Lietuvių kalbos ar fizikos mokiniai gali mokytis ir žaisdami

Publikuota: 2012 m. kovo 9 d. penktadienis

Mokydamiesi lietuvių kalbos, fizikos, biologijos ar chemijos jaunesnių klasių mokiniai gali naudotis trimis naujomis interneto svetainėmis.

Svetainėje „Lietuvių kalbos kursas 5–6 klasėms“ http://lietuviu5-6.mkp.emokykla.lt/ jie mokosi žaisdami ir kurdami komiksus, žiūrėdami filmukus ir po to atlikdami užduotis, rašydami laiškus, leisdami laikraščius. Literatūros kūrinių jie randa užsukę į skaitmeninę biblioteką „Literatūros kūriniai 5–8 klasėms“ http://ebiblioteka.mkp.emokykla.lt/. Čia skelbiami lietuvių ir visuotinės literatūros kūriniai TXT, PDF, EPUB ir MP3 formatais. Gamtos mokslų svetainėje „Gamtos mokslų kursas 7–8 klasėms“ http://gamta7-8.mkp.emokykla.lt/ mokiniai gali nagrinėti interaktyvias demonstracijas, atlikti virtualius bandymus ir stebėjimus.

Visos šios naujos svetainės – nacionalinio, ES struktūrinės paramos fondų paremto projekto „Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro (5–8 kl.) mokinių esminių kompetencijų ugdymas“ rezultatas.
Rytoj, kovo 9 d., parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyks baigiamoji projekto konferencija, kurioje bus pristatytos interneto svetainės, leidiniai, aptarta įgyta patirtis ir tolesni darbai.

Šio projekto paskirtis – rasti veiksmingų būdų, kaip ugdyti ir vertinti 5–8 klasių mokinių mokėjimo mokytis, komunikavimo gimtąja kalba ir gamtamokslinę kompetencijas, taip pat parengti tam reikalingas mokymo ir vertinimo priemones.

Projekte dalyvavo 10 mokyklų. Kiekvienoje mokykloje susikūrė komanda, kurią sudarė lietuvių kalbos, biologijos, fizikos, chemijos mokytojai ir mokyklos vadovas. Mokytojai bendradarbiaudami tarpusavyje ir su mokiniais ieškojo būdų, kaip tobulinti mokymą ir mokymąsi. Ieškojimai buvo aprašomi, fotografuojami, filmuojami.

Daug investuota į projekto dalyvių mokymą. Mokymuose dalyvavo apie 500 pedagogų, buvo parengta 60 kompetencijų ugdymo švietimo konsultantų. Seminarų dalyviai svarstė šiuolaikinio ugdymo tikslus, mokytojai kūrė pamokų scenarijus, stebėjo vieni kitų pamokas, dalijosi patirtimi. Jiems mokytis padėjo Lietuvos ir Didžiosios Britanijos ekspertai.

Remiantis projekto mokyklų mokytojų patirtimi sukurtas leidinys „Kompetencijų ugdymas. Mokytojo knyga“ ir metodinė interneto svetainė mokytojams. Leidinyje ir interneto svetainėje pateikiami pagrindiniai teoriniai kompetencijų ugdymo aspektai ir praktikos pavyzdžiai, filmuotos pamokos, projektiniai darbai ir kt.

Minėtose naujose interneto svetainėse mokiniai gali mokytis ir savarankiškai, ir padedami mokytojo. Šios svetainės naudingos ir mokytojams. Jie, naudodamiesi skaitmenine medžiaga, gali kurti mokiniams įdomias, aktualias, į aktyvų mokymąsi įtraukiančias pamokas. Lietuvių kalbos svetainėje 5–6 klasėms yra pateikiami 385 mokymosi objektai, 200 testų užduočių. Gamtos mokslų svetainėje mokiniai atliktas užduotis iš interneto svetainės gali nusiųsti mokytojui elektroniniu paštu. Mokytojai parenka mokymosi objektus ir užduotis pagal mokinio mokymosi stilių, pasiekimų lygį, polinkius. Įsivertinti mokiniams padeda daug įvairių klausimų ir užduočių. Prie kiekvieno mokymosi objekto parengtos metodinės rekomendacijos. Gamtos mokslų kursą sudaro 60 temų, yra sukurta 180 mokymosi objektų ir 1 220 testų užduočių, taip pat žinynas.

Dar parengti metodiniai leidiniai: „Mokėjimo mokytis kompetencijos vertinimas“, skirtas mokytojams, ir „Vadovėlių ir kitos mokymosi medžiagos pritaikymo kompetencijoms ugdyti rekomendacijos“, skirtas vadovėlių autoriams.

Konsultantai ir projekte dalyvaujančių mokyklų mokytojai bei vadovai perduoda kompetencijų ugdymo patirtį kitiems. Jie veda seminarus mokyklose arba mokytojų švietimo centruose.

