Kuriamos galimybės aktyvesnei pameistrystės plėtrai Lietuvoje

Publikuota: 2014 m. gruodžio 23 d. antradienis

Švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis susitiko su Europos profesinio mokymo plėtros centro (CEDEFOP) eksperte Irina Jemeljanova. Susitikimo metu aptartos pameistrystės mokymo formos stiprinimo Lietuvoje galimybės, kiti praktinio mokymo klausimai, taip pat Lietuvos Vyriausybės jaunimo užimtumo skatinimo politika mokymosi visą gyvenimą kontekste.

Švietimo ir mokslo ministerijos kvietimu, CEDEFOP – bendradarbiaudamas su Lietuvos profesinio mokymo, studijų institucijomis, darbdavių organizacijomis – atlieka išsamią pameistrystės diegimo Lietuvoje analizę. Susitikimo metu aptarti tarpiniai atliekamos analizės rezultatai, pirmieji interviu su įvairiomis grupėmis rezultatai, galimi veiksmai profesinio mokymo politikos ir praktikos lygiu, siekiant, kad pameistrystės mokymo forma veiktų ir suteiktų kokybišką mokymosi patirtį.

CEDEFOP atliekamos analizės pagrindu 2015 metų pavasarį bus parengtos rekomendacijos padėsiančios Lietuvos Vyriausybei rasti veiksmingų būdų didinant profesinio mokymo patrauklumą ir mažinant jaunimo nedarbą, motyvuojant jaunus ir vyresnius asmenis įgyti profesinę kvalifikaciją ir greičiau įsidarbinti, taip pat skatinant aktyvesnį profesinio mokymo įstaigų ir verslo organizacijų bendradarbiavimą.

Pasak švietimo ir mokslo ministro Dainiaus Pavalkio, CEDEFOP atlikta analizė ir pateiktos rekomendacijos padės dar labiau sustiprinti praktinį specialistų rengimą pagal darbo rinkos poreikius. Aktyvus pameistrystės diegimas mūsų profesiniam mokymui suteiks lankstumo, tvirtų bendradarbiavimo ryšių su verslu, kadangi darbdaviai patys prisiimtų atsakomybę už mokymą darbo vietose.

Pameistrystė – tokia profesinio mokymo forma, didžiąją dalį laiko sudaro praktika realioje darbo vietoje. Lietuvoje pameistrystė įteisinta kaip viena iš profesinio mokymo organizavimo formų, tačiau ji vis dar taikoma retai.

Profesinio mokymo populiarumas ir paklausa Lietuvoje auga. Šiemet profesijos panoro mokytis per 21 tūkst. jaunuolių, iš viso profesijos mokosi beveik 50 tūkst. mokinių. Šiuo metu Lietuvoje veikia 74 profesinio mokymo įstaigos, 22 iš jų - jau atidaryti modernūs sektoriniai praktinio mokymo centrai. Panaudojant ES struktūrinių fondų paramą Lietuvoje jų steigiama per 40. Didžiąją profesijos mokymosi laiko dalį, apie 70 proc., jau sudaro praktinis mokymas mokykloje ar įmonėje.

Profesinėse mokyklose teikiamas pagrindinis, vidurinis išsilavinimas ir kartu profesinė kvalifikacija.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »