Matematinio ir gamtamokslinio raštingumo konkurse mokiniai parodė gerus rezultatus

Publikuota: 2015 m. sausio 23 d. penktadienis

Pirmą kartą surengtame nacionaliniame matematinio ir gamtamokslinio raštingumo konkurse, kuriame dalyviai atliko į gyvenimą orientuotas matematikos ir gamtos mokslų užduotis, dalyvavo apie 14 tūkst. mokinių iš beveik 400 mokyklų.  Daugiau negu pusė mokinių parodė gerus rezultatus.

Mokiniams buvo pateikti skirtingo sunkumo bei sudėtingumo klausimai, jie atliko įvairias užduotis, kurios buvo pateiktos tarsi iš konkrečių gyvenimiškų situacijų. Pavyzdžiui, reikėjo apskaičiuoti, kada laiku išvykti į kino teatrą, kad nepavėluotum, nurodyti, kuria kryptimi slenka audra, kai žinomas laiko intervalas tarp žaibo ir griaustinio. Atsakant į klausimus reikėjo išrinkti argumentą, išvadą, priežastį, pastebėti dėsningumą ir jį pritaikyti, sprendžiant uždavinius pritaikyti ar sugalvoti strategiją ir kt. 

„Labai svarbu, kad šis konkursas populiarina naują požiūrį į matematikos ir gamtos mokslų užduotis, ugdo kūrybingo mąstymo bei matematikos ir gamtos mokslų žinių taikymo praktikoje gebėjimus. Juk su panašiomis užduotimis mokiniai ir susiduria dalyvaudami tarptautiniuose tyrimuose kaip, pavyzdžiui, PISA, atlieka užduotis, reikalaujančias ne specifinių žinių, o gilaus supratimo ir kūrybiškumo,“ – sako švietimo ir mokslo ministras prof. Dainius Pavalkis.

Konkurse dalyvavo 8, 9 ir 10 kl. mokiniai iš bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinių mokyklų. Gausiausiai dalyvavo didžiųjų miestų ir rajonų  gimnazijos. Taip pat aktyvūs buvo ir kaimo mokyklų mokiniai, o jų rezultatai nedaug skiriasi nuo miestų mokyklose besimokančių mokinių rezultatų. Mokiniai užduotis per pusantros valandos atliko kompiuteriu arba Nacionalinio egzaminų centro parengtuose sąsiuviniuose. Užduotys buvo vienodos visų klasių mokiniams.              

Rezultatų pasiskirstymas pagal klases rodo labai aiškų intelektualinį augimą. 10 kl. mokinių surinktų taškų vidurkis – 35,3, 9 kl. – 33,4 , 8 kl. – 29,6. Maksimalus galimų surinkti taškų skaičius – 57.

Nors daugelyje tyrimų paprastai merginos lenkia vaikinus,  šio konkurso  rezultatai parodė, kad vaikinai užduotis atliko geriau nei merginos: vaikinų surinktų taškų vidurkis – 32,6, merginų – 31,2.

Kiekvienos mokyklos mokiniai, geriausiai atlikę užduotis, apdovanoti diplomais. Gausiausiai konkurse dalyvavusios mokyklos bus apdovanotos padėkos raštais, o jų mokytojai bus pakviesti į kvalifikacijos tobulinimo seminarą „Kaip ugdyti mokinių aukštesniuosius mąstymo gebėjimus“.
Konkursą organizavo Nacionalinis egzaminų centras.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »