LEU leis inovatyvų taikomąjį didaktikos leidinį

Publikuota: 2015 m. sausio 22 d. ketvirtadienis

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) rektorato salėje įvyko pirmasis tęstinio elektroninio didaktikos leidinio „Didaktika-Mokykla-Visuomenė“ redakcinės kolegijos posėdis.

Leidinio paskirtis – įvairiapusės pagalbos teikimas pedagogams, neformalaus ugdymo specialistams ir kitoms visuomenės grupėms, besidominčioms didaktikos, mokyklos ir visuomenės sankirtos klausimais. Atsižvelgus į tai, leidinys pirmiausia skirtas darželių, bendrojo ugdymo mokyklų mokytojams, tęstinio mokymo specialistams, mokslininkams ir visiems švietėjams, kurie neabejingi didaktikai ir jos sklaidai. Tikimasi, kad ne tik mokslininkai, bet ir mokytojai, studentai, leidėjai aktyviai bendradarbiaus rengiant straipsnius, informacinius pranešimus, recenzijas, bibliografiją ir kroniką, teiks pasiūlymus, išreikš savo nuomonę, komentuodami paskelbtas publikacijas.

Iniciatyvos ėmėsi LEU mokslo ir plėtros prorektorius prof. dr. Aivas Ragauskas, kuris pasidžiaugė, kad pavyko sutelkti kompetentingą darbo grupę, su kuria parengė inovatyvaus elektroninio leidinio koncepciją, elektroninę platformą. „Leidinys „Didaktika-Mokykla-Visuomenė“ yra orientuotas į taikomąją sritį. Žurnale persipina formalus ir neformalus švietimas, jo tikslinė grupė – mokytojai ir kiti tiek viešojo, tiek privataus plačiai suprantamos švietimo srities specialistai. Jis interaktyvus, t. y. visas jo publikacijas bus galima komentuoti, žinoma, etiškai. Noriu pabrėžti, kad jis jokiu būdu nekonkuruoja su mūsų svarbiausiu moksliniu fundamentiniu periodiniu žurnalu „Pedagogika“, o jį papildo. Didelį darbą atliko elektroninės leidybos specialistas Vigintas Stancelis, sukūręs leidinio – duomenų bazės – platformą“, – sakė A. Ragauskas.

Leidiniui vadovauja LEU Edukacinių tyrimų instituto direktorė Daiva Jakavonytė-Staškuvienė. „Lietuvoje leidžiama įvairių periodinių popierinio formato leidinių, tačiau tik keli iš jų tiesiogiai susiję su didaktika. Be to, ir pastarieji leidiniai yra specializuoti, skirti konkrečiam amžiaus tarpsniui ar tikslinei grupei. Atlikta periodinių leidinių ir internetinių svetainių apžvalga leidžia teigti, kad šiuo metu Lietuvoje (įskaitant ir aukštąsias šalies mokyklas) nėra leidinio, skirto didaktikai ir jos sąsajai su mokykla ir visuomene“, – apie leidinio atsiradimą pasakoja leidinio „Didaktika-Mokykla-Visuomenė“ vyr. redaktorė D. Jakavonytė-Staškuvienė. Atsakingojo redaktoriaus pareigas eis LEU Istorijos fakulteto Lietuvos istorijos katedros docentas Mindaugas Tamošaitis.

Vienas iš leidinio redkolegijos narių ir leidyklos „Baltos lankos“ atstovas dr. Saulius Žukas sakė, kad šis leidinys yra erdvė rimtoms švietimo srities diskusijoms, kurios galėtų pasklisti ne tik Lietuvoje, bet ir tarptautiniu mastu. „Integruotas ugdymas, vadovėlių tyrimai, mokinių pasiekimų vertinimo klausimai yra aktualūs ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje“, – sakė S. Žukas, kuriam pritarė ir kiti redkolegijos nariai. Leidinyje taip pat numatyta ir erdvė studentų darbų viešinimui, gerosios patirties skleidimui.

Leidinio „Didaktika-Mokykla-Visuomenė“ šūkis, kaip ir Lietuvos edukologijos universiteto, yra „Fiat lux“ („Tebūnie šviesa“). Elektroninį leidinį „Didaktika-Mokykla-Visuomenė“ galite rasti adresu http://www.didaktika.leu.lt/.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »