Tarp Baltijos šalių vaikų populiariausi socialiniai tinklai ir žaidimai

Publikuota: 2016 m. birželio 2 d. ketvirtadienis

Remiantis naujausios „Kaspersky Lab“ ataskaitos rezultatais, viso pasaulio vaikai daugiausia savo laiko praleidžia internete, naudodamiesi komunikacijos priemonėmis, pavyzdžiui, socialiniais tinklais, elektroniniu paštu, pokalbių portalais ir t. t. Tai sudaro 67 proc. internetinės veiklos. Žaidimų portalai (11 proc.) ir interneto svetainės, kuriose pateikiama informacija apie alkoholį, narkotikus ir tabaką (9 proc.), atitinkamai išsidėstė antroje ir trečioje vietose. Tuo pat metu pastebimas skirtumas tarp vaikų iš skirtingų šalių interesų.

12 mėnesių ataskaitoje pristatoma anonimiška statistika, gauta iš „Kaspersky Lab“ sprendimų, skirtų „Windows“ ir „Mac“ kompiuteriams su įjungtu „Tėvų kontrolės“ moduliu, rodanti skaičių apsilankymų arba bandymų apsilankyti galimai žalingo turinio svetainėse, kurios patenka į vieną iš 14 nustatytų kategorijų*. Statistika rodo, kad per ataskaitinį laikotarpį vaikai mažiau lankėsi komunikacijos medijų ir suaugusiesiems skirtose svetainėse. Gali būti, kad jie savo rizikos kategorijai priskiriamą veiklą perkėlė į mobiliuosius prietaisus, o šie nebuvo įtraukti į ataskaitą.

Remiantis „Tėvų kontrolės“ modulio suveikimo statistika, nurodytu laikotarpiu Baltijos šalyse (Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje) vaikai dažniausiai laiką leido socialiniuose tinkluose, žiūrėdami netinkamą turinį ir keliaudami pavojingomis nuorodomis. Ši kategorija užima pirmą vietą tarp daugumos jaunų Baltijos šalių naudotojų (33 proc.). Taip pat noriai vaikai lankosi žaidimų puslapiuose (29 proc.) ir ieško informacijos apie narkotines medžiagas (28 proc.).

Kategorija „Internetinės komunikacijos žiniasklaida“ buvo populiariausia Meksikoje (86 proc.), Rusijoje, Brazilijoje ir Italijoje (šiek tiek daugiau nei 70 proc.). Mažiausiai komunikabilūs per šį laikotarpį buvo Kinijos (30 proc.), Vokietijos (31 proc.) ir Jungtinės Karalystės (32 proc.) nepilnamečiai. Įdomu, kad kuo šalyje mažiau populiari ši kategorija, tuo populiaresnė buvo kategorija „Kompiuteriniai žaidimai“. Jungtinės Karalystės (28 proc.), Vokietijos (26 proc.) ir Australijos (21 proc.) vaikai internete žaidė daugiau nei vaikai iš Meksikos (4 proc.), Italijos (6 proc.) ir Japonijos (7 proc.).

Kai kalbame apie vaizdo įrašų peržiūrą, muzikos klausymąsi ir programinės įrangos siuntimąsi, Japonijos vaikai yra aiškūs lyderiai (12 proc. visų tėvų kontrolės modulio pranešimų). Jie taip pat daugiausiai perka internetu (17 proc.), kaip ir Kinijos vaikai bei paaugliai (20 proc.). Kategorija „Alkoholis, tabakas ir narkotikai“ surinko daugiausia pranešimų Vokietijoje (23 proc.) ir Jungtinėje Karalystėje (25 proc.). Savo ruožtu suaugusiesiems skirtas turinys labiausiai domina Kinijos (23 proc.) ir Japonijos (5 proc.) nepilnamečius. Ši tema buvo neįdomiausia Jungtinės Karalystės ir JAV vaikams (kiek mažiau nei 1 proc.).

