KTU studentai Silicio slėnyje laimėjo verslo planų konkursą

Publikuota: 2014 m. birželio 26 d. ketvirtadienis

Kauno technologijos universiteto (KTU) studentai laimėjo „Silicon Valley Business Plan Competition“ konkurso, kurį surengė Kalifornijoje įsikūręs valstybinis San Jose universitetas, prizus. Dvi Universiteto komandos pasidalino 1 500 JAV dolerių prizinį fondą savo verslo planams įgyvendinti.

„Konkursui pasiūlėme idėją, kurios trūksta Lietuvos rinkai“, – teigia pagrindinį prizą laimėjusios komandos narė, taikomosios matematikos magistro studijas KTU baigusi Kristina Vaznelytė. Kartu su tarptautinės ekonomikos ir prekybos studijų programos pirmojo kurso magistrante Goda Bitinaite ji konkursui pasiūlė sistemą, kuri padėtų įmonėms spręsti su naujų produktų vystymu susijusias problemas – tokias, kaip laiko, inovatyvių idėjų ir personalo trūkumas.

Vystoma sistema remiasi atvirosiomis inovacijomis, individualių užduočių perdavimu žmonių grupėms (angl. crowdsourcing), lengvesniu vartotojų įtraukimu į naujo produkto kūrimą.

„Lietuvoje tokių sistemų dar nėra, egzistuojančios užsienyje turi trūkumų, dėl kurių, spėjame, netiktų Lietuvos rinkai. Planuojame pradėti nuo Lietuvoje veikiančioms įmonėms skirtos sistemos. Ją išbandžius ir realizavus sistemos modulius, kurie padėtų išsiskirti ir užsienio rinkoje, bandysime plėstis į kitas šalis. Sistema veiks „debesyse“, tad bus patogi ir lengvai prieinama vartotojams“, – pasakoja merginos, pridurdamos, kad visų sumanymo detalių atskleisti šiandien dar negali.

1 000 JAV dolerių laimėjimas gali būti panaudotas teisės ir kitokioms konsultacijoms, rinkos tyrimams, marketingui, knygoms, kursams, konferencijoms ir kitoms su idėjos vystymu susijusioms išlaidoms padengti. Dviejų merginų komanda mielai kviečia prisijungti matematikos, informatikos, finansų, marketingo, dizaino ir vadybos specialistus – studentus ir absolventus.

Antrąjį prizą – 500 JAV dolerių laimėjo tarptautinė studentų komanda. KTU Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto studentai indas Ranjithas Antonykutty‘is Kavalaparambilas ir nigerietis Ayotunde‘as Evansas komisijai pristatė inovatyvią pritaikomų batų idėją.

„Pamanėme: o kodėl gi batai negalėtų būti tokie, kaip, pavyzdžiui, išmanusis telefonas – turėti įvairius keičiamus aksesuarus, būti pritaikomi įvairiems vartotojams“, – apie savo idėją pasakoja mechatronikos antrojo kurso studentas R. A. Kavalaparambilas.

Konkurse dalyvavusios studentų komandos susibūrė magistrantūros kurse „Technologijų verslo vystymas“ bei bakalauro kurse „Technologijų antreprenerystė“. Šie moduliai dėstomi taikant inovatyvius Silicio slėnio patirtimi paremtus dėstymo modelius. Studentai juose buriasi į tarpdisciplinines komandas, kartu kuria idėjas ir jas turi pristatyti ekspertų grupėms. Paskaitas skaito verslo ir mokslo profesionalai ir ekspertai iš viso pasaulio, bendradarbiaujama su Stanfordo (JAV), Aalto (Suomija) ir kitais garsiausiais pasaulio universitetais.

„Siūlant įgyvendinti kokį nors naują, net ir nedidelį projektą, su kolegomis ir viršininku gali tekti diskutuoti panašiomis temomis, kaip kad su investuotojais, pristatant verslo idėją: kokias problemas įgyvendintas projektas išspręstų, ar jį tikrai verta pradėti, kokios egzistuoja alternatyvos, kiek ir kokių resursų reikės“, – teigia K. Vaznelytė, pridurdama, jog „Technologijų verslo vystymo“ kurse suteiktos žinios ir įgūdžiai išmokė įtaigiau pristatyti savo idėjas, numatyti galimus klausimus ir kuo geriau pasiruošti į juos atsakyti.

Studentai įsitikinę, kad antreprenerystės žinios bus naudingos ateityje: įgyvendinant konkrečius tikslus ir idėjas bei siekiant įsilieti į naujas darbo rinkos nišas, taip pat formuojant ir dirbant komandoje, bendradarbiaujant su įmonėmis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »