Sukurk savo klasę kaip vaizdo žaidimą

Publikuota: 2013 m. spalio 19 d. šeštadienis

Žaidimizacija ir žaidimu pagrįstas mokymas yra skirtingi dalykai – pirmuoju atveju yra naudojami mokinius įtraukiantys metodai, tam tikri elementai, o antruoju atveju yra iš tikrųjų naudojami vaizdo žaidimai kaip mokomoji medžiaga. Dabar vaizdo žaidimai gali pasiūlyti labai daug formalių mokomųjų dalykų. Žaidimai keičiasi kartu su tobulėjančiomis technologijomis, todėl tobulėti turi ir besimokantieji/žaidžiantieji.

Kiekviename žaidime yra šiek tiek taip vadinamųjų „mokomųjų“ sesijų, kai žaidėjas turi įrodyti, kad jis gali atlikti pagrindinius veiksmus žaidime. Reikia paeiti į vieną pusę, į kitą, apsisukti, smūgiuoti, atidaryti žemėlapį ar pan. Taip užduočių daugėja ir žaidėjas stumiasi į priekį. Tas pats ir mokykloje – pirmiausia mokomi pagrindiniai dalykai, vėliau jie sudėtingėja ir taip mokinys išmoksta daugiau ir irgi juda į priekį. Žaidime renkami tam tikri daiktai (angl. item), kad tą daiktą gautų, reikia kažką padaryti, išspręsti užduotį, nužudyti ir t.t. Eigoje kažkur žybčioja progreso eilutė, o vėliau lentoje matomi visų žaidėjų reitingas ir pasiekimai.

Būna ir taip, kad žaidėjas žaidžia žaidime, tačiau neturi tam tikrų įgūdžių, o žaidimo mechanika sukurta taip, kad jis tų įgūdžių įgautų. Todėl žaidėjai yra motyvuoti, jie stengiasi, atranda naujų dalykų ir yra įtraukti į patį procesą, tiesiog negali atsitraukti nuo žaidimo, nes jie ten tobulėja.

Mokymas yra labai panašus į žaidimą, kadangi abiejuose yra taisyklės, užduotys, kurias reikia atlikti ir už tai gauti apdovanojimus.  Žaidimai turi savo raidos istoriją, jie pasikeitė iš linijinių, atsirado daugelio žaidėjų rėžimo tipo žaidimai. Svarbu, kad žaidimai toliau progresuotų ir prisitaikytų prie besimokančiųjų aplinkos. Kita vertus, pačią mokymo aplinką galima organizuoti pagal žaidimo principus ir taip labiau įtraukti mokinius.

10 principų kaip sukurti mokymo klasę kaip vazdo žaidimą:

1. Paversti asmeninį tobulėjimą privalomu norint kažką pasiekti toliau;

2. Vizualiai rodyti kiekvienos dienos kiekvieno mokinio progresą, kad jis būtų matomas ir žinomas visiems;

3. Išgryninti tikslus ir pasiūlyti mokiniams keletą būdų kaip jų pasiekti;

4. Suteikti mokiniams tam tikrus įrankius/priemones, kad jie galėtų patys sukurti trūkstamus elementus;

5. Pateikti užduotis nuosekliai, kad pirmiausia mokiniams reikėtų vienų įgūdžių, norint padaryti tam tikrą užduotį, paskui kitokių įgūdžių siekiant progresuoti ir t.t.;

6. Naudoti projektais paremtą mokymą, kai mokiniai patys kontroliuoja visą procesą nuo idėjų lietaus iki galutinio produkto išleidimo;

7. Sudaryti tokias sąlygas, kad studentai galėtų mokytis, remdamiesi savo požiūriu ir vertybėmis;

8. Parengti  mokymą, kurio metu reikia ir bendradarbiauti ir varžytis tarpusavyje;

9. Įdiegti iššūkiais paremto mokymo elementų, kur mokiniai patys turi spręsti problemas, kurios jiems aktualios;

10. Sužaidybinti klasę, kad būtų siekiama ne bendrų standartų, bet kiekvieno asmeninio progreso, reikšmingo kiekvienam mokiniui.

Naudojantis tokiomis taisyklėmis, galima visiškai pakeisti mokymąsi, kadangi būtent tokiais principais remiantis į žaidimą yra įtraukiami žaidžiantieji.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Medžiaga, kuri sukels perversmą sporto prekių ir medicinos pramonėse

Bingamtono Universiteto Niujorke mokslininkai sukūrė šią keistą tamprią medžiagą, kuri iš tikrųjų yra baterija. skaityti »

Vyras savadarbe raketa bandys įrodyti, kad Žemė plokščia

Mike'as Hughesas pasirengęs paleisti savo iš metalo laužo sukurtą raketą Mojave dykumoje ir įrodyti, kad Žemė yra plokščia. skaityti »

Ar galima sapnuoti nemiegant?

Mokslininkai iš Londono teigia atradę būdą kaip sutrikdyti žmogaus protą ir pakeisti jo supratimą apie tai, kas tikra. skaityti »

Biurų pastatai su treniruokliais ir masažuotojais – kaip milžiniškos kompanijos atrakina darbuotojų kūrybiškumą?

Įsivaizduokite įmonę, kuri iš visų savo darbuotojų ne prašo, bet reikalauja į užduotis žvelgti netradiciškai. skaityti »

„Panasonic“ pristatė permatomą televizorių

Neseniai Berlyne vykusioje parodoje „IFA 2017“ televizorių gamintoja „Panasonic“ pristatė televizorių su visiškai permatomu ekranu. skaityti »

Programuotojų diena

Rugsėjo 13 dieną minima Programuotojų diena. Kodėl būtent šiandien? skaityti »

Mokslininkai mano atradę būdą, kaip visam laikui atsikratyti žalingų įpročių

Mokslininkai atranda naujų būdų, kaip tiesiogiai veikiant smegenis atsikratyti žalingų įpročių ir iki minimumo sumažinti atkritimo tikimybę. skaityti »

Kad kelionė neprailgtų: intelektiniai žaidimai, kuriuos privalote turėti išmaniajame

Pažinimo džiaugsmas mus praturtina kaip niekas kitas, tačiau keliaudami mes dažnai daugybę laiko praleidžiame automobilyje ar lėktuve, valandų valandas pro langą veltui stebėdami plaukiančius debesis. skaityti »

Ką veikia biomechanikai?

Biomechanikai – tai inžinieriai, kurie mokosi iš gamtos... skaityti »

Lietuvos studentas sukūrė sportinį elektrinį triratį

Europoje dar nauja sporto šaka susidomėjęs studentas Rolandas Dockevičius iš Klaipėdos sukūrė elektrinį triratį drifterį. skaityti »