Tarp Baltijos šalių vaikų populiariausi socialiniai tinklai ir žaidimai

Publikuota: 2016 m. birželio 2 d. ketvirtadienis

Remiantis naujausios „Kaspersky Lab“ ataskaitos rezultatais, viso pasaulio vaikai daugiausia savo laiko praleidžia internete, naudodamiesi komunikacijos priemonėmis, pavyzdžiui, socialiniais tinklais, elektroniniu paštu, pokalbių portalais ir t. t. Tai sudaro 67 proc. internetinės veiklos. Žaidimų portalai (11 proc.) ir interneto svetainės, kuriose pateikiama informacija apie alkoholį, narkotikus ir tabaką (9 proc.), atitinkamai išsidėstė antroje ir trečioje vietose. Tuo pat metu pastebimas skirtumas tarp vaikų iš skirtingų šalių interesų.

12 mėnesių ataskaitoje pristatoma anonimiška statistika, gauta iš „Kaspersky Lab“ sprendimų, skirtų „Windows“ ir „Mac“ kompiuteriams su įjungtu „Tėvų kontrolės“ moduliu, rodanti skaičių apsilankymų arba bandymų apsilankyti galimai žalingo turinio svetainėse, kurios patenka į vieną iš 14 nustatytų kategorijų*. Statistika rodo, kad per ataskaitinį laikotarpį vaikai mažiau lankėsi komunikacijos medijų ir suaugusiesiems skirtose svetainėse. Gali būti, kad jie savo rizikos kategorijai priskiriamą veiklą perkėlė į mobiliuosius prietaisus, o šie nebuvo įtraukti į ataskaitą.

Remiantis „Tėvų kontrolės“ modulio suveikimo statistika, nurodytu laikotarpiu Baltijos šalyse (Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje) vaikai dažniausiai laiką leido socialiniuose tinkluose, žiūrėdami netinkamą turinį ir keliaudami pavojingomis nuorodomis. Ši kategorija užima pirmą vietą tarp daugumos jaunų Baltijos šalių naudotojų (33 proc.). Taip pat noriai vaikai lankosi žaidimų puslapiuose (29 proc.) ir ieško informacijos apie narkotines medžiagas (28 proc.).

Kategorija „Internetinės komunikacijos žiniasklaida“ buvo populiariausia Meksikoje (86 proc.), Rusijoje, Brazilijoje ir Italijoje (šiek tiek daugiau nei 70 proc.). Mažiausiai komunikabilūs per šį laikotarpį buvo Kinijos (30 proc.), Vokietijos (31 proc.) ir Jungtinės Karalystės (32 proc.) nepilnamečiai. Įdomu, kad kuo šalyje mažiau populiari ši kategorija, tuo populiaresnė buvo kategorija „Kompiuteriniai žaidimai“. Jungtinės Karalystės (28 proc.), Vokietijos (26 proc.) ir Australijos (21 proc.) vaikai internete žaidė daugiau nei vaikai iš Meksikos (4 proc.), Italijos (6 proc.) ir Japonijos (7 proc.).

Kai kalbame apie vaizdo įrašų peržiūrą, muzikos klausymąsi ir programinės įrangos siuntimąsi, Japonijos vaikai yra aiškūs lyderiai (12 proc. visų tėvų kontrolės modulio pranešimų). Jie taip pat daugiausiai perka internetu (17 proc.), kaip ir Kinijos vaikai bei paaugliai (20 proc.). Kategorija „Alkoholis, tabakas ir narkotikai“ surinko daugiausia pranešimų Vokietijoje (23 proc.) ir Jungtinėje Karalystėje (25 proc.). Savo ruožtu suaugusiesiems skirtas turinys labiausiai domina Kinijos (23 proc.) ir Japonijos (5 proc.) nepilnamečius. Ši tema buvo neįdomiausia Jungtinės Karalystės ir JAV vaikams (kiek mažiau nei 1 proc.).

