Moksleivius universitetai vilios robotais, naujais žaidimais ir planšetiniais kompiuteriais

Publikuota: 2013 m. sausio 23 d. trečiadienis

Studijos universitete – reikalas rimtas ir labai įdomus. Tuo įsitikins sausio 26 d. į Kaune rengiamą tradicinę „Aukštųjų mokyklų mugę“ atvykę moksleiviai – būsimieji studentai. Jie ne tik gaus visą šūsnį informacinių bukletų, bendraus su universitetų atstovais, bet ir patys išbandys studentų sukurtus judesiais valdomus kompiuterinius žaidimus, darys mankštą su robotu Juozu, įsitikins, kad plaukai piestu atsistoja ne tik filmuose.

Dvyliktą kartą rengiamoje „Aukštųjų mokyklų mugėje“ prisistatys beveik visi Lietuvoje veikiantys universitetai ir kolegijos – savo stendus turės 40 aukštųjų mokyklų. Jose mokslus kremtantys studentai moksleiviams papasakos apie studijų kasdienybę, pasiruošimą egzaminams, įtemptą darbą laboratorijose, paskaitas, nepabaigiamus mokslinius disputus ir juos paįvairinančias griausmingas studentiškas fiestas, nuotaikingus sporto ir kultūros renginius.

Dėstytojai būsimiesiems studentams, jų tėvams ir mokytojams plačiau pristatys dominančias studijų programas, specialybes, aptars karjeros perspektyvas baigus universitetą ir galimai pasikeisiančią stojimo į aukštąsias mokyklas tvarką.

Vieno iš mugės dalyvių – Kauno technologijos universiteto (KTU) – stendą sudarys keturios dalys: technologijos mokslų, fizinių mokslų, socialinių mokslų ir humanitarinių mokslų ir menų. Konsultacijos vyks šiuolaikiškai, pasitelkus „Samsung“ planšetinius kompiuterius. Stende bus demonstruojama daug įdomybių.

Labiausiai smalsius jaunuolius turėtų sudominti KTU studentų sukurti žaidimai į judesius reaguojančio jutiklio „Microsoft Kinect“ technologijai (naudojama žaidimų kompiuteriuose „Xbox“).

„Mes suprogramavome „Kinekt“ sąsają ir sukūrėme kelis žaidimus. Mugėje demonstruosime dėlionę, kai žmogus, neprisiliesdamas prie ekrano ir rankose neturėdamas jokio valdiklio, ims atskiras dalis ir iš jų sudės piešinį. Kitas žaidimas – gaudyklė. Žaidėjas taps skraidančia lėkšte, kuri turės gaudyti logotipus“, – aiškino žaidimų kūrėjas, KTU Informatikos fakulteto studentas Liudas Ubarevičius.

Ne mažiau dėmesio turėtų sulaukti ir KTU veidu buvęs robotas humanoidas Juozas, „dirbantis“ fizinio parengimo treneriu. Jis mugės lankytojams praves mankštą, moksleiviai ir patys galės jį valdyti. „Juozą įvairių studijų krypčių – robotikos, automatikos, informatikos, fizikos – studentai programuoja, naudoja įvairiems tyrimams. Universitete turime ne vieną pirktą ir pačių pagamintą robotą“, – pasakojo KTU Elektros ir valdymo inžinerijos fakulteto doktorantas Tomas Proscevičius.

Dar viena universiteto paruošta staigmena – žinias patikrinantis žaidimas „Intelektus“, šiek tiek primenantis populiariuosius „Protų mūšius“ ir „Alias“. Du ar daugiau žaidėjų iš specialių kortelių su įvairių mokslo sričių klausimais ir atsakymais užduoda vieni kitiems klausimus – laimi tas, kuris žino daugiausia teisingų atsakymų. Parodoje bus dalijamos šio žaidimo kortelės, o vėliau planuojama parengti ir internetinę žaidimo versiją, organizuoti žaidimo turnyrus mokyklose.

Į „Aukštųjų mokyklų mugę“ atvykę moksleiviai taip pat galės nusifotografuoti termovizoriumi ir šiluminėje nuotraukoje pamatyti, kurios kūno vietos yra šalčiausios, kurios – šilčiausios.

Šypsena aplinkiniams sukels nepabūgę sudalyvauti linksmame moksliniame eksperimente. Uždėjusių rankas ant elektrostatinio generatoriaus sukurto lauko žmonių plaukai atsistos piestu, taip, kaip matome komedijose. „Sveikatai pavojaus tikrai nėra“, – šypsojosi eksperimentą rengiantis KTU Mechanikos ir mechatronikos fakulteto studentas Mantas Žukauskas.

„Aukštųjų mokyklų mugė“ vyks sausio 26 d., šeštadienį, nuo 10 val. iki 16 val. Lietuvos sporto universiteto manieže (Aušros g. 42, Kaunas).

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo penki.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »