Į Vilnių susirinko lituanistinių mokyklų vadovai ir mokytojai

Publikuota: 2016 m. lapkričio 8 d. antradienis

Lietuvių kalba tinkama apibūdinti kosmoso ir fizikos terminus, o ne tik kalbėti apie šiaudines skrybėles... Lietuvių kalba svetur gyvenantiems jauniems tautiečiams gali tapti paaugliško maišto išraiška – esu išskirtinis, nes galiu susikalbėti tokia kalba, kurios aplinkiniai nesupranta. Kaip motyvuoti kitose šalyse gyvenančius vaikus ir suaugusiuosius mokytis kalbos ir kalbėti lietuviškai, kaip juos patraukliai ir šiuolaikinėmis priemonėmis mokyti, – apie tai diskutuojama Vilniuje vyksiančiame seminare užsienio šalių lituanistinių mokyklų mokytojams. Seminare „Puoselėjame lietuvybę: pilietiškumas, kūrybiškumas, tautinės savimonės išsaugojimas“ dalyvauja lituanistinių mokyklų mokytojai, vadovai iš Jelgavos, Daugpilio, Gardino, Apso, Lydos, Barnaulo, Irkutsko, Krasnojarsko, Buriatijos, Maskvos, Kaliningrado, Kijevo ir kt.  

„Lituanistinis švietimas aprėpia daug plačiau, negu jis apibrėžiamas Švietimo įstatyme. Jūs savo lituanistinėse mokyklose dirbate daug daugiau negu bet kurioje įprastoje mokykloje. Įžiebti norą ir pritraukti žmones, kad jie norėtų mokytis lietuviškai, atsiliepti į bendruomenių iššūkius, – ir tai tik jūsų darbo dalis. Rengdami tokius jau tradicija tapusius susitikimus, nuoširdžiai norime išgirsti jūsų problemas, kad jos būtų išspręstos. Tikimės, kad ir jūs Vilniuje išgirsite daug naujo ir panaudosite tai parvykę į savo kraštus“, – sakė seminare dalyvavęs Švietimo ir mokslo ministerijos kancleris Tomas Daukantas.   

Per tris seminaro dienas dalyviams bus pristatytos lituanistinio švietimo naujovės, naujos lietuvių kalbos mokymo priemonės, kurias dalyviai galės čia pat ir išbandyti, taip pat nauji pilietinio ugdymo metodai, pvz., LEGO education, ir kt. Seminaro dalyviai lankysis Prezidentūroje, Lietuvos edukologijos universitete, Vilniaus rajono Rudaminos vaikų darželyje „Ąžuoliukas“. Kadangi vienose lituanistinėse mokyklose mokomi suaugę žmonės, kitose – vaikai, seminaro dalyviai per praktinę dalį dirbs grupėmis, stebės skirtingos metodikos pamokas.  

Seminare taip pat dalyvauja Pasaulio lietuvių bendruomenės pirmininkė Dalia Henke, bendruomenės Švietimo komisijos pirmininkas Arūnas Teišerskis. Iškilus diskusijai, kaip gausinti mokinių žodyną, A. Teišerskis papasakojo apie Dublino „4 vėjų“ mokyklos patirtį: veiksmingiausias metodas tas, kai paprašai vaiko bet kokią, jam įdomią temą lietuviškai pristatyti klasės draugams. Vaikai su nuostaba atranda, kad lietuvių kalba tinkama kalbėti įvairiomis šiuolaikinėmis temomis. Nors tai papildomas darbas mokytojams, kurie, be lietuvių kalbos mokymo, turi dar pasidomėti fizika, astronomija ar geografija. D. Henke paantrino, kad maži vaikai paprastai nenori kalbėti lietuviškai, tačiau jau paauglystėje lietuvių kalbos mokėjimą jie įvertina, nes tai paaugliui leidžia išsiskirti iš bendraamžių, geriau padeda suvokti savo tapatybę.                

Kaip pabrėžė Rusijos lietuvių bendruomenės Švietimo tarybos pirmininkė Solveiga Valatkaitė, nors lituanistinės mokyklos yra gana skirtingos ir mokymo formomis, ir mokinių amžiumi, bet visų poreikiai tokie patys. Tad labai svarbu dalytis medžiaga, metodikomis, patirtimi. Pavyzdį parodys Maskvos lietuviška Jurgio Baltrušaičio vidurinė mokykla, kuriai nuo įkūrimo vadovauja S. Valatkaitė. Mokykla yra parengusi pirmuosius tris parodomuosius pamokų vaizdo įrašus, kuriuos netrukus galės gauti visos šių kraštų lituanistinės mokyklos.   

Seminarus užsienio lituanistinių mokyklų vadovams ir mokytojams reguliariai organizuoja Švietimo ir mokslo ministerija.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Unikali Rygos lietuvių vidurinė mokykla švenčia 25-metį

Viena iš geriausių akademinių rezultatų pasiekiančių Latvijos mokyklų – Rygos lietuvių vidurinė mokykla – šiemet mini mokyklos įkūrimo 25-metį. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »