Akademinis nesąžiningumas – ne tik studento problema

Publikuota: 2013 m. birželio 16 d. sekmadienis

Birželio 11 – 12 d. ISM Vadybos ir ekonomikos bei Kauno technologijos universitetuose vykusiuose renginiuose „Akademinis sąžiningumas: suinteresuotų šalių požiūris“ į nesąžiningumo problemą švietimo sistemoje žvelgta iš aukštųjų mokyklų administracijų, studentų savivaldų, moksleivių ir verslo sektoriaus atstovų perspektyvų.

Studentų sąjungos prezidentas Paulius Baltokas teigia, kad akademinis nesąžiningumas yra visuomenėje įsisenėjusi problema, kurią spręsti galima tik radus sutarimą tarp visų švietimo sistemos dalyvių. „Būtina į šį reiškinį žvelgti ne tik iš studento pusės, norint efektyviai spręsti nesąžiningumo problemą reikia rasti kompromisą tarp visų suinteresuotų šalių. Privalome ne tik žinoti problemos mąstus, bet ir apie ją garsiai kalbėti ir komunikuoti pokyčius. Tikiuosi, kad tokie renginiai kaip šis taps bendradarbiavimo tarp akademinės bendruomenė, moksleivių ir verslo atstovų pradžia sprendžiant problemą ir siekiant sąžiningos aplinkos aukštosiose mokyklose“.

Anot ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Ekonomikos ir politikos programos direktoriaus dr. Vincento Vobolevičiaus akademinis nesąžiningumas susijęs su aplinka, kurioje studentas mokosi ir jo motyvacija. „Turime nebijoti taikyti nuobaudas sukčiaujantiems studentams, tačiau nepamiršti pagalvoti apie priežastis, kodėl elgiamasi nesąžiningai. Kurdami įdomias užduotis, reikalaujančias ne tik teorinių žinių, bet ir praktinio bei kūrybinio mąstymo skatinsime studentus atsiskaitymų metu naudotis sukauptomis žiniomis ir jas taikyti, o ne nurašyti medžiagą, kurią galima rasti daugeliui prieinamuose šaltiniuose“.

P. Baltoko teigimu, dideli akademinio nesąžiningumo mąstai signalizuoja apie aukštojo mokslo nuvertėjimą ir sumažėjusią studentų motyvaciją mokytis. Todėl svarbu skirti dėmesį aukštojo mokslo kokybės gerinimui ir tinkamai orientuoti moksleivius.

„Aukštojoje mokykloje studentas turi gauti realių žinių ir įgūdžių, ne tik siekti diplomo. Žinoma, priimant absolventą į darbą negalima pasakyti aukštąją mokyklą jis baigė sąžiningai ar ne, tačiau sukauptos žinios atsiskleidžia jau pirmaisiais mėnesiais, tuomet ir priimamas sprendimas dėl tolesnės darbuotojo ateities įmonėje,“ – pranešimo metu sakė „Sweco Lietuva“ prezidentas Artūras Abromavičius.

Renginių metu pristatytas šiemet antrą kartą Studentų sąjungos atliktas tyrimas „Akademinio sąžiningumo indeksas“. Šiemet į tyrimą įtraukta dėstytojų apklausa atskleidė, kad jie akademinio nesąžiningumo pastebi kur kas mažiau nei studentai. Apklausiant universitetų ir kolegijų studentus pastebėta, kad pastarieji sukčiauja labiau.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »