaityti »

Vandeniui atspari išmanioji apyrankė „Samsung Gear Fit2 Pro“ jau Lietuvoje

Naujas įrenginys atitinka 5 atmosferų atsparumo vandeniui standartą, tačiau yra skirtas ne tik plaukiojimui, bet ir kitai fizinei veiklai bei sveiko gyvenimo būdo stebėsenai. skaityti »

„Dell Technologies“ įkūrė Daiktų interneto skyrių

„Dell Technologies“ neatsilieka nuo šios evoliucijos ir kuria naujas vizijas bei strategijas, kad padėtų klientams pasiekti skaitmeninę ateitį saugiai valdant sudėtingą ir dažnai fragmentuotą daiktų interneto struktūrą. skaityti »

Dirbtinis intelektas vaizduotės spąstuose – jis bus kitoks nei tikimės

Dirbtinis intelektas ne atkeliauja – jis jau čia. Ir nors iki mokslinėje fantastikoje matomo superproto liko dar mažiausiai keli dešimtmečiai, kasdien susiduriame su elementaresnėmis jo formomis. skaityti »

Galimybės, kurias verslui atveria didieji duomenys: pamatyti daugiau, įžvelgti tiksliau

Pirkėjų elgsenos realiuoju laiku stebėjimas. Naršymo internete sekimas. Tai tik nedidelė kasdien verslo renkamų duomenų dalis, toli gražu neatspindinti didžiųjų duomenų aprėpčių ir potencialo. skaityti »

ABC tėveliams: programėlės, kurias reikia įdiegti vaiko išmaniajame

Remiantis „Influence Central“ vykdyto tyrimo duomenimis, 10 metų – tai amžius, kuomet vaikai paprastai gauna savo pirmąjį išmanųjį telefoną. skaityti »

Lietuviai vis dažniau perka internetu

Interneto naudotojų Lietuvoje pirkimo įpročiai rodo, kad pusė elektroninių parduotuvių klientų pinigines internetiniam pirkiniui atveria bent kartą per 3 mėnesius. skaityti »

Kaip pasirinkti monitorių, jei daug laiko praleidžiate prie kompiuterio

Šiais laikais siūloma monitorių įvairovė reiškia, kad beveik kiekvienas gali atrasti tai, ko jam reikia. skaityti »