Informacinių technologijų egzaminą laiko rekordinis skaičius abiturientų

Publikuota: 2017 m. birželio 19 d. pirmadienis

Specialistai teigia, kad po 10 – 15 metų visos verslo įmonės bus susijusios su informacinėmis technologijomis (IT), taigi nebestebina tai, jog savo ateitį su šia sritimi sieja vis daugiau jaunuolių. IT rinka yra itin konkurencinga – toks yra iš šiandien laikomas valstybinis IT brandos egzaminas. Šiais metais jį pasirinko laikyti net 2707 abiturientai – tai didžiausias skaičius per visą egzamino laikymo laikotarpį.

Laiko vis daugiau abiturientų

Šiuo metu brandos atestatą norintys gauti jaunuoliai privalo išlaikyti ne mažiau kaip 4 ir ne daugiau kaip 6 pasirenkamuosius egzaminus, tarp kurių yra ir populiarėjantis IT valstybinis brandos egzaminas.

IT egzaminas į pasirinkimų sąrašą įtrauktas dar 2006 metais. Per dešimtmetį kito ne tik užduotys ir egzamino turinys, bet ir laikančiųjų moksleivių skaičius – jis išaugo dvigubai. Pirmaisiais metais egzaminą laikė 1128 moksleiviai, tačiau 2015 metais šį egzaminą pasirinkusiųjų buvo jau 2512. Pastaraisiais metais ši tendencija išlieka – egzaminą rinkosi daugiau negu du tūkstančiai Lietuvos abiturientų.

„Mūsų gimnazijoje IT egzaminą pasirenka laikyti beveik visi mokiniai, kurie mokosi išplėstiniame programavimo kurse. Šis skaičius nėra didelis – grupę sudaro keliolika mokinių, tačiau rimtai besidominčių šia sritimi mokinių skaičius kasmet auga. Vis daugiau mokinių ateities studijas sieja su informacinėmis technologijomis“, – pasakoja Šilutės Vydūno gimnazijos IT mokytoja ekspertė bei leidyklos „Šviesa“ vadovėlių autorė Tatjana Balvočienė

Sunkiausia – programavimo dalis

IT egzaminas susideda iš bendrojo kurso ir programavimo. Bendrojo kurso užduotys sudaro 50 proc. įvertinimo, kitą pusę – praktinių programavimo užduočių atlikimo įvertinimas. T. Balvočienė teigia pastebėjusi, kad moksleiviams daugiausia nerimo kelia būtent programavimo užduotys.

Pasak jos, tinkamai pasirengti šiai egzamino daliai nepakanka paskutiniųjų dienų. Tačiau, jei per visus mokslo metus buvo sistemingai mokomasi, tuomet ir programavimo užduotis pavyks įveikti sėkmingai.

Vilioja karjeros galimybės

„Šviesos“ skaitmeninių produktų skyriaus vadovas Tadas Pūkas pastebi, kad populiarėjant informacinėms technologijoms keičiasi ir požiūris į šios srities egzamino poreikį.

„Norint siekti IT karjeros, reikėtų dviejų pagrindinių dalykų: kūrybiškumo ir noro spręsti problemas. Karjera šioje srityje yra labai konkreti ir padeda spręsti realias visuomenės, valstybių ir verslo problemas“, – teigia T. Pūkas.

Tai, kad moksleiviai vis atsakingiau žiūri į šį egzaminą rodo ir pastarųjų metų statistika. Pasak IT mokytojos ekspertės T. Balvočienės, IT egzaminą išlaiko 90 proc. jį pasirinkusių moksleivių. Tačiau nors IT karjeros perspektyvos plačios, darbdaviai primena, kad IT egzamino rezultatai dar nebūtinai garantuos sėkmę darbo rinkoje.

„Informatikos egzamino rezultatai nėra lemiamas veiksnys norint dirbti IT srityje, tačiau didėjantis šį egzaminą pasirinkusių abiturientų skaičius džiugina. Moksleiviai sąmoningai priima sprendimą laikyti šį egzaminą ir kryptingai eina būsimos karjeros link“, – sako programavimo paslaugų bendrovės „Alna Software“ klientų vadovė Goda Šniokaitė.

IT reikalingus gebėjimus lavinti reikia nuo mažens

G. Šniokaitė pastebi, kad ateityje darbo rinkoje labiausiai reikės duomenų analitikų ir IT projektų vadovų. Specialistė sutinka, kad, norint spręsti darbuotojų trūkumo problemą, būtinas kryptingas ugdymas dar mokyklos suole.

„Norint tapti geru IT srities specialistu, vien žinių nepakanka – būtini ir lyderystės įgūdžiai, ir įgimtas smalsumas. Jis turi būti skatinamas nuo pat jaunesnių klasių. Be to, svarbu ugdyti mokymosi visą gyvenimą nuostatą. IT srityje karjeros siekiantys mokiniai turi gebėti dirbti komandoje, kūrybiškai ieškoti problemų sprendimo, generuoti idėjas ir jas kryptingai įgyvendinti“, – teigia T. Balvočienė.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »