Daugelis nustemba sužinoję, kad daugelyje IT kompanijų dirba ir antropologai ir sociologai. Iš tiesų, ką bendro gali turėti socialinių mokslų atstovai su technologijų kūrimu? Tačiau „Intel“ dirbanti antropologės Genevieve Bell teigimu, be tokių žmonių, technologijos nebūtų tokios, kokios yra dabar.
Daugelis nustemba sužinoję, kad daugelyje IT kompanijų dirba ir antropologai ir sociologai. Iš tiesų, ką bendro gali turėti socialinių mokslų atstovai su technologijų kūrimu? Tačiau „Intel“ dirbanti antropologės Genevieve Bell teigimu, be tokių žmonių, technologijos nebūtų tokios, kokios yra dabar.
Žmonės, pirkdami kompiuterius, mobiliuosius telefonus ir kitas technologijas nesusimąsto, kodėl kompiuterio klaviatūroje mygtukai išdėlioti būtent tokia tvarka, kodėl klaviatūra yra tokios formos, kodėl mobiliuosiuose telefonuose informacija yra išdėstyta vienaip ar kitaip. Pasirodo, visa tai yra kuriama konsultuojantis su sociologais, antropologais, psichologais – jie pataria, kaip įvairius įrenginius pritaikyti žmonėms, kad jiems būtų paprasta ir aišku, kaip naudotis.
Genevieve Bell prie vienos iš IT kompanijų prisijungė prieš 12 metų, tada, kai kompiuteriai buvo imti pritaikyti naudoti namuose, žmonių asmeniniams poreikiams, ne tik darbui. Todėl antropologė buvo įdarbinta tam, kad paaiškintų technologijas kuriantiems ekspertams apie žmones ir jų poreikius.
Taip pasakojo Genevieve Bell, vėliau prie jos prisijungė didžiulė komanda sociologų, bendrosios ir kognityvinės psichologijos atstovų, dizainerių ir pan.
„Pirmiausia mūsų užduotis yra edukacinė. Mes technologijų specialistams, inžinieriams ir kitiems, kuriantiems produktus žmonėms, padedame labiau pažinti žmones, mūsų klientus, jų poreikius ir ko jie tikisi iš mūsų produktų. Mes einame į žmonių namus, klausiame jų apie technologijas, apie jų poveikį jų buičiai, klausime, kas jiems patinka, kas nepatinka, ko jie norėtų, ir domimės visomis jų patirtimis, susijusiomis su technologijomis“, – teigė mokslininkė.
Pasakodama apie pirmuosius projektus, Genevieve Bell prisiminė, jog jai reikėjo ištirti prielaidą, kad pirmieji Azijos technologijų naudotojai elgsis taip pat, kaip ir Amerikos ir Vakarų Europos vartotojai.
„Žinoma, gavome labai skirtingus rezultatus, nes kultūriniai skirtumai akivaizdžiai darė įtaką naudojimuisi naujosiomis technologijomis“, – teigė Genevieve.
Šiuo metu jos antropologų ir sociologų komanda domisi naujausių technologijų pritaikymu automobiliuose. Genevieve Bell pasakojo, kad atliekami įdomūs eksperimentai Azijoje.
„Mes norime išsiaiškinti, kokį vaidmenį technologijos užima jų gyvenimuose ir kokios technologijos juos domintų. Mus nustebino, kad Malaizijoje ir Singapūre dauguma žmonių automobiliuose pasikabinę laiko talismaną – vokelį su pinigais. Tai reiškia, kad automobilis jiems suteikia ne tik fizinį, bet ir emocinį saugumą. Tai duos naujų žinių, taikant technologijas automobiliuose“, – pasakojo antropologė.