Per metus suteikta 10 kartų daugiau elektroninių paslaugų

Publikuota: 2016 m. rugsėjo 9 d. penktadienis

Internetas ir jo galimybės palengvina kasdienes užduotis – paprasčiau sumokėti už automobilio stovėjimą, užsakyti pirkinius į namus ar išvengti automobilių spūsčių. Technologiniai sprendimai lengvina ne tik gyventojų, bet ir verslininkų kasdienes užduotis. Lietuvoje daugiau nei 86 proc. verslo subjektų naudojasi elektroniniu parašu, o tai leidžia prognozuoti ženkliai augsiantį elektroninių paslaugų naudojimą.

Interneto naudojimo pažanga skatina Lietuvą ir visą Europą greičiau pritaikyti inovatyvius sprendimus verslui. Todėl VšĮ „Versli Lietuva“ kartu su partneriais 2015 m. įgyvendino projektą, kurio metu buvo sukurtos 163 elektroninės paslaugos verslui. Praėjus metams nuo projekto įgyvendinimo stebima, kad naudojimasis elektroninėmis paslaugomis sparčiai išaugo, o didžiausios sėkmės sulaukė Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos. Apie tai, kokių rezultatų pavyko pasiekti per metus, pasakoja Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos viršininkas Jurgis Dumbrava.

Kokią naudą elektroninės paslaugos teikia klientui ir institucijai?

Visų pirma tai – patogumas klientui. Paslauga teikiama elektroninėje erdvėje, ją galima užsakyti bet kada ir nereikia vykti į Inspekciją, planuoti laiko, kada tai padaryti, ar laukti klientų eilėje. Tokiu būdu taupomas laikas, pinigai, be to, tausojama gamta – mažinamas kenksmingų išmetamųjų dujų poveikis aplinkai, sunaudojama mažiau popieriaus dokumentams, Inspekcijoje jų nereikia skenuoti ar spausdinti. 

Antras reikšmingas aspektas tai – saugumas. Popieriniai dokumentai gali būti pamesti, padirbti, o viešuosiuose registruose skelbiama informacija yra oficiali ir saugi. Trečioji nauda, kurią įžvelgiame, tai yra skaidresnis ir patogesnis paslaugų teikimo procesas – rengiamų prašymų formų tam tikri laukai užpildomi automatiniu būdu, parodomos klaidos, todėl mažesnė paslaugos užsakymo formos pildymo klaidų tikimybė, be to, nurodoma, kokius dokumentus būtina pateikti. Tai patogu klientui, nes paslaugos užsakymas yra paprastas ir jis gali stebėti paslaugos teikimo būseną bei numanyti, kada ši paslauga bus suteikta. 

Išskirtume bendrą naudą Inspekcijai. Perkeliant paslaugas į elektroninę erdvę yra kuriamas pažangios, skaidrią veiklą vykdančios organizacijos, veidas. Esame atviri naujovėms, turime keistis ir siūlyti naujas galimybes atsižvelgdami į Inspekcijos klientų lūkesčius, todėl ir mūsų darbuotojai žengia kartu su naujomis tendencijomis. Teikdami paslaugas elektroninėje erdvėje įžvelgiame galimybę efektyvinti veiklą, mažinti administracinę naštą verslui, be to, tai viena iš korupcijos prevencijos priemonių – visas procesas vyksta internetu, todėl mažesnė tikimybė susidurti su korupcijos apraiškomis. Visų išvardytų siekių nepavyktų pasiekti be Inspekcijos darbuotojų, kurie  nebijo iššūkių. Turint bendrą tikslą efektyvinti veiklą, kiekvieno darbuotojo indėlis yra svarbus į bendrą darbą. 
Žinoma buvo sudėtingų momentų, tačiau išgryninus ir išsprendus problemas bei ieškant būdo, kaip jų išvengti, teisingai sudėliojus visus procesus galima pasiekti puikių rezultatų, o tinkamai apmokius darbuotojus, tikimės, kad ilgainiui tai taps efektyvesnio darbo pagrindu. 

Kokių rezultatų pasiekėte per šiuos metus?

Lyginant 2015 m. antrąjį pusmetį bei 2016 metų pirmąjį pusmetį, pastebime spartų elektroninių paslaugų populiarumo augimą. Naudojimasis Inspekcijos teikiamomis elektroninėmis paslaugomis, ypač kreipimųsi dėl energetikos įrenginių techninės būklės patikrinimo ir pažymos išdavimo, išaugo net 10 kartų. Ateityje tikimės dar spartesnio progreso ir susidomėjimo kitomis Inspekcijos teikiamomis paslaugomis Elektriniuose valdžios vartuose. Šiuo metu Elektroniniuose valdžios vartuose galima užsakyti dvi Inspekcijos teikiamas paslaugas. Be energetikos įrenginių techninės būklės patikrinimo ir pažymos išdavimo, išduodami atestatai eksploatuoti energetikos įrenginius. Šiuo metu tęsiamas projektas, kad elektroniniu būdu galėtų būti išduodami ir leidimai verstis veikla elektros energetikos sektoriuje.

Kaip manote, kas padėjo pasiekti tokių rezultatų?

Labai svarbus ryšys su klientu. Elektronines paslaugas ėmėme kurti atsižvelgdami į klientų pageidavimus, tai mums buvo paskatinimas. Šiais metais ypatingą dėmesį skyrėme mokymams – visuose Inspekcijos teritoriniuose skyriuose buvo surengta 14 viešųjų konsultacijų, kuriose verslo atstovai ir gyventojai buvo praktiškai mokomi, kaip užsakyti elektronines paslaugas Elektroniniuose valdžios vartuose. Kitas svarbus aspektas – darbuotojų įtraukimas į procesą ir jų kompetencijos tobulinimas, motyvavimas. Įžvelgiame dar viena svarbų žingsnį, lėmusį sėkmę. Vienas iš Inspekcijos strateginių prioritetų yra administracinės naštos energetikos įmonėms mažinimas, labiau plėsti viešųjų ir administracinių paslaugų prieinamumą elektroninėje erdvėje. 2016 m. iškėlėme tikslą 20 % viešųjų ir administracinių paslaugų suteikti elektroniniu būdu. Šis rodiklis numatytas 2016 m. Inspekcijos veiklos plane ir darbuotojų veiklos uždaviniuose. Taip aiškiai suformulavome bendrą siekį. Norint jį įgyvendinti ir pasiekti gerus rezultatus reikia  didelių pastangų  – tenka mokytis, kantriai šviesti  besikreipiančius asmenis, kaip tinkamai pateikti dokumentus ir užsakyti paslaugą elektroniniu būdu. Visi šie išvardyti būdai efektyvūs norint pasiekti teigiamo rezultato, o visos kliūtys įveikiamos, kai turi ir sieki tikslo.

Šaltinis: ivpk.lrv.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha