Kanų ir Vilniaus universitetai pasirašė bendradarbiavimo sutartį

Publikuota: 2015 m. birželio 3 d. trečiadienis

Siekiant skatinti bendrus mokslinius tyrimus ir jų plėtrą skaitmeninės patologijos vaizdų automatinio apdorojimo ir analizės srityje, Kanų universiteto rektorius prof. Pierre‘as Sineux‘as ir Vilniaus universiteto rektorius prof. Artūras Žukauskas pasirašė preliminarų bendradarbiavimo šioje srityje susitarimą.

Bendradarbiavimas tarp dviejų mokslinių tyrimų komandų – Kanų universiteto Path Image ir Valstybiniame patologijos centre Santaros slėnyje veikiančios Skaitmeninės ir molekulinės patologijos laboratorijos – prasidėjo prieš kelerius metus įgyvendinant projektą ES COST Eurotelepath. Šiuo metu bendradarbiavimas tęsiamas įgyvendinant projektą „Išsamus biožymenų raiškos intranavikinio heterogeniškumo įvertinimas skaitmeninės imunohistochemijos vaizdo analizės būdu“ (NR.VP1-3.1-ŠMM-07-K-03-051). Projektas  finansuojamas ES Socialinio fondo lėšomis.

Naujų žymenų pritaikymas ankstyvai ligų diagnostikai ir tikslinio gydymo parinkimui yra pagrindinis iššūkis žmogaus patologijos tyrimuose. Sudėtingo ir brangaus tikslinio gydymo plėtra, pritaikymas pirmiausia reikalauja įgyvendinti patikimas strategijas, padedančias aptikti ir kiekybiškai įvertinti audiniuose bei ląstelėse esančius potencialius taikinius. Dėl didelio žymenų išraiškos kintamumo ir įvairiapusiškumo įvertinti juos paprastu mikroskopu sudėtinga.

„Mes veržiamės į mokslinių tyrimų sritį, kuri tampa labai konkurencinga ir kritinė, įvertinant sprendžiamas sveikatos ekonomikos ir kokybės problemas. Dabartinis technologinis iššūkis – sukurti ir išbandyti objektyvias biologinių audinių tyrimų strategijas ir greitus bei patikimus automatinius įrankius, kurie galėtų būti naudojami kasdienėje klinikinėje praktikoje“, – komentavo Benoit Plancoulaine’as, Kanų universiteto komandos lyderis. „Iš tiesų mes kuriame ta pačia kryptimi veikiančią patologų, matematikų, medicinos biologų ir bioinformatikų komandą labai svarbioje nišoje – audinių diagnostikos ir personalizuoto gydymo srityje. Mūsų bendras darbas jau davė inovatyvių idėjų ir sprendimų, kurių bus dar daugiau“, – pridūrė VU Medicinos fakulteto Patologijos, teismo medicinos ir farmakologijos katedros profesorius Arvydas Laurinavičius.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »