Geriausia dovana šiuolaikiniam vaikui – robotas?

Publikuota: 2012 m. balandžio 30 d. pirmadienis

Šiuolaikiniai vaikai su džiaugsmu sutiktų mokytojus ir netgi savo tėvus pakeisti robotais. Tai rodo kompanijų „Latitude“ ir LEGO užsakytas socialinis tyrimas, kurio metu aktyviai dalyvavo 350 vaikų iš Jungtinės Karalystės, Australijos, Vokietijos, JAV, Prancūzijos ir Pietų Afrikos Respublikos. Apklausoje dalyvavusių vaikų amžius svyravo nuo 8 iki 12 metų.

Tyrimo metu vaikai galėjo nupiešti, kaip įsivaizduoja ateitį ir ar joje būtų robotų. Apžvelgus surinktus duomenis, paaiškėjo įdomūs rezultatai. 38 proc. vaikų buvo įsitikinę, kad jau netolimoje ateityje robotai jiems padės mokytis, o dar 38 proc. tikisi, kad jie bus puikūs žaidimų partneriai.

Be to, abiejose grupėse vaikai buvo įsitikinę, kad robotai būtų žymiai geresni mokytojai. 66 proc. vaikų neabejojo, kad netrukus robotų intelektas taps toks pat kaip ir žmonių, tad jie galės ne tik būti pagalbininkais, bet ir savarankiškai tvarkyti daugelį reikalų.

Nors tai tik vaikų svajonės, nevaržomos žinių apie šiuolaikinio mokslo ir technologijų galimybes, tačiau iš karto matosi labai teigiamas vaikų požiūris į robotus. Prieš keliolika metų mobilusis telefonas ar asmeninis kompiuteris vaikams dar buvo didžiulė dovana, o dabartinei interneto kartai – tai kasdienės priemonės. Tad kuo vėl sužavėti vaikus? Ir čia daugiausiai galimybių turi robotai.

Šioje srityje sistemingai ir labai sėkmingai darbuojasi LEGO kompanija. Retas robotais besidomintis entuziastas negirdėjęs „LEGO Mindstorms“ pavadinimo. Tai vienas iš šiuo metu visame pasaulyje populiariausių techninės bei programinės įrangos rinkinių, leidžiančių kurti nedidelius, lengvai modifikuojamus, programuojamus robotus.

Pirmą kartą rinkoje šis rinkinys pristatytas 1998 m. – tuomet jis buvo vadinamas „LEGO Mindstorms Robotic Invention System“. Po aštuonerių metų (2006 m.) pristatytas „LEGO Mindstorms NXT 1.0“, o dar po rejų (2009 m.) – antros kartos LEGO grupės robotų produktai „LEGO Mindstorms NXT 2.0“. 

Formaliai rašoma, kad šis rinkinys skiriamas vaikams nuo 10 metų, tačiau juo netruko susidomėti ne tik vaikai, bet ir smalsus jaunimas bei kūrybingi, seniai vaikystę pamiršę entuziastai. O ir ko tik neprimąstyta – interneto platybėse galima rasti visą aibę su „LEGO Mindstorms NXT 2.0“ sukurtų robotų, sukiojančių Rubiko kubą, judančių po labirintus, statančių žaislinius namus, imituojančių gamybos linijas ar net sprendžiančių sudoku kryžiažodžius.

Yra ir pasaulinio lygio lietuviškų projektų, sukurtų naudojantis tuo pačiu „LEGO Mindstorms NXT 2.0“ rinkiniu, – tai Andriaus Šuto sukonstruotas robotas, gebantis surinkti Rubiko kubą.

Taigi robotų kūrimas šiais laikais tampa jau ne mokslininkų ar inžinierių privilegija, bet realia galimybe visiems entuziastams, net vaikams. Tačiau ar tokios tendencijos jaučiamos ir Lietuvoje? Tai kad lietuviai puikiai įvaldė internetą, kompiuterius ir telefonus, abejonių nekyla. O ar jiems patinka kurti robotus? Specializuotos elektroninės robotų parduotuvės direktorius, informatikos mokslų daktaras Tomas Anbinderis neabejoja, kad ši veikla patinka ir lietuviams. Mat rinkinį „LEGO Mindstorms NXT 2.0“, kurio kaina lietuviškais masteliais nėra tokia ir maža, perka ne tik robototechnikai neabejingi pirkėjai, bet ir mokyklos, universitetai, panaudojantys LEGO konstruktorių laboratoriniuose darbuose ir kituose praktiniuose užsiėmimuose. 

Pasak dr. Tomo Anbinderio, Lietuvoje netrūksta robotais besidominčių žmonių, tad tokie konstruktorių rinkiniai yra gana gerai žinomi, tik gal ne visiems prieinami. O ir ateityje robotų populiarumas tik augs – pašnekovo nuomone, tik laiko klausimas, kada buitiniai robotai taps tokie pat populiarūs kaip mobilusis telefonas ar kompiuteris.

 

 

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kaip filologai galėtų padėti informatikams?

Lietuvių kalbos institute vyks tarptautinė mokslinė Jono Jablonskio konferencija „Skaitmeniniai kalbos ištekliai, jų plėtros kryptys ir panaudos galimybės“, atversianti kalbos kelio į informacinių technologijų pasaulį problemas ir ateitį. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »