46 proc. Lietuvos gyventojų lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse

Publikuota: 2017 m. sausio 25 d. trečiadienis

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos užsakymu 2016 m. IV ketv. atlikto tyrimo duomenimis, 46 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius 12 mėn. lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse, palyginimui, 2015 m. IV ketv. - 36 proc. Dažniausiai šiose interneto svetainėse ieškoma informacijos apie valstybės instituciją ar įstaigą (82 proc. apsilankiusiųjų), naudojamasi valstybės institucijų ir įstaigų teikiamomis elektroninėmis viešosiomis paslaugomis (60 proc. apslankiusiųjų), ieškoma informacijos apie valstybės institucijų ir įstaigų teikiamas viešąsias paslaugas ir jų gavimo tvarką (58 proc. apsilankiusių viešojo sektoriaus interneto svetainėse).

Pažymėtina, kad net 62 proc. respondentų, kurie per pastaruosius 12 mėnesių nei karto nesilankė viešųjų institucijų interneto svetainėse, nurodė, kad neranda reikiamos informacijos, šią priežastį dažniau nurodydavo jauni žmonės. Vyresnio amžiaus gyventojai nesilankymo viešųjų institucijų interneto svetainėse priežastimi nurodydavo sudėtingą naudojimąsi elektroninėmis paslaugomis (25 proc. respondentų, kurie per pastaruosius 12 mėnesių nei karto nesilankė viešųjų institucijų interneto svetainėse).

Kaip ir ankstesniais metais, tarp gyventojų populiariausios šios elektroninės paslaugos: pajamų mokesčio deklaravimo paslauga – ja naudojosi 24 proc. visų apklaustųjų, su sveikata susijusios paslaugos (informacijos apie paslaugų teikimą skirtingose ligoninėse paieška, registracija pas sveikatos priežiūros specialistus) – 16 proc., socialinės apsaugos pašalpų paslauga – 14 proc., su asmens dokumentais (pasais, asmens tapatybės kortelėmis, vairuotojo pažymėjimais) susijusi paslauga – 14 proc., su darbo paieška susijusios paslaugos – 13 proc. nuo visų apklaustųjų.

Gyventojai vis aktyviau naudojasi su lietuvių kalba ir Lietuvos kultūros paveldu susijusiomis paslaugomis. Su lietuvių kalba susijusiomis elektroninėmis paslaugomis, tokiomis kaip internetinės vertimo priemonės, automatinės kalbos atpažinimo priemonės, naudojosi 19 proc. Lietuvos gyventojų (palyginimui, 2015 m. - 9 proc.). Išaugo elektronines paslaugas, susijusias su Lietuvos kultūros paveldu, naudojančių Lietuvos gyventojų dalis, 2016 m. šiomis paslaugomis naudojosi 8 proc. Lietuvos gyventojų (palyginimui, 2015 m. – 5 proc.). Pažymėtina, kad šios paslaugos apima suskaitmeninto Lietuvos kultūros paveldo interneto svetainės, virtualių Lietuvos muziejų interneto svetainių, Lietuvos televizijos, radijo, kino ar kitų archyvų interneto svetainėse teikiamas informacijos paieškos, peržiūros ar užsakymo elektronines paslaugas.

Dauguma gyventojų, kurie per pastaruosius metus lankėsi viešųjų institucijų interneto svetainėse, nurodė, kad nepatyrė jokių saugumo problemų, o 7 proc. nurodė, kad susidūrė su viešųjų elektroninių paslaugų prieinamumo problema.

Tyrimas buvo atliekamas 2016 m. lapkričio 22 d. – gruodžio 2 d., apklausus 1016 Lietuvos gyventojų (16-74 metų amžiaus).

Šaltinis: ivpk.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha