Darbą tęsia tarpinstitucinė ministerijų ir pedagogų profesinių sąjungų darbo grupė

Publikuota: 2014 m. rugsėjo 18 d. ketvirtadienis

Rugsėjo 17 d. į antrąjį posėdį Švietimo ir mokslo ministerijoje susirinko Premjero potvarkiu sudaryta tarpinstitucinė darbo grupė, rengianti siūlymus dėl ugdymo kokybės ir pedagogų darbo sąlygų gerinimo. Darbo grupėje, kuriai vadovauja ministras Dainius Pavalkis, dirba Vyriausybės kanceliarijos, Socialinės apsaugos ir darbo, Finansų, Švietimo ir mokslo ministerijų atstovai bei socialinių partnerių – profesinių sąjungų – vadovai.

Posėdyje aptarta mokytojų darbo krūvio padėtis kintant mokinių skaičiui.  Per pastarąjį dešimtmetį mokinių kasmet mažėjo po dvidešimt tūkstančių ir daugiau. Nuo 2003 m. iki 2013 m. mokinių skaičius sumažėjo 39 proc. Tik du trečdaliai mokytojų turi pakankamą darbo krūvį. Kaimo vietovėje per 40 proc. mokytojų darbo krūvis nesiekia šalies vidurkio, arba 18 val. per savaitę.

Šiuo metu Lietuvoje dirba apie 33 tūkst. pedagogų, apie dešimtadalis yra vyresni kaip 60 metų, iš jų apie 3 proc. mokytojų amžius siekia daugiau kaip 65 metus.

Svarstytos galimybės sudaryti geresnes sąlygas mokytojams išeiti į pensiją, pasinaudoti šia teise anksčiau dėl darbo metu patiriamos emocinės įtampos. Darbo grupėje iškeltas siūlymas kurti mokytojų, sulaukusių pensinio amžiaus, išeitinių išmokų fondą. Pasak Švietimo ir mokslo ministerijos atstovų, abi šalys (ir darbdaviai, ir darbuotojai) patiria psichologinį spaudimą, kai reikia inicijuoti darbo organizavimo pokyčius mažėjant mokinių skaičiui, neretai mokytojai priversti išeiti be piniginio atlygio arba dirba labai mažais krūviais. Toks fondas galėtų būti įsteigtas nuo 2015 m.

Kituose posėdžiuose numatoma svarstyti mokyklų finansavimo metodikos tobulinimo, pedagogų darbo apmokėjimo sąlygų gerinimo, bendrojo ugdymo mokyklų tinklo optimizavimo, švietimui skiriamo finansavimo didinimo klausimus.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »