Moksleivius universitetai vilios robotais, naujais žaidimais ir planšetiniais kompiuteriais

Publikuota: 2013 m. sausio 23 d. trečiadienis

Studijos universitete – reikalas rimtas ir labai įdomus. Tuo įsitikins sausio 26 d. į Kaune rengiamą tradicinę „Aukštųjų mokyklų mugę“ atvykę moksleiviai – būsimieji studentai. Jie ne tik gaus visą šūsnį informacinių bukletų, bendraus su universitetų atstovais, bet ir patys išbandys studentų sukurtus judesiais valdomus kompiuterinius žaidimus, darys mankštą su robotu Juozu, įsitikins, kad plaukai piestu atsistoja ne tik filmuose.

Dvyliktą kartą rengiamoje „Aukštųjų mokyklų mugėje“ prisistatys beveik visi Lietuvoje veikiantys universitetai ir kolegijos – savo stendus turės 40 aukštųjų mokyklų. Jose mokslus kremtantys studentai moksleiviams papasakos apie studijų kasdienybę, pasiruošimą egzaminams, įtemptą darbą laboratorijose, paskaitas, nepabaigiamus mokslinius disputus ir juos paįvairinančias griausmingas studentiškas fiestas, nuotaikingus sporto ir kultūros renginius.

Dėstytojai būsimiesiems studentams, jų tėvams ir mokytojams plačiau pristatys dominančias studijų programas, specialybes, aptars karjeros perspektyvas baigus universitetą ir galimai pasikeisiančią stojimo į aukštąsias mokyklas tvarką.

Vieno iš mugės dalyvių – Kauno technologijos universiteto (KTU) – stendą sudarys keturios dalys: technologijos mokslų, fizinių mokslų, socialinių mokslų ir humanitarinių mokslų ir menų. Konsultacijos vyks šiuolaikiškai, pasitelkus „Samsung“ planšetinius kompiuterius. Stende bus demonstruojama daug įdomybių.

Labiausiai smalsius jaunuolius turėtų sudominti KTU studentų sukurti žaidimai į judesius reaguojančio jutiklio „Microsoft Kinect“ technologijai (naudojama žaidimų kompiuteriuose „Xbox“).

„Mes suprogramavome „Kinekt“ sąsają ir sukūrėme kelis žaidimus. Mugėje demonstruosime dėlionę, kai žmogus, neprisiliesdamas prie ekrano ir rankose neturėdamas jokio valdiklio, ims atskiras dalis ir iš jų sudės piešinį. Kitas žaidimas – gaudyklė. Žaidėjas taps skraidančia lėkšte, kuri turės gaudyti logotipus“, – aiškino žaidimų kūrėjas, KTU Informatikos fakulteto studentas Liudas Ubarevičius.

Ne mažiau dėmesio turėtų sulaukti ir KTU veidu buvęs robotas humanoidas Juozas, „dirbantis“ fizinio parengimo treneriu. Jis mugės lankytojams praves mankštą, moksleiviai ir patys galės jį valdyti. „Juozą įvairių studijų krypčių – robotikos, automatikos, informatikos, fizikos – studentai programuoja, naudoja įvairiems tyrimams. Universitete turime ne vieną pirktą ir pačių pagamintą robotą“, – pasakojo KTU Elektros ir valdymo inžinerijos fakulteto doktorantas Tomas Proscevičius.

Dar viena universiteto paruošta staigmena – žinias patikrinantis žaidimas „Intelektus“, šiek tiek primenantis populiariuosius „Protų mūšius“ ir „Alias“. Du ar daugiau žaidėjų iš specialių kortelių su įvairių mokslo sričių klausimais ir atsakymais užduoda vieni kitiems klausimus – laimi tas, kuris žino daugiausia teisingų atsakymų. Parodoje bus dalijamos šio žaidimo kortelės, o vėliau planuojama parengti ir internetinę žaidimo versiją, organizuoti žaidimo turnyrus mokyklose.

