Modernus profesinis mokymas(is) – daugiau nei tikėtasi

Publikuota: 2013 m. lapkričio 13 d. trečiadienis

Į fizinių bei technologinių mokslų studijas būsimi studentai vis dar žiūri kaip į antrarūšes, ypač tada, jei šios studijos – neuiniversitetinės. Tačiau profesinis mokslas šiandien jau nebe toks, kokį matė dar dabar jau esamų mokinių tėvai, nes praktiškas ir darbo rinkoje itin paklausias energetinių sistemų elektroniko, mechatroniko ir kitas specialybes galima įgyti ne technikos universitetuose, o besimokant inovatyviose profesinių mokyklų praktinio mokymo bazėse. Pasinaudojus Europos struktūrinių fondų lėšomis kuriami sektoriniai praktinio mokymo centrai su moderniausia įranga, apmokomi dėstytojai ir atnaujinamos mokymo programos – ir tai mokslo kokybės atžvilgiu nenusileidžia Vakarų Europos profesinėms mokykloms.

Visoje Lietuvoje kuriami sektoriniai praktinio mokymo centrai, kuriuose mokysis nuo mechatroniko iki kirpėjos, tikimasi išspręs ir kvalifikuotų darbininkų paklausos darbo rinkoje problemą. Darbo biržos duomenimis per 2013 m. vėl atgimstanti pramonė bei paslaugų sektorius sukurs 82 proc. progrozuojamų darbo vietų, o darbdaviai labiausiai ieškos kvalifikuotų specialistų: net bemaž pusė (47 proc.) steigiamų darbo vietų skiriama būtent profesinių mokyklų absolventas, 35 proc. sudaro nekvalifikuotos darbo jėgos poreikis ir tik 18 proc. darbo vietų – asmenims, turintiems aukštąjį išsilavinimą.

Apie profesinio mokymo įvaizdžio formavimo psichologinius aspektus diskutavęs psichologas Tomas Lagūnavičius tikina: „Užmirštame, kad be įgūdžių nieko nebus. Sako, žinių visuomenė... Kokia žinių visuomenė? Įgūdžių visuomenė! Kai žmogus turi įgūdžius, jo galimybės kur kas didesnės. Naujausi moksliniai tyrimai įrodė, kad pramonės įmonių vadovai, kurie savo išsilavinimą įgijo pirmiausia profesinėse mokyklose, dirba kur kas sėkmingiau, nes jie puikiai supranta savo srities aplinką ir žino, ką ir kaip dirba jos darbininkas. Suformuoti įgūdžius – tokia pridėtinė profesinės mokyklos vertė.“ Specialistui antrina ir profesijos mokytojas Vaclov Zelenkevič: „Žmonių sąmonėje įaugęs „profkės“ įvaizdis stebina. Dalyvaudamas susitikimuose su bendrojo lavinimo mokyklų mokiniais skeptiškai nusiteikusiam jaunuoliui mėginu įrodyti, kad realybė kitokia – darbdaviui reikia žmogaus, gebančio dirbti iškart; jis neturi gaišti laiko, apmokydamas teoretiką, – būtina atlikti užduotis tuoj pat, kokybiškai ir kūrybiškai. Kaip to pasiekti? Esu įsitikinęs, kad tokiuose praktinio mokymo centruose organizuojamas mokymas, kai didžiąją dalį laiko sudaro praktinis žinių pritaikymas, išugdo kvalifikuotą darbininką, kuriam dažnai darbas pasiūlomas jau baigiamosios gamybinės praktikos metu.“

„Baigę aukštąjį mokslą, ypač kai kurias specialybes, žmonės pasijunta nereikalingi ir tokiu būdu yra stumiami emigracijon. Todėl, manau, kad tokie profesinio mokymo centrai turi ateitį ir turėtų padėti Lietuvai užtikrinti reikalingą darbininkų ir specialistų pasiūlą, kurie pagal įgautas kompetencijas galės įsidarbinti ir visoje Europos Sąjungoje pagal laisvą darbo jėgos migracijos politiką“, – po apsilankymo Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centre teigė Švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis.

Prisijungdamas prie Lietuvos suaugusiųjų asociacijos organizuojamos suaugusiųjų švietimo savaitės Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centras lapkričio 21 d. 10 val. atveria duris plačiajai visuomenei ir rengia Energetikos sektorinio praktinio mokymo centro suteikiamų galimybių pristatymą. Apsilankyti kviečiami visi besidomintys profesinio mokymo modernizavimo, pramonės sektoriaus plėtros, darbo rinkai reikalingų specialistų rengimo perspektyvų ir bendradarbiavimo su darbdaviais klausimais, o taip norintys daugiau sužinoti apie praktinio mokymo bazių panaudojimo galimybes, keliant įmonių darbuotojų kvalifikaciją, energetikos ir mechatronikos laboratorijose praktiškai mokant aukštojo mokslo institucijų studentus.

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »