„Kalbantis“ vadovėlis leis specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams mokytis kartu su bendraamžiais

Publikuota: 2012 m. birželio 8 d. penktadienis

Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras parengė ir išleido multifunkcinę specialiąją mokymo priemonę 6 klasei „Mokslininkų pėdomis“. Tai pirmoji tokio pobūdžio mokymo priemonė, padėsianti mokytojams integruotai ugdyti mokinius, turinčius įvairius regos, mokymosi, kalbėjimo ir kalbos, intelekto, judesio ir padėties sutrikimus.

Šią priemonę sudaro 4 dalys: originalus spausdintas gamtos mokslų vadovėlis „Mokslininkų pėdomis“ 6 kl., specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pritaikytas vadovėlio variantas ir abiejų šių vadovėlių skaitmeninės versijos, parengtos DAISY formatu, leidžiančiu visą puslapį su iliustracijomis pateikti kompiuterio ekrane. Šios skaitmeninės vadovėlio versijos visiškai atitinka spausdintus vadovėlius, todėl mokytojas gali vienu metu dirbti su skirtingų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais ir jų neturinčiais mokiniais. Atsižvelgdamas į kiekvieno vaiko ugdymosi poreikius, mokytojas pamokos metu gali pateikti mokiniui spausdintą arba skaitmeninį vadovėlį. Ši mokymo priemonė gali būti naudinga ne tik įvairių specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams, bet ir tiems, kurie turi mokymosi spragų, menkiau suvokia ugdymo turinį ar sunkiau susikaupia pamokose.

Skaitmeninėse vadovėlio versijose įgarsinamas visas jame esantis tekstas: turinys, puslapių numeracija, skyrių, poskyrių ir iliustracijų pavadinimai, pagrindinis vadovėlio tekstas, visa informacija, kuri yra pateikta iliustracijose. Skaitytojas gali lengvai sekti skaitomą tekstą bei girdėti jam perskaitomus sakinius. Programa leidžia lengvai surasti reikiamus skyrius ar puslapius, sustabdyti skaitomą tekstą ir vėl pradėti skaityti nuo tos vietos, kur buvo sustota, keisti skaitomo teksto formatą (jį padidinti, paryškinti, išskleisti, pabraukti ir kt.), pasirinkti ir keisti ne tik skaitomo teksto žymėjimo spalvą, bet ir teksto raidžių spalvą, gali pagreitinti ar sulėtinti kompiuterio skaitymo greitį.

Ši priemonė buvo rengiama konsultuojantis su Europos specialiojo ugdymo plėtros agentūros pirmininku Per Gunnvall iš Švedijos. Ji išleista įgyvendinant projektą „Specialiųjų mokymo priemonių rengimas“, kuris finansuojamas Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšomis.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »