Ar tikrai mobilieji telefonai neturi įtakos žmogaus sveikatai?

Publikuota: 2011 m. gegužės 3 d. antradienis

Ar mobilieji telefonai gali pažeisti žmogaus audinius ir sukelti sveikatos sutrikimų? Šiuos spėliojimus paaštrino naujas darbas, kurį išspausdino Los Alamos nacionalinės laboratorijos Naujajame Meksike (JAV) biologas teoretikas Bilas Brunas (Bill Bruno).

Nors kurį laiką buvo manoma, jog mobiliųjų telefonų generuojami mikrobangų dažnio fotonai gali turėti neigiamos įtakos žmonių sveikatai, mokslininkų nuomonės galiausiai išsiskyrė. Vieni pateikė įrodymų, esą mobiliųjų telefonų signalai neigiamai paveikė žmonių elgesį ir sveikatą, tačiau kiti tvirtina, kad nėra jokių epidemiologinių faktų, be to, mikrobangų fotonų energijos nepakanka, jog būtų pažeisti cheminiai ryšiai ar biologiniai audiniai.

Naujajame savo darbe B. Brunas pažymi, kad mikrobangų fotonai gali būti pavojingi, jeigu susidaro tam tinkamos sąlygos. Pagrindinis mokslininko argumentas yra tas, jog mikrobangos yra nepajėgios pažeisti žmogaus audinio, kuomet fotonų tankis kubiniame bangos ilgyje yra mažesnis už vienetą.

B. Brunas palyginimui pasitelkia optinio pinceto pavyzdį, kuriuo galima valdyti ir pažeisti ląsteles, tam panaudojant fotonus. Optinio pinceto veikimas yra pagrįstas smarkiai sufokusuota lazerio spinduliuote, kuri sukuria tam tikrą jėgą.

Mokslininkas yra įsitikinęs, kad mobiliųjų telefonų signalai gali pažeisti žmogaus audinius, nes jų fotonų skaičius kubiniame bangos ilgyje yra gerokai didesnis už vienetą.

Šaltinis: mokslasplius.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »