Sukurk savo klasę kaip vaizdo žaidimą

Publikuota: 2013 m. spalio 19 d. šeštadienis

Žaidimizacija ir žaidimu pagrįstas mokymas yra skirtingi dalykai – pirmuoju atveju yra naudojami mokinius įtraukiantys metodai, tam tikri elementai, o antruoju atveju yra iš tikrųjų naudojami vaizdo žaidimai kaip mokomoji medžiaga. Dabar vaizdo žaidimai gali pasiūlyti labai daug formalių mokomųjų dalykų. Žaidimai keičiasi kartu su tobulėjančiomis technologijomis, todėl tobulėti turi ir besimokantieji/žaidžiantieji.

Kiekviename žaidime yra šiek tiek taip vadinamųjų „mokomųjų“ sesijų, kai žaidėjas turi įrodyti, kad jis gali atlikti pagrindinius veiksmus žaidime. Reikia paeiti į vieną pusę, į kitą, apsisukti, smūgiuoti, atidaryti žemėlapį ar pan. Taip užduočių daugėja ir žaidėjas stumiasi į priekį. Tas pats ir mokykloje – pirmiausia mokomi pagrindiniai dalykai, vėliau jie sudėtingėja ir taip mokinys išmoksta daugiau ir irgi juda į priekį. Žaidime renkami tam tikri daiktai (angl. item), kad tą daiktą gautų, reikia kažką padaryti, išspręsti užduotį, nužudyti ir t.t. Eigoje kažkur žybčioja progreso eilutė, o vėliau lentoje matomi visų žaidėjų reitingas ir pasiekimai.

Būna ir taip, kad žaidėjas žaidžia žaidime, tačiau neturi tam tikrų įgūdžių, o žaidimo mechanika sukurta taip, kad jis tų įgūdžių įgautų. Todėl žaidėjai yra motyvuoti, jie stengiasi, atranda naujų dalykų ir yra įtraukti į patį procesą, tiesiog negali atsitraukti nuo žaidimo, nes jie ten tobulėja.

Mokymas yra labai panašus į žaidimą, kadangi abiejuose yra taisyklės, užduotys, kurias reikia atlikti ir už tai gauti apdovanojimus.  Žaidimai turi savo raidos istoriją, jie pasikeitė iš linijinių, atsirado daugelio žaidėjų rėžimo tipo žaidimai. Svarbu, kad žaidimai toliau progresuotų ir prisitaikytų prie besimokančiųjų aplinkos. Kita vertus, pačią mokymo aplinką galima organizuoti pagal žaidimo principus ir taip labiau įtraukti mokinius.

10 principų kaip sukurti mokymo klasę kaip vazdo žaidimą:

1. Paversti asmeninį tobulėjimą privalomu norint kažką pasiekti toliau;

2. Vizualiai rodyti kiekvienos dienos kiekvieno mokinio progresą, kad jis būtų matomas ir žinomas visiems;

3. Išgryninti tikslus ir pasiūlyti mokiniams keletą būdų kaip jų pasiekti;

4. Suteikti mokiniams tam tikrus įrankius/priemones, kad jie galėtų patys sukurti trūkstamus elementus;

5. Pateikti užduotis nuosekliai, kad pirmiausia mokiniams reikėtų vienų įgūdžių, norint padaryti tam tikrą užduotį, paskui kitokių įgūdžių siekiant progresuoti ir t.t.;

6. Naudoti projektais paremtą mokymą, kai mokiniai patys kontroliuoja visą procesą nuo idėjų lietaus iki galutinio produkto išleidimo;

7. Sudaryti tokias sąlygas, kad studentai galėtų mokytis, remdamiesi savo požiūriu ir vertybėmis;

8. Parengti  mokymą, kurio metu reikia ir bendradarbiauti ir varžytis tarpusavyje;

9. Įdiegti iššūkiais paremto mokymo elementų, kur mokiniai patys turi spręsti problemas, kurios jiems aktualios;

10. Sužaidybinti klasę, kad būtų siekiama ne bendrų standartų, bet kiekvieno asmeninio progreso, reikšmingo kiekvienam mokiniui.

Naudojantis tokiomis taisyklėmis, galima visiškai pakeisti mokymąsi, kadangi būtent tokiais principais remiantis į žaidimą yra įtraukiami žaidžiantieji.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Nacionalinis Ukrainos bankas išleido šventinę monetą

Nacionalinis Ukrainos bankas išleido šventinę 5 grivnų monetą su šv. Mikalojaus atvaizdu. skaityti »

Ką per Kalėdas daugiausia perka Lietuvos gyventojai?

Lietuvoje kalėdiniu laikotarpiu prekybos tinklų pardavimai išauga maždaug penktadaliu, o pirkėjai gruodį užplūsta didžiausius prekybos centrus. skaityti »

Sukurtas išmanusis žiedas su daiktų interneto technologija

Kompanija „On Track Innovations Ltd.“ pristatė naują įrenginį – žiedą su įdiegta daiktų interneto technologija. skaityti »

„Panasonic“ sukūrė išmanųjį parduotuvės krepšelį

„Panasonic“ pristatė išmanųjį parduotuvės krepšelį, kuris gali atstoti kasininką ir kasos aparatą. skaityti »

Tingi klotis lovą? Tegu pasikloja pati!

Jungtinių Amerikos Valstijų išradėjai sugalvojo prietaisą „Smartduvet“, kuris paverčia antklodę išmaniąja. skaityti »

Gandų patikimumą tikrins dirbtinis intelektas

„Reuters“ tyrimai rodo, kad 20 proc. naujienų visų pirma papuola į socialinius tinklus, o iš ten jau plinta į naujienų portalus. Dėl šios priežasties žinių portaluose neretai skelbiamos melagingos žinios. skaityti »

Pasaulinį inovatyvių idėjų konkursą laimėjo studentas iš Estijos

Paskelbtas visame pasaulyje vykusio tarptautinio idėjų inovatyviems namams konkurso „Electrolux Ideas Lab“ nugalėtojas – juo tapo idėjos autorius, produkto dizaino studentas Hannes Lung iš Estijos. skaityti »

„Galeries Lafayette“ prekybos centre apsigyveno šiaurės meškos

Prancūziškas prekybos tinklas „Galeries Lafayette“ vilioja pirkėjus papildytosios realybės vaizdais. skaityti »

„Intel“ pademonstravo 500 skraidyklių šviesos šou

Panaudodama 500 bepiločių skraidyklių su šviesos diodais bendrovė „Intel“ pristatė įspūdingą šviesos šou, kuris buvo įtrauktas į Gineso rekordų knygą. skaityti »

5 inovacijos, į kurias verta atkreipti dėmesį

Didieji technologijų gamintojai deda daug pastangų, siekdami naujais ir išmaniais sprendimais pagerinti žmonių gyvenimą. skaityti »