Nacionalinis ES struktūrinių fondų remiamas projektas pradėtas vykdyti 2009 m. ir truks iki 2012 m. kovo 27 d. Numatoma projektą tęsti iki 2015 m. Į antrąjį etapą bus pakviesta dar 20 mokyklų. Mokymų programos bus pagrįstos pirmajame etape parengta metodine medžiaga ir sukaupta patirtimi. Mokytis padės kompetencijų ugdymo švietimo konsultantai ir projekto darbuotojai. Bus organizuojami seminarai, vyks nuotolinis mokymasis, praktikos stebėjimai ir konsultacijos. Virtualioje mokymosi aplinkoje dalyviai kartu mokysis, dalysis sukurta mokomąja medžiaga, turės galimybių dirbti su mokiniais.

Bus sukurtos trys interneto svetainės, skirtos dalykinėms ir bendrosioms kompetencijoms ugdyti: lietuvių kalba 7–8 klasėms, geografija 6–8 klasėms, žmogaus saugos ir sveikatos ugdymas 5–8 klasėms. Virtualioje mokymosi aplinkoje bus sukurtas skaitmeninis instrumentas mokėjimo mokytis kompetencijai vertinti ir įsivertinti. Šis instrumentas sudarys galimybes mokiniui pažinti save kaip besimokantįjį, virtualiame aplanke kaupti mokymosi pasiekimų įrodymus.

Projektas „Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro (5–8 kl.) mokinių esminių kompetencijų ugdymas“ buvo vykdomas pasirašius Švietimo ir mokslo ministerijos, Europos socialinio fondo agentūros bei Švietimo plėtotės centro trišalę sutartį.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Populiariausi straipsniai

Mokslo virusu vaikus užkrečia ne tik bandymai, bet ir šansas pademonstruoti išradimus viešai

Vienas iš būdų motyvuoti jaunuosius išradėjus kurti – didelio populiarumo JAV sulaukiančios išradimų mugės bei konkursai. Tokioje mokslo mugėje šių metų rugsėjį jaunimą kviečia sudalyvauti ir technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! skaityti »

Mechatronikos ir robotikos specialistai – be jų neįsivaizduojama ateitis

Kompiuterio spausdintuvas, oro temperatūros termostatas, šaldytuvas su skaitmeniniu valdymu – visa tai yra mechatronikos įrenginiai. skaityti »

Šiemet – rekordinis skaičius stojančiųjų į pedagogikos krypties profesines studijas

Pedagogikos krypties profesinėms studijoms, sulaukusioms itin didelio aukštųjų mokyklų absolventų susidomėjimo, Švietimo ir mokslo ministerija papildomai skyrė 30 valstybės finansuojamų vietų. skaityti »

V. Sutkus: būsimų bedarbių rengimą stabdo rinka

Pristatome Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdas Sutkaus mintis apie Lietuvos švietimo pertvarką. skaityti »

Tarptautiniai studentų mainai: investicija į save ir profesinę ateitį

Naujausi „Erasmus+“ poveikio tyrimo duomenys rodo, kad daugelyje šalių studentų mainų programos dalyviams po studijų baigimo įsidarbinti darbo rinkoje pavyksta net 14 proc. lengviau ir greičiau. skaityti »

Jaunimo susidomėjimas šalies aukštosiomis mokyklomis nemažėja

Stojančiųjų susidomėjimas Lietuvos aukštosiomis mokyklomis nemažėja. Kaip ir pernai, į universitetus ir kolegijas pretenduoja 68 proc. brandos atestatus turinčių bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų. skaityti »

Trečdalis stojančiųjų į universitetus renkasi Vilniaus universitetą

5 230 visų stojančiųjų į Lietuvos universitetus pirmuoju prioritetu pageidavo studijuoti geriausiai tarptautiniuose reitinguose tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų vertinamame Vilniaus universitete. skaityti »

„Baltoji žynė“ – įtraukianti maginė fantastika net ir tiems, kurie nemėgsta fantastikos

Australų kilmės rašytoją Trudi Canavan nuo pat mažumės domino senovės mitologija ir jos pritaikymas fantastikos pasaulyje. skaityti »

Švietimo ministrė: Lietuva turi visas sąlygas tapti informacinių technologijų centru

Europos komisijos teigimu, net 40% darbdavių Europoje neranda darbuotojų, kurių įgūdžiai įmonei leistų atsinaujinti ir sparčiai judėti į priekį. skaityti »

JTO dirbanti lietuvė: „Didžioji mano darbo dalis – įtikinti kitus, kad viskas yra įmanoma“

„Nelaikau savęs emigrante“, – šypsosi Ieva Lazarevičiūtė, jau 11 metų gyvenanti Brazilijoje. skaityti »