Apdovanoti jaunieji technologijų kūrėjai

Publikuota: 2014 m. spalio 24 d. penktadienis

Paskutinę tarptautinės kosmoso ekonomikos konferencijos SEMWO 2014 dieną įvyko mokomųjų palydovų „CanSat“, raketų ir bepiločių orlaivių konkurso apdovanojimai.

Prezentacijos buvo rengiamos remiantis NASA dokumentacijos nurodymais, standartais. Dalyviai turėjo pateikti informaciją apie konstrukcijos rengimą, biudžeto planavimą, numatytus rizikos lygmenius, konstrukcijos rengimo metodus, specifikacijas mechaninei (angl. hardware) ir programinei (angl. software) įrangai. „Šios prezentacijos reikalingos ir tam, kad visi konkurso dalyviai galėtų pasimokyti vieni iš kitų: klaidingų ir teisingų sprendimų, pasidalintų savo patirtimi, pasiūlymais ir kitų metų konkurse būtų dar labiau pasiruošę“, – aiškino kosmoso mokslų ir technologijų instituto direktorius ir konkurso komisijos pirmininkas dr. Domantas Bručas.

Taip pat savo projektų pristatymuose komandos pateikė ir duomenis, gautus finalinių skrydžių metu. Tiek „CanSat“, tiek bepiločių orlaivių komandos turėjo pristatyti skrydžio informaciją. Palydovų kūrėjai taip pat pateikė skrydžio aukščio priklausomybės nuo skrydžio laiko grafiką, bepiločių orlaivių – pristatė rasto taikinio koordinates, duomenis apie skrydžio laiką, aukštį, kryptį, greitį ir paties orlaivio koordinates. „Duomenų pristatymas tarptautinės konferencijos metu, manau, suteiks daugiau pasitikėjimo dalyviams ir dar labiau paskatins kurti savo ateitį moksle“, – svarstė Lietuvos kosmoso asociacijos direktorius Vidmantas Tomkus.

Prizinės vietos šį kartą pasiskirstė įdomiai. Nebuvo skirta pirmoji vieta nei vienai „CanSat“ komandai, nes nepavyko įvykdyti pagrindinių konkurso užduočių: minkštas nusileidimas, viso palydovo suradimas. Antrąją vietą užėmė komanda „Marso gėlės“, o trečiąją pasidalino – „VGTU „CanSat-2“ ir „SimTom-II“. Bepiločių orlaivių komandoms skirtos net dvi pirmosios vietos. Jas gavo komandos MTM ir VGTU AGAI, antrąją – komanda „Skrydis“.

Komandoms pakvietimus į filmus įteikė ir kino teatrai „Pasaka“ ir „Skalvija“. „Svarbiausia, kad šių jaunų žmonių akyse dega noras kurti ir skleisti žinią apie mokslą, kad jis įdomus. Net ir tai, kad komandų nariai, kurie nesurado savo palydovų jau kalba apie dalyvavimą kitų metų konkurse tik įrodo, kad Lietuvoje tikrai yra kuriančių ir technologijomis besidominčių, užsispyrusių kūrėjų, kuriuos turėtume skatinti ir palaikyti“, – sakė V. Tomkus.

Konkurso apdovanojimai taip pat buvo ir baigiamasis akcentas tarptautinėje kosmoso ekonomikos konferencijoje SEMWO 2014.

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »