Tarp Baltijos šalių vaikų populiariausi socialiniai tinklai ir žaidimai

Publikuota: 2016 m. birželio 2 d. ketvirtadienis

Remiantis naujausios „Kaspersky Lab“ ataskaitos rezultatais, viso pasaulio vaikai daugiausia savo laiko praleidžia internete, naudodamiesi komunikacijos priemonėmis, pavyzdžiui, socialiniais tinklais, elektroniniu paštu, pokalbių portalais ir t. t. Tai sudaro 67 proc. internetinės veiklos. Žaidimų portalai (11 proc.) ir interneto svetainės, kuriose pateikiama informacija apie alkoholį, narkotikus ir tabaką (9 proc.), atitinkamai išsidėstė antroje ir trečioje vietose. Tuo pat metu pastebimas skirtumas tarp vaikų iš skirtingų šalių interesų.

12 mėnesių ataskaitoje pristatoma anonimiška statistika, gauta iš „Kaspersky Lab“ sprendimų, skirtų „Windows“ ir „Mac“ kompiuteriams su įjungtu „Tėvų kontrolės“ moduliu, rodanti skaičių apsilankymų arba bandymų apsilankyti galimai žalingo turinio svetainėse, kurios patenka į vieną iš 14 nustatytų kategorijų*. Statistika rodo, kad per ataskaitinį laikotarpį vaikai mažiau lankėsi komunikacijos medijų ir suaugusiesiems skirtose svetainėse. Gali būti, kad jie savo rizikos kategorijai priskiriamą veiklą perkėlė į mobiliuosius prietaisus, o šie nebuvo įtraukti į ataskaitą.

Remiantis „Tėvų kontrolės“ modulio suveikimo statistika, nurodytu laikotarpiu Baltijos šalyse (Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje) vaikai dažniausiai laiką leido socialiniuose tinkluose, žiūrėdami netinkamą turinį ir keliaudami pavojingomis nuorodomis. Ši kategorija užima pirmą vietą tarp daugumos jaunų Baltijos šalių naudotojų (33 proc.). Taip pat noriai vaikai lankosi žaidimų puslapiuose (29 proc.) ir ieško informacijos apie narkotines medžiagas (28 proc.).

Kategorija „Internetinės komunikacijos žiniasklaida“ buvo populiariausia Meksikoje (86 proc.), Rusijoje, Brazilijoje ir Italijoje (šiek tiek daugiau nei 70 proc.). Mažiausiai komunikabilūs per šį laikotarpį buvo Kinijos (30 proc.), Vokietijos (31 proc.) ir Jungtinės Karalystės (32 proc.) nepilnamečiai. Įdomu, kad kuo šalyje mažiau populiari ši kategorija, tuo populiaresnė buvo kategorija „Kompiuteriniai žaidimai“. Jungtinės Karalystės (28 proc.), Vokietijos (26 proc.) ir Australijos (21 proc.) vaikai internete žaidė daugiau nei vaikai iš Meksikos (4 proc.), Italijos (6 proc.) ir Japonijos (7 proc.).

Kai kalbame apie vaizdo įrašų peržiūrą, muzikos klausymąsi ir programinės įrangos siuntimąsi, Japonijos vaikai yra aiškūs lyderiai (12 proc. visų tėvų kontrolės modulio pranešimų). Jie taip pat daugiausiai perka internetu (17 proc.), kaip ir Kinijos vaikai bei paaugliai (20 proc.). Kategorija „Alkoholis, tabakas ir narkotikai“ surinko daugiausia pranešimų Vokietijoje (23 proc.) ir Jungtinėje Karalystėje (25 proc.). Savo ruožtu suaugusiesiems skirtas turinys labiausiai domina Kinijos (23 proc.) ir Japonijos (5 proc.) nepilnamečius. Ši tema buvo neįdomiausia Jungtinės Karalystės ir JAV vaikams (kiek mažiau nei 1 proc.).

„Tam tikrų tipų svetainių tarp įvairių šalių vaikų populiarumas gali būti susijęs su kiekvienos šalies kultūra ir ekonomine padėtimi. Mes matome, kad vaikai internete tampa vis savarankiškesni: jie pasirenka, kokios muzikos klausytis, kokius filmus ir filmukus žiūrėti ir kokią programinę įrangą diegti. Šis nepriklausomybė yra puiki, tačiau internete, kaip ir realiame gyvenime, būtina nepilnamečius mokyti elgtis išmintingai, saugiai ir atsakingai. „Kaspersky Lab“ mano, kad siekdami išvengti susidūrimų su žalingu turiniu, tėvai turėtų ne tik diegti visapusiškus saugumo sprendimus, bet ir nuolat bendrauti su atžala. Su jaunaisiais naudotojais būtina kalbėtis apie interneto grėsmes ir padėti šeimose kurti pasitikėjimu grindžiamus santykius. Saugumo sprendimai suteikia pagrindą tokiems pokalbiams ir saugiai visos šeimos aplinkai“, – sakė Ana Larkina, „Kaspersky Lab“ turinio analitikė.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

4 įdomūs faktai apie artėjančią daiktų interneto revoliuciją

Ekspertai kalba, kad jau netolimoje ateityje daiktų internetas taps masiniu reiškiniu, kuris ženkliai palengvins kiekvieno mūsų kasdienybę. skaityti »

Ar verta registruoti interneto svetainės adresą su lietuviškais rašmenimis?

Balandžio pradžioje jau ketvirtą kartą buvo surengti gražiausio svetainės vardo su lietuviškomis raidėmis, rinkimai. skaityti »

„Microsoft“ Europoje atidarė daiktų interneto laboratoriją

Daiktų interneto laboratorijos orientuotos į klientus, kurie investuoja į daiktų internetą – galimybę sujungti į vieną tinklą visus elektroninius prietaisus, nuo šaldytuvo iki namų robotų. skaityti »

Daugiau nei pusė lietuvių apsiperka kiniškose el.parduotuvėse

Europiečiai apsiperka ne tik Vakarų parduotuvėse, bet vis drąsiau gręžiasi į Rytus – į Kiniją, kuri tapo populiariausia Lietuvos, o taip pat ir Europos gyventojų užsieninių apsipirkimų šalimi. skaityti »

Lietuviškumu žavėję domenai su diakritiniais ženklais grimzta į nebūtį

Sukanka lygiai 13 metų, kai .lt domene buvo pradėti registruoti domenų vardai, turintys savitųjų lietuvių kalbos abėcėlės raidžių. skaityti »

Mokslininkai rado alternatyvą „Wi-Fi“ tinklui

Olandijos Eindhoveno universiteto tyrėja pasiūlė kaip alternatyvą „Wi-Fi“ naudoti infraraudonųjų spindulių tinklus. skaityti »

UNESCO ragina sudaryti sąlygas moterims naudotis internetu

Pasaulyje internetas vis dar labiau prieinamas vyrams, nei moterims. skaityti »

Kaip kurti įvaizdį socialiniuose tinkluose

orint kurti įvaizdį, pirmiausia turime sugalvoti, kokie norime atrodyti kitiems – teigia Arvidas Bendorius. skaityti »

Daiktų interneto prognozės 2020-iesiems

Nuo 2017 iki 2021 m. pasaulinė daiktų interneto rinka augs 4 proc. skaityti »

Tyrimas atskleidė, kokį poveikį mums daro neigiamos žinutės internete

Tai, kaip elgiamės internete su kitais žmonėmis, turi pasekmių ir realiame gyvenime. skaityti »