Į „Aukštųjų mokyklų mugę“ atvykę moksleiviai taip pat galės nusifotografuoti termovizoriumi ir šiluminėje nuotraukoje pamatyti, kurios kūno vietos yra šalčiausios, kurios – šilčiausios.

Šypsena aplinkiniams sukels nepabūgę sudalyvauti linksmame moksliniame eksperimente. Uždėjusių rankas ant elektrostatinio generatoriaus sukurto lauko žmonių plaukai atsistos piestu, taip, kaip matome komedijose. „Sveikatai pavojaus tikrai nėra“, – šypsojosi eksperimentą rengiantis KTU Mechanikos ir mechatronikos fakulteto studentas Mantas Žukauskas.

„Aukštųjų mokyklų mugė“ vyks sausio 26 d., šeštadienį, nuo 10 val. iki 16 val. Lietuvos sporto universiteto manieže (Aušros g. 42, Kaunas).

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

S. Kropas. Laimikiai tik po to, kai pasirūpinsime tinkamais įrankiais

Per pastarąjį dešimtmetį finansinis raštingumas tapo ne tik EBPO, bet ir G20 šalių prioritetinės politikos objektu. skaityti »

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar daugiau. skaityti »

Lietuva kartu su Šveicarija įgyvendino 20 bendrų mokslo projektų

Sėkmingai įvykdyta bendra Lietuvos ir Šveicarijos 2011–2016 m. mokslinių tyrimų programa. Per ketverius metus vykdant šią programą finansuota 20 bendrų mokslo projektų. Tam iš viso skirta 10,649 Šveicarijos frankų. skaityti »

Šią vasarą – dar daugiau nemokamų užsiėmimų mokiniams

Daugiau kaip 200 įvairių įstaigų – mokyklų, profesinio rengimo centrų, bibliotekų – įsijungė į akciją „Atverk duris vasarai“ ir per mokinių atostogas siūlys įdomius nemokamus užsiėmimus vaikams. skaityti »

Projektas „Moksleiviai į Vyriausybę“ kviečia spręsti jaunimo emigracijos problemas

Kol jaunoji Lietuvos karta dar visiškai nepaniro į ilgųjų vasaros atostogų sūkurį, LR Vyriausybės kanceliarija kviečia moksleivius registruotis į rugpjūtį vyksiantį projektą „Moksleiviai į Vyriausybę“, kuris šiemet kvies spręsti jaunimo emigracijos problemas. skaityti »

VU mokslininkai tapo globalaus kosmoso tyrimų projekto dalimi

Iš Žemės į kosmosą vienas po kito kyla mažieji palydovai, skirti Žemės termosferos sluoksniui tyrinėti. Prie šio projekto prisideda ir lietuviai – Vilniaus universiteto (VU) mokslininkai paleis trečiąjį lietuvišką palydovą „Lituanica SAT-2“. skaityti »

Atviros universitetinės studijos internete: patogus būdas tobulėti

Vytauto Didžiojo universiteto Inovatyvių studijų institutas pristatė atviras elektronines studijas, leidžiančias visiems norintiems mokytis atskirų studijų dalykų nuotoliniu būdu. skaityti »

Martyno Mažvydo biblioteka atidaro Laisvalaikio skaityklą

Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo biblioteka kviečia išsirinkti mėgstamiausią knygą, neštis ją į namus ir skaityti, skaityti, dar kartą skaityti... skaityti »

Paskelbti antrosios nacionalinės teisės žinių olimpiados nugalėtojai

Daugiau kaip 800 moksleivių. Virš 70 Lietuvos mokyklų ir gimnazijų. Tokia įspūdinga antrosios Nacionalinės teisės žinių olimpiados dalyvių statistika, o gegužės 18 dieną Teisingumo ministerijoje iškilmingai apdovanoti ir šių metų renginio nugalėtojai. skaityti »

Beveik 270 elektroninių knygų skaityklių pasieks savivaldybių bibliotekas

Vyriausybė pritarė Kultūros ministerijos siūlymui 268-ias elektroninių knygų skaitykles perduoti savivaldybių nuosavybėn. skaityti »