Populiariausia Lietuvos institucijų ir gyventojų bendravimo forma internete – e. deklaracijų ir e. prašymų teikimas

Publikuota: 2015 m. sausio 13 d. antradienis

Naujausias Lietuvos e. valdžios paslaugų naudojimo tyrimas atskleidė, kad 2014 m. gyventojai kaip niekada aktyviai naudojosi galimybe internetu pildyti ir teikti institucijoms įvairius prašymus ir deklaracijas.  Net 46 proc. gyventojų, kurie per pastaruosius metus lankėsi viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainėse, jose pildė ir teikė elektronines deklaracijas ar prašymus. Tai sudaro 15 proc. šalies gyventojų.

Lyginant su 2013 m. IV ketv. situacija, kuomet institucijų interneto svetainėse e. deklaracijas ar e. prašymus teikė tik 9 proc. gyventojų, augimas 2014 m. buvo ženklus ir siekė 6 proc. punktus.

2014 m. gale internetu naudojosi 71% 16-74 m. amžiaus Lietuvos gyventojų. Valstybės institucijų svetainėse lankėsi 32% gyventojų (45% interneto vartotojų). Šis rodiklis per metus išaugo 5 proc. punktais.

Pernai dokumentų pildymą ir teikimą internetu pagal populiarumą Lietuvoje lenkė tik informacijos apie institucijas paieška – tai darė 49% respondentų, kurie lankėsi šių institucijų svetainėse, arba 16 proc. gyventojų.

„Tradiciškai informacijos paieška visose gyvenimo srityse yra populiariausias interneto panaudojimo būdas, o deklaracijų ir prašymų pildymas jau parodo kokybinį interneto panaudojimą ir vartotojų pasitikėjimo valdžios teikiamomis e. paslaugomis augimą“, – sako Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktorius Ramūnas Čepaitis.

Dažniausiai naudojama valdžios e. paslauga pernai buvo elektroninis pajamų ir turto deklaravimas, šiomis paslaugomis internetu 2014 m. pabaigoje naudojosi 16% 16-74 m. respondentų (22% interneto vartotojų). 15 proc. gyventojų naudojosi su sveikatos apsauga susijusiomis e. paslaugomis, pavyzdžiui, internetu registravosi pas gydytoją, ieškojo informacijos apie gydymo įstaigų pacientui suteiktas paslaugas, užsisakė sveikatos draudimo kortelę ar pan.

Viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainėse pateikiamos informacijos kokybę visuomenė vertina palankiai – 82% viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainių lankytojų ją vertina teigiamai ir šis kokybės vertinimo rodiklis nuolatos auga.

Visų gyventojams internetu teikiamų konkrečių viešųjų paslaugų kokybę, t.y. informacijos aiškumą, naudingumą, patogumą naudotis paslauga, gyventojai vertina gerai ir šis vertinimas taip pat nuolatos kyla (bendras kokybės vertinimų vidurkis – 8,3 balai iš 10 galimų).

Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt pernai lankėsi 12% šalies gyventojų (29% nuo besilankiusių viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainėse). Per metus e. valdžios vartų portale besilankančiųjų gyventojų dalis išaugo 5 proc. punktais.

E. valdžios paslaugų naudojimo tyrimą Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos užsakymu atliko UAB „Socialinės informacijos centras“. Tyrimas buvo atliekamas 2014 m. spalio 16 –22 dienomis, apklausus 1015 Lietuvos gyventojų (16-74 metų amžiaus).

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Bus kuriama vieninga žiniasklaidos informacinė sistema

Siekiant padidinti visuomenės informavimo priemonių veiklos viešumą ir skaidrumą, Vyriausybė teikia Seimui Visuomenės informavimo įstatymo pataisas. skaityti »

77 proc. lietuvių internetu nuolat naudojasi asmeniniais tikslais

„Kantar TNS“ tyrimai rodo, kad 16–34 metų vartotojas Lietuvoje turi beveik 4 įrenginius su prieiga prie tinklo. skaityti »

Interneto svetainių kūrimas padeda modernizuoti verslą

Šiandien internetinius tinklalapius turi ne tik įmonės, bet ir fiziniai asmenys. Dabar tai yra bene tas pats, kaip turėti mobilųjį telefoną. skaityti »

Europos Sąjunga kurs nemokamą belaidžio interneto tinklą

Europos Parlamentas nubalsavo už programą „Wifi4eu“, pagal kurią visose Europos Sąjungos šalyse siūloma nemokamai steigti belaidžio interneto stoteles. skaityti »

Studentai sukūrė sistemą, leidžiančią telefonu įjungti šviesą biure ar užkaisti virdulį

Galimybė telefonu užkaisti virdulį egzistuoja ne tik filmuose – tai įrodė bendram projektui susibūrę talentingi Lietuvos studentai, vos per kelias savaites sukūrę sistemą, kuri leidžia internetu valdyti buities bei elektronikos prietaisus biure ar namuose. skaityti »

Atidaryta nauja interneto karštosios linijos svetainė

Nauja specializuota RRT svetainė skirta pranešimams apie pastebėtą neteisėtą ar žalingą turinį, darantį įtaką nepilnamečiams. skaityti »

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarus internete?

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarius socialiniuose tinkluose? Į šiuos ir kitus klausimus atsako A. Bendorius, kuriantis tinklaraštį „Geležinė lapė“. skaityti »

E. prekybos dešimtmetis: 6 kartus padaugėjo internetu perkančių lietuvių

Per pastarąjį dešimtmetį visoje Europos Sąjungoje asmenų, perkančių internetu, padaugėjo beveik dvigubai. skaityti »

Lietuviai prekes dažniausiai užsisako į namus

Kiekvienoje šalyje nusistovi vis kitokie siuntų atsiėmimo įpročiai, pvz. Prancūzijoje daugiau nei pusė perkančiųjų internetu pirkinius nukreipia į siuntų atsėmimo tašką, o Baltijos šalyse išskirtinio populiarumo sulaukia siuntų terminalai. skaityti »

Interneto rūšys ir tiekėjai: kaip išsirinkti?

Patarimai, į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis internetą ir kaip nuspręsti, kokia interneto rūšis jums tinkamiausia. skaityti »