„Tam tikrų tipų svetainių tarp įvairių šalių vaikų populiarumas gali būti susijęs su kiekvienos šalies kultūra ir ekonomine padėtimi. Mes matome, kad vaikai internete tampa vis savarankiškesni: jie pasirenka, kokios muzikos klausytis, kokius filmus ir filmukus žiūrėti ir kokią programinę įrangą diegti. Šis nepriklausomybė yra puiki, tačiau internete, kaip ir realiame gyvenime, būtina nepilnamečius mokyti elgtis išmintingai, saugiai ir atsakingai. „Kaspersky Lab“ mano, kad siekdami išvengti susidūrimų su žalingu turiniu, tėvai turėtų ne tik diegti visapusiškus saugumo sprendimus, bet ir nuolat bendrauti su atžala. Su jaunaisiais naudotojais būtina kalbėtis apie interneto grėsmes ir padėti šeimose kurti pasitikėjimu grindžiamus santykius. Saugumo sprendimai suteikia pagrindą tokiems pokalbiams ir saugiai visos šeimos aplinkai“, – sakė Ana Larkina, „Kaspersky Lab“ turinio analitikė.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Cisco Systems Inc.“ kontroliuoja daugiau nei pusę tinklo įrangos rinkos

„Synergy Research Group“ analitikai pateikė pasaulio tinklo įrangos gamintojų rinkos ataskaitą, pagal kurią „Cisco Systems Inc.“ apimama dalis sudaro 55 proc. skaityti »

Prieigą prie interneto iki metų pabaigos turės 3,5 mlrd. žmonių

Jungtinių Tautų organizacijos komisija paskelbė ataskaitą „Plačiajuosčio interneto būklė 2016“. Jos duomenimis, interneto prieinamumas pasaulyje didėja. skaityti »

Lietuvos žydų istorijai ir kultūrai pažinti – naujas interaktyvus gidas mobiliajame telefone

VšĮ „Rytų Europos žydų kultūros ir istorijos tyrimų centras“ pristato ir kviečia išbandyti interaktyvų edukacinį ir turistinį gidą po žydiškąją Lietuvą – „Discover Jewish Lithuania“, kurį jau galima parsisųsti į savo išmanius įrenginius iš „Google Play“ ir „App Store“ parduotuvėlių. skaityti »

Lietuvos internetinėje prekyboje – pasaulinė inovacija

Lietuvoje startuoja visiškai naujas mažiausių kainų paieškos portalas www.priceposter.lt. skaityti »

Per metus suteikta 10 kartų daugiau elektroninių paslaugų

VšĮ „Versli Lietuva“ kartu su partneriais 2015 m. įgyvendino projektą, kurio metu buvo sukurtos 163 elektroninės paslaugos verslui. skaityti »

Paklausių profesijų grupių prognozės – interneto tinklalapyje

Apsisprendžiant dėl studijų abiturientams gali padėti Ūkio ministerijos atlikta stebėsena ir žmogiškųjų išteklių poreikio prognozavimas 2014-2018 metams. skaityti »

Didžiausia kinų pramoga internete – vaizdo įrašai

„China Internet Network Information Center“ agentūra paskelbė naujausią statistiką apie Kinijos interneto naudotojų pomėgius. skaityti »

„Cisco Systems Inc.“ grynasis pelnas išaugo 20 proc.

Palyginti su ankstesniais finansiniais metais, „Cisco Systems Inc.“ pajamos bemaž nepakito, veiklos pelnas padidėjo 17,6 proc., o grynasis pelnas – 19,5 proc. skaityti »

„Facebook“ plinta melagingi pranešimai apie teroro aktus

Melagingų pranešimų apie mirtinas atakas Prahoje banga buvo nukreipta prieš Čekijos ir Slovakijos „Facebook“ naudotojus. ESET saugumo tyrėjai įspėja, kad tokios apgaulės gali pasikartoti ir kitų šalių socialiniuose tinkluose. skaityti »

Moksleiviai mokyklinių prekių nelinkę pirkti internetu

Tyrimai rodo, kad mokyklines prekes moksleiviai linkę įsigyti realiose parduotuvėse, o ne per internetą. skaityti »