„Tam tikrų tipų svetainių tarp įvairių šalių vaikų populiarumas gali būti susijęs su kiekvienos šalies kultūra ir ekonomine padėtimi. Mes matome, kad vaikai internete tampa vis savarankiškesni: jie pasirenka, kokios muzikos klausytis, kokius filmus ir filmukus žiūrėti ir kokią programinę įrangą diegti. Šis nepriklausomybė yra puiki, tačiau internete, kaip ir realiame gyvenime, būtina nepilnamečius mokyti elgtis išmintingai, saugiai ir atsakingai. „Kaspersky Lab“ mano, kad siekdami išvengti susidūrimų su žalingu turiniu, tėvai turėtų ne tik diegti visapusiškus saugumo sprendimus, bet ir nuolat bendrauti su atžala. Su jaunaisiais naudotojais būtina kalbėtis apie interneto grėsmes ir padėti šeimose kurti pasitikėjimu grindžiamus santykius. Saugumo sprendimai suteikia pagrindą tokiems pokalbiams ir saugiai visos šeimos aplinkai“, – sakė Ana Larkina, „Kaspersky Lab“ turinio analitikė.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

44 proc. Lietuvos gyventojų lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos užsakymu 2016 m. III ketv. atlikto tyrimo duomenimis, 44 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius 12 mėn. lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse. skaityti »

„Gemalto“ ir „Sequans“ kartu kuria daiktų interneto technologijas

Nauja technologija padeda taupyti elektros energiją ir pratęsti į daiktų internetą sujungtų įrenginių gyvavimo ciklą. skaityti »

Lietuvos e. valdžios paslaugų rodikliai viršija ES vidurkį

Europos Komisijos atliktame 2016 m. tyrime, Lietuva priskiriama prie pirmaujančių šalių, kuriose e. valdžios paslaugos auga sparčiausiai, o e. valdžios rodikliai lenkia Europos Sąjungos šalių vidurkį. skaityti »

„Vilniaus šilumos tinklai“ atveria interneto svetainę (8)

Startuoja AB „Vilniaus šilumos tinklai“ interneto svetainė – www.chc.lt . Sostinės gyventojai čia ras informaciją apie šilumos ūkio perėmimo iš jį nuomojančios UAB „Vilniaus energija“ procesus, kurie bus aktualūs keičiantis paslaugos teikėjui. skaityti »

Šviesolaidinis internetas Lietuvoje – jau 18 metų

Spalio mėnesį internetas mūsų šalyje švenčia net du gimtadienius: 25 metus nuo to laiko, kai Lietuvoje atsirado interneto ryšys, ir 18 metų nuo tos dienos, kai vario laidus pakeitė optiniai. skaityti »

Lietuvos interneto metraštininkas V. Palubinskas: būtų gerai išsaugoti bent esminius interneto principus

Šiemet spalio mėnesį sukako 25-eri metai nuo interneto atsiradimo Lietuvoje ir 18 metų nuo šviesolaidinio tinklo įvedimo. Ta proga kalbiname Lietuvos interneto metraštininku vadinamą Vladą Palubinską. skaityti »

„Nokia“ pasiekė naują informacijos perdavimo spartos rekordą

Neseniai susikūrusi tinklų milžinė „Nokia-Alcatel-Lucent“ sugebėjo iš 6600 km ilgio vienos gijos optinio kabelio išspausti 65 terabitų per sekundę – maždaug 8 terabaitų per sekundę – spartą. skaityti »

„Google“ algoritmų atnaujinimas: ar jūsų svetainė tam pasiruošusi?

Kompanija „Google“ išleido naujų pokyčių, kurie gali turėti įtakos jūsų svetainės reitingams „Google“ paieškos sistemoje. skaityti »

„YouTube“ turės konkurentą

Vaizdo turinio ir interneto žaidimų svetainė „Twitch“ ruošiasi rimtai konkuruoti su didžiausiu vaizdo turinio portalu „YouTube“. skaityti »

Virtualiosios realybės technologijos įsigalės el. prekyboje

„OrbisResearch“ duomenimis, nuo 2016 iki 2021 m. aktyvių virtualiosios realybės įrenginių naudotojų skaičius išaugs 147 proc. skaityti »