Bažnytinio paveldo muziejuje įdiegtos naujosios technologijos

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 20 d. antradienis

Bažnytinio paveldo muziejus vienas iš pirmųjų Lietuvoje savo ekspoziciją papildė planšetiniais kompiuteriais. Nuo šiol su bernardinių Šv. arkangelo Mykolo vienuolyno ansambliu, Sapiegų giminės istorija, Vilniaus katedros lobynu ir kitomis įdomybėmis muziejaus lankytojai galės geriau susipažinti žiūrėdami specialiai perengtus filmus, tyrinėdami archyvines fotografijas, žaisdami interaktyvius žaidimus, spręsdami galvosūkius.

Bažnytinio paveldo muziejaus ekspozicijoje įrengti informaciniai terminalai kviečia leistis į virtualią kelionę po Šv. arkangelo Mykolo bažnyčią ir bernardinių vienuolyną, aplankyti vietas, į kurias lankytojai nėra įleidžiami: vienuolyno reflektoriumą ir virtuvę, bažnyčios varpinę ir kriptą, vidinį kiemą ir buvusius ūkinius pastatus. Vaizdinė ir tekstinė informacija padeda pažinti vienuolyno gyvenimą, ansamblio istoriją, statinių architektūros kaitą. Terminalams sukurti specialūs edukaciniai filmai pristato katalikiškų mišių eigą, liturginių judesių simboliką ir prasmę, liturginių indų ir apdarų istoriją, raidą, funkciją, ikonografiją. Trumpi filmai taip pat parodo Vilniaus katedros lobyno istoriją ir jo atradimo 1985 m. peripetijas.

Muziejaus lankytojų laukia trys interaktyvūs žaidimai: šventųjų kalendorius, padedantis pažinti kiekvienos dienos šventąjį globėją, virtualus bernardinių vienuolyne paslėpto lobio ieškojimas ir skaitmeninės liturginių indų, tekstilės ir tapybos kūrinių dėlionės. Išradingiausių lobio ieškotojų laukia muziejus suvenyrai.

Edukaciniai filmai, archyviniai vaizdo ir garso įrašai, kompiuteriniai žaidimai lankytojams atveria savarankiško lavinimosi galimybę, kviečia pagilinti žinias apie Lietuvos kultūros ir meno istoriją, skatina kūrybingai praleisti laiką Bažnytinio paveldo muziejuje.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »