Sukurk savo klasę kaip vaizdo žaidimą

Publikuota: 2013 m. spalio 19 d. šeštadienis

Žaidimizacija ir žaidimu pagrįstas mokymas yra skirtingi dalykai – pirmuoju atveju yra naudojami mokinius įtraukiantys metodai, tam tikri elementai, o antruoju atveju yra iš tikrųjų naudojami vaizdo žaidimai kaip mokomoji medžiaga. Dabar vaizdo žaidimai gali pasiūlyti labai daug formalių mokomųjų dalykų. Žaidimai keičiasi kartu su tobulėjančiomis technologijomis, todėl tobulėti turi ir besimokantieji/žaidžiantieji.

Kiekviename žaidime yra šiek tiek taip vadinamųjų „mokomųjų“ sesijų, kai žaidėjas turi įrodyti, kad jis gali atlikti pagrindinius veiksmus žaidime. Reikia paeiti į vieną pusę, į kitą, apsisukti, smūgiuoti, atidaryti žemėlapį ar pan. Taip užduočių daugėja ir žaidėjas stumiasi į priekį. Tas pats ir mokykloje – pirmiausia mokomi pagrindiniai dalykai, vėliau jie sudėtingėja ir taip mokinys išmoksta daugiau ir irgi juda į priekį. Žaidime renkami tam tikri daiktai (angl. item), kad tą daiktą gautų, reikia kažką padaryti, išspręsti užduotį, nužudyti ir t.t. Eigoje kažkur žybčioja progreso eilutė, o vėliau lentoje matomi visų žaidėjų reitingas ir pasiekimai.

Būna ir taip, kad žaidėjas žaidžia žaidime, tačiau neturi tam tikrų įgūdžių, o žaidimo mechanika sukurta taip, kad jis tų įgūdžių įgautų. Todėl žaidėjai yra motyvuoti, jie stengiasi, atranda naujų dalykų ir yra įtraukti į patį procesą, tiesiog negali atsitraukti nuo žaidimo, nes jie ten tobulėja.

Mokymas yra labai panašus į žaidimą, kadangi abiejuose yra taisyklės, užduotys, kurias reikia atlikti ir už tai gauti apdovanojimus.  Žaidimai turi savo raidos istoriją, jie pasikeitė iš linijinių, atsirado daugelio žaidėjų rėžimo tipo žaidimai. Svarbu, kad žaidimai toliau progresuotų ir prisitaikytų prie besimokančiųjų aplinkos. Kita vertus, pačią mokymo aplinką galima organizuoti pagal žaidimo principus ir taip labiau įtraukti mokinius.

10 principų kaip sukurti mokymo klasę kaip vazdo žaidimą:

1. Paversti asmeninį tobulėjimą privalomu norint kažką pasiekti toliau;

2. Vizualiai rodyti kiekvienos dienos kiekvieno mokinio progresą, kad jis būtų matomas ir žinomas visiems;

3. Išgryninti tikslus ir pasiūlyti mokiniams keletą būdų kaip jų pasiekti;

4. Suteikti mokiniams tam tikrus įrankius/priemones, kad jie galėtų patys sukurti trūkstamus elementus;

5. Pateikti užduotis nuosekliai, kad pirmiausia mokiniams reikėtų vienų įgūdžių, norint padaryti tam tikrą užduotį, paskui kitokių įgūdžių siekiant progresuoti ir t.t.;

6. Naudoti projektais paremtą mokymą, kai mokiniai patys kontroliuoja visą procesą nuo idėjų lietaus iki galutinio produkto išleidimo;

7. Sudaryti tokias sąlygas, kad studentai galėtų mokytis, remdamiesi savo požiūriu ir vertybėmis;

8. Parengti  mokymą, kurio metu reikia ir bendradarbiauti ir varžytis tarpusavyje;

9. Įdiegti iššūkiais paremto mokymo elementų, kur mokiniai patys turi spręsti problemas, kurios jiems aktualios;

10. Sužaidybinti klasę, kad būtų siekiama ne bendrų standartų, bet kiekvieno asmeninio progreso, reikšmingo kiekvienam mokiniui.

Naudojantis tokiomis taisyklėmis, galima visiškai pakeisti mokymąsi, kadangi būtent tokiais principais remiantis į žaidimą yra įtraukiami žaidžiantieji.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Bilas Gatesas siūlo apmokestinti robotus

„Microsoft“ įkūrėjas Bilas Gatesas pareiškė, kad dirbantys robotai turi taip pat mokėti mokesčius kaip ir įprasti darbuotojai. skaityti »

Valentino dieną žmonės išlaidauja vis daugiau

Per paskutiniuosius trejus metus pasaulio žmonių išlaidos prieš šv. Valentino dieną išaugo 49 proc., o finansinių operacijų skaičius padidėjo net 73 proc. skaityti »

„Skype“ kviečia siųsti meilės sveikinimus

Valentino dienos proga „Microsoft“ pasiūlė savo pokalbių programos „Skype“ naudotojams naujus vaizdo atvirukus, kurie padės išreikšti savo mintis per nuotolį. skaityti »

Išmanųjį laikrodį bus galima valdyti kvėpavimu

Džordžijos technologijos instituto mokslininkai sukūrė technologiją „Whoosh“, kuri leidžia žmogui kontroliuoti išmanųjį laikrodį savo kvėpavimu. skaityti »

Robotų kūnas jus šilumą

Grupė inžinierių iš Italijos, JAV ir Šveicarijos sukūrė temperatūrai jautrią medžiagą, kuri leidžia robotams justi šilumą visu kūno paviršiumi. skaityti »

Australijos oro uostuose nebebus tikrinami pasai

Australijos valdžia nusprendė šalies oro uostuose atsisakyti pasų tikrinimo procedūros. skaityti »

Kinijoje sukurtas robotas-žurnalistas

Kinijoje sukurtas robotas-žurnalistas parengė pirmą straipsnį žurnalui „Southern Metropolis Daily“ apie Naujųjų metų keliones. skaityti »

Ateityje automobiliai tieks elektrą ir augins daržoves?

Šiuolaikiški automobilių gamintojų pasiūlymai ir ateities prognozės. skaityti »

Dangoraižis valys miestą nuo smogo

Tarptautinė inovacijų technologijų bendrovė „Arconic“ sukūrė 4,8 km aukščio dangoraižio projektą, kurio tikslas – pastatyti pastatą, gebantį „sugerti“ miesto smogą. skaityti »

Sukurta planšetė silpnaregiams

Pradedančioji įmonė BLITAB sukūrė planšetę, skirtą silpnai matantiems ir akliesiems. skaityti »