Susisiekimo ministras R. Sinkevičius apdovanotas Baltijos Asamblėjos medaliu

Publikuota: 2015 m. lapkričio 24 d. antradienis

Vilniuje vykusioje Baltijos Asamblėjos sesijoje aptarta šalių partnerystė įgyvendinant svarbiausius bendrus transporto infrastruktūros projektus. Susisiekimo sektoriuje šie metai visoms trims Baltijos valstybėms buvo ypatingi – baigtas pirmas europinės geležinkelio vėžės projekto „Rail Baltica“ etapas, užtikrintos tolesnės ES fondų investicijos į šio projekto plėtrą. Įvertinant Lietuvos indėlį, šalies susisiekimo ministrui Rimantui Sinkevičiui buvo įteiktas Baltijos Asamblėjos medalis – apdovanojimas už Baltijos valstybių vienybės stiprinimą ir bendradarbiavimą.

Sesijos dalyviams ministras pristatė projektų „Rail Baltica“ ir „Via Baltica“ plėtrą regione. Atsižvelgiant į Europos Sąjungos siekį kuo didesnę krovinių ir keleivių vežimų dalį perkelti iš automobilių kelių į ekologiškesnį geležinkelių transportą, šiuo metu itin daug dėmesio skiriama ekonomiškai pagrįstos, greitos ir saugios europinės vėžės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ tiesimui.

„Be abejo, šis išskirtinio masto projektas turi būti įgyvendintas itin atsakingai ir kokybiškai, juolab kad jo svarba – įvairialypė. „Rail Baltica“ projektas – būtina viso Baltijos jūros regiono tvaraus ekonominio augimo sąlyga. Mūsų valstybėms tai reiškia dar didesnę integraciją į ES ir ekonominio saugumo didinimą. Verslo atstovams naujoji vėžė atvers kelius greitam krovinių gabenimui į Europą, gyventojams leis kokybiškiau, greičiau ir saugiau keliauti visoje Europoje“, – sakė ministras R. Sinkevičius.

Ministro teigimu, tai ne tik trijų Baltijos šalių, bet ir kaimyninių valstybių – Lenkijos ir Suomijos – projektas, kurį įgyvendinus verslas ir apskritai mūsų visuomenė pajus realią naudą. Numatoma, kad investicijos į šį projektą sieks apie 5 mlrd. eurų ir paskatins apie 12 tūkst. darbo vietų sukūrimą. Šalia geležinkelio linijos kuriami intermodalūs terminalai padės plėtoti transporto ir logistikos paslaugas, sumažinti krovinių transportavimo kaštus. Šalia šios linijos esančiuose regionuose bus sukurtos palankesnės sąlygos verslui. Be to, Baltijos valstybių sujungimas geležinkelių transporto jungtimis su likusia Vakarų Europa leis patogiai ir greitai pasiekti administracinius, kultūrinius ir politinius centrus.

Artimiausiu metu Lietuvos, Latvijos ir Estijos bendra įmonė planuoja pasirašyti „Rail Baltica“ finansavimo sutartį su Europos Komisija. „Tai labai svarbus žingsnis pradedant naudoti ES investicijas „Rail Baltica“ projektui šioje finansinėje perspektyvoje. Pasakysiu dar daugiau – tai esminis įrodymas, kad mūsų projektas yra brandus ir patenka į svarbiausių transnacionalinių projektų sąrašą ES mastu“, – teigė ministras.

Kokybiškam susisiekimui automobilių keliais užtikrinti visoms trims Baltijos valstybėms svarbi transeuropinio kelių tinklo magistralė „Via Baltica“. Pasak ministro, pagrindinis sėkmės garantas tolesnei sėkmingai šio projekto plėtrai – pakankamas finansavimas tiek iš europinių fondų, tiek iš nacionalinių valstybių biudžeto lėšų. Šiuo metu „Via Baltica“ finansuojama iš ES CEF lėšų ir Sanglaudos fondo. Tikimasi, kad šios magistralės modernizavimas ir plėtra pagerins tarptautinį susisiekimą, transporto paslaugų kokybę, padės sutrumpinti kelionės laiką, o svarbiausia – užtikrins saugesnes eismo sąlygas.

Šaltinis: sumin.lrv.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha