Konkurso „ARTech 2016“ dalyviai: inžinerija daug įdomesnė, kai į ją įdėta meno

Publikuota: 2016 m. balandžio 20 d. trečiadienis

Ar langų gamyba gali būti poetiška, o į metalo apdirbimo darbus galima žvelgti, kaip į spalvų ir šešėlių žaismą? Tikrai taip. „Net įvairiausi varžtai ar visiškai minčių nekeliantys laidai, pasistengus gali tapti meno kūriniais, svarbiausia turėti idėją. Inžinerija yra daug įdomesnė, kai į ją įdėtą meno“, – samprotauja Kelmės Jono Graičiūno gimnazijos moksleivė Kotryna, viena iš konkurso „ARTech 2016“ finalininkių. 

Vasario mėnesį startavęs Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) ir Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos (LINPRA) organizuojamas konkursas „ARTech 2016“, kvietęs Lietuvos moksleivius kūrybiškai atsakyti į klausimą „Su kuo man asocijuojasi inžinerija?“, pajudėjo į finišo tiesiąją. Iš daugiau nei 60 užsiregistravusių komandų išrinkta po 4 nugalėtų komandas video filmukų ir fotografijų kategorijose.

Konkursas sulaukė išskirtinio dėmesio – į jį užsiregistravo komandos iš Klaipėdos, Alytaus, Panevėžio, Kauno, Klaipėdos, Mažeikių, Utenos, Šilalės, Ukmergės, Kelmės ir kitų miestų bei miestelių. Vienas iš sudėtinių konkurso dalių – pažintinės ekskursijos į inžinerines įmones.

„Dalyvaudami šiame konkurse supratome, kad inžinerija – tai viskas, kas mus supa. Ir ji yra be galo įdomi! Eksperimentavimai ir bandymai konstruoti prietaisus mus skatina ieškoti naujų technologijų, kurios gali padėti ateityje mūsų ir tolimesnėms kartoms“, – visiškai kitomis akimis inžineriją pamačiusi tvirtina ir Kauno „Saulės“ gimnazijos moksleivė Paula, kurios komanda tapo viena iš konkurso video kategorijos finalininkų. 

Taip pat tarp jų atsidūrė komandos „Plieninis muilas“ (Vilniaus licėjus), „Projektas „Žibutė“ (Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija) bei „KVA“ (Prienų „Žiburio“ gimnazija). Nuotraukų kategorijos finalininkais išrinkti Kotryna Mauragytė (Kelmės Jono Graičiūno gimnazija), Andrius Pazikas (Vilkijos gimnazija), Vilkijos gimnazijos komanda „Inžinerijos deivės“ bei Vilniaus Radvilų gimnazijos komanda „SkyVid Media“. 

Finalininkų dar laukia paskutinis etapas – kūrybinės dirbtuvės VGTU „LinkMenų fabrike“. Jo direktorius Adas Meškėnas, aptardamas dalyvių darbus, stebėjosi jų originalumu: „Moksleivių darbai išties išradingi ir pasižymi gana aukšta kokybe. Nekantraudami laukiame, kol galėsime susitikti su jaunaisiais kūrėjais „LinkMenų fabrike“ vyksiančiose dirbtuvėse“. Jis pasakojo, kad dirbtuvių metu moksleiviai bus supažindinti su profesionalia technika, mokomi kompozicijos bei postprodukcijos subtilybių – nuo idėjos suformavimo iki jos įgyvendinimo, nuo filmavimo/fotografavimo iki medžiagos apdorojimo ir specialiųjų efektų.

„LinkMenų fabrikas“ visada atviras jauniems kūrybiškiems žmonėms, tad tikimės, kad „ARTech 2016“ konkurso dalyviams kūrybinių dirbtuvių metu gautos žinios bus naudingos ne tik tobulinant savo darbus finaliniam vertinimui, bet pravers ir ateityje“, – sakė A. Meškėnas. Po kūrybinių dirbtuvių moksleiviai dar galės tobulinti savo darbus, o nugalėtojus išrinks komisija. 

Finale nugalėtojai pasidalins puikiais prizais, tarp kurių – kelionė į Londono mokslo muziejų, viešnagė Estijos mokslo centre, ekskursija į Vilniaus kino klasterį ir dalyvavimas reklamos filmavime, POLAROID fotoaparatai bei kiti vertingi prizai. Konkurso prizinis fondas siekia 2 900 eurų.

Visus konkurse dalyvaujančius foto ir video darbus galite rasti „ARTech 2016“ „Facebook“ profilyje.

Šaltinis: vgtu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »