Matematikos žaidimai - efektyvi mokymosi priemonė

Publikuota: 2013 m. liepos 20 d. šeštadienis

Šaltinis: ucc.lt 

Siekiant ištirti mokomojo žaidimo apie matematiką „Monkey Tales“ efektyvumą, buvo atliktas tyrimas su 88 vaikais juos išskaidant į tris grupes. Pirmoji grupė turėjo žaisti ir spręsti matematikos uždavinius žaidime tris savaites, antroji grupė turėjo daryti tą patį įprastu būdu – ant popieriaus, o trečioji grupė buvo kontrolinė. Matematikos uždavinių sprendimas buvo matuojamas pagal tai kaip prieš tyrimą ir po tyrimo vaikams pavyko atlikti elektroninį aritmetinį testą. Rezultatai parodė, kad vaikai, žaidusieji kompiuterinius žaidimus, pasirinko daugiau teisingų atsakymų negu vaikai iš kitų tyrimo grupių. 

Taip pat tyrimo metu buvo tikrinamas vaikų įsitraukimas į „Monkey Tales“, rezultatai parodė, kad vaikai žaidimą apibūdino kaip linksmą, įtraukiantį, fantastišką. Dauguma jų norėjo žaisti žaidimą daugiau ir dažniau. Tačiau niekas nenorėjo spręsti papildomų įprastinių užduočių. Tyrimas parodė, kad žaidimas labiau motyvavo vaikus mokytis bei buvo pastebėtas geresnis mokymosi efektyvumas. Tolimesni tyrimai turėtų atskleisti kaip žaidimas padeda pasiekti geresnius mokymosi rezultatus.

Bendros tendencijos
Rimtųjų arba mokomųjų žaidimų (angl. Serious games) svarba yra pastebimai išaugusi. Rinkos tyrimų kompanija „iDate“ prognozuoja, kad šio sektoriaus pasaulinė apyvarta turėtų pasiekti 6.6 milijardo dol. 2015–aisiais. Pirmasis sektorius, kur buvo panaudoti rimtieji žaidimai buvo gynyba. Būtent JAV kariuomenė naudoja žaidimus siekiant pritraukti naujus darbuotojus, kelti jų kvalifikaciją ir išmokyti dirbti su žmonėmis iš skirtingų kultūrų. Rimtieji žaidimai naudojami įvairiose darbinėse sferose, siekiant tobulinti darbuotojų įgūdžius. Pavyzdžiui, „Flemish organizacija U&I Learning“ kuria žaidimus AUDI kompanijai, kad jie galėtų savo personalą apmokyti saugumo principų ir pan.

Žaidimai mokslo srityje
Susidomėjimas rimtaisiais žaidimais išaugęs ir švietimo srityje. Pagrindinė mintis yra ta, kad vaikams reikia turėti tam tikrų žinių ir specialių įgūdžių, kad galėtų laviruoti pramoginiame žaidime. Jeigu edukaciniai žaidimai būtų tokie pat įdomūs, įtraukiantys ir motyvuojantys, tada vaikai mokytųsi su didžiausiu malonumu, neatsiplėšdami nuo žaidimo ir taip įgydami daug žinių.  „Monkey Tales“ žaidimas buvo sukurtas pagal šią filosofiją. Trimatis nuotykinis žaidimas turi keletą versijų, skirtų moksleiviams nuo antros iki šeštos klasės. Žaidimo metu vaikai sprendžia praktinius matematikos uždavinius, dėlioja dėliones (angl. puzzle) ir sprendžia galvosūkius – visi jie susiję su matematikos mokymusi, tačiau pateikiami itin patrauklia ir įtraukiančia forma.  

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kiekvienoje Vilniaus mokykloje – atviros mikrokompiuterių erdvės

Kovo 20 d. sostinės savivaldybės Jaunimo informacijos centre „Genio“ progimnazijos penktokai mikrokompiuteriais matavo patalpos temperatūrą, kūrė šviesoforo algoritmą ir eksperimentavo. skaityti »

Ateitis priklausys miestuose gyvenantiems kūrybingiems žmonėms

Pasak R. Dargio, į darbo rinką jau ateina naujos kartos darbuotojai, kurių prioritetai skiriasi nuo rinkos senbuvių. skaityti »

Skelbiamas 2017 metų Kalbos premijos konkursas

Seimo Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisija, vadovaudamasi 2016 m. gruodžio 22 d. Seimo nutarimu Nr. XI-186, skelbia 2017 metų Kalbos premijos konkursą. skaityti »

Švietimo ir mokslo komitetas nagrinėjo tarptautinių švietimo tyrimų rezultatus

Švietimo ir mokslo komitetas kovo 15 d. posėdyje išklausė Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimą apie 2015 metų tarptautinių švietimo tyrimų – Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos PISA ir Švietimo pasiekimų vertinimo tarptautinės asociacijos TIMSS rezultatus. skaityti »

Ar buhalteriai išnyks kaip dinozaurai?

Sparčiai vystantis technologijoms, vis dažniau viešojoje erdvėje pasigirsta nuogąstavimų, kad buhalteriai yra viena iš tų profesijų, kurios poreikis artimiausiu dešimtmečiu smarkiai sumažės. skaityti »

Lietuviškas vadovėlis – geriausia mokymosi priemonė pasaulyje

Ekonomikos vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą”, kurį parengė ir išleido Lietuvos laisvosios rinkos institutas paskelbtas geriausia edukacine priemone pasaulyje. skaityti »

Ateities IT: programavimo įgūdžių nebepakaks

Ateities IT specialistams, kurie tikisi ne tik atlikti paskirtas užduotis, bet ir kurti IT sprendimus, reikės papildomų kompetencijų. skaityti »

Bibliotekomis naudojasi daugiau nei milijonas Lietuvos gyventojų

Lietuvos bibliotekų durys 2016 m. buvo atvertos 22,8 milijono kartų. skaityti »

Ar IT specialistui būtinas diplomas?

Bendraujant su moksleiviais ar žmonėmis, ieškančiais naujo karjeros kelio, dažnai tenka išgirsti abejonę, kam tas universitetas, jei galima iš karto pradėti savo verslą. skaityti »

VU komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio” – geriausia Baltijos šalyse

Vilniaus universiteto komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio”, kurios metu buvo pristatyta VU Gyvybės mokslų centro profesoriaus Virginijaus Šikšnio atrasta genomo redagavimo technologija CRISPR-Cas9 – „DNR žirklės” – buvo įvertinta kaip geriausia viešojo sektoriaus įvaizdinė kampanija Baltijos šalyse konkurse „Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2017”. skaityti »