Mokykla be sienų kviečia į atradimų laboratorijas

Publikuota: 2015 m. spalio 29 d. ketvirtadienis

Lapkričio 6–7 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vyksiančioje švietimo parodoje „Mokykla 2015“ bus įrodyta – mokslas nėra nuobodus. Tiek mokytojus, tiek mokinius ir jų tėvelius čia pasitiks kitokia, standartus laužanti – MOKYKLA BE SIENŲ. Šių metų švietimo parodos vienas svarbiausių akcentų – STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) ugdymas, kurio populiarinimui ir plėtrai Lietuvoje šiuo metu skiriamas ypatingas dėmesys.

„Įvertinant Lietuvos ūkio ir mokslo potencialo tendencijas ateityje ir siekiant šalies ekonominio konkurencingumo, jau bendrajame ugdyme, mokykloje, kyla poreikis skirti atitinkamą dėmesį  gamtos mokslų, matematikos, technologijų ir inžinerijos ugdymo kokybei ir mokinių pasiekimų gerinimui. Siekiame, kad STEAM ugdymas mokykloje taptų kūrybiškas, į kompleksišką ir integralų tikrovės reiškinių pažinimą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymas,“ - sako  LR švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė. 

Siekiama didinti mokinių susidomėjimą gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija ir matematika ir ugdyti mokinių kūrybiškumo, iniciatyvumo ir verslumo kompetencijas formuojant inovacijų kultūrą Lietuvoje.

Viceministrės dr. Svetlanos Kauzonienės teigimu, visų numatomų ugdymo turinio tobulinimo, priemonių aprūpinimo, mokytojų kompetencijų plėtojimo ir kitų veiksnių indėlyje vis tik svarbiausias išlieka mokyklos, kaip besimokančios ir sutelktos organizacijos, vaidmuo. STEAM idėjos ir jų įgyvendinimas turėtų tapti mokyklos veiklos konceptualia dalimi. Svarbu, kad STEAM potencialo mokyklos jungtųsi į mokyklų tinklą, tarpusavyje bendradarbiautų ir skleistų gerąsias patirtis.

Specialiai šio ugdymo pristatymui parodoje bus įkurta Atradimų laboratorijų erdvė, kurioje veiks 9 laboratorijos, o jose bus organizuojama po 3 veiklas per dieną. Atradimų laboratorijų erdvėje moksleiviai kartu su savo mokytojais dalyvaus praktinėse veiklose, leisiančiose suprasti jungtis tarp gamtos, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos, jų praktinį pritaikomumą, reikšmę kasdieniam gyvenimui bei mūsų istorijos pažinimui. STEAM laboratorijose lankytojai konstruos robotus, kurs holograminius atvaizdus, susipažins su neribotomis vandens panaudojimo galimybėmis, išbandys 3D technologijas.

Tuo tarpu daugiau nei 20 metų STEAM ugdymą taikanti Kauno jėzuitų gimnazijos fizikos mokytoja ekspertė Rigonda Skorupskienė Atradimų laboratorijoje lankytojams pristatys „Rezerfordo tyrimą“. Pašnekovė sako, kad šiam tyrimui nereikia jokios įmantrios laboratorinės įrangos ar priemonių ir jis lengvai gali būti atliekamas kiekvienoje mokykloje. „Vyrauja nuomonė, kad dalelių fizikos eksperimentų mokykloje atlikti neįmanoma, o tai yra netiesa. Šį bandymą lengvai gali prisitaikyti kitų gamtos mokslų mokytojai įvairaus amžiaus vaikams, aiškindami tyrimų metodą, hipotezių bei išvadų formulavimą“, – teigia mokytoja ekspertė R. Skorupskienė.

STEAM ugdymas skatina bendradarbiavimą

STEAM ugdymą savo darbe taikantys Lietuvos pedagogai pastebi, kad jo naudojimas mokymosi procese, skatina tiek mokinio, tiek mokytojo kūrybiškumą, leidžia integruoti iš pirmo žvilgsnio sunkiai suderinamas sritis, o tai lavina mokinio vaizduotę bei skatina kūrybiškai žvelgti į užduotis.

„Mano pamokose mokiniai mokosi žaisdami, kurdami, modeliuodami ir konstruodami įvairius gaminius. Jie mokosi statyti ir konstruoti objektus, remdamiesi įgytomis elementariomis žiniomis apie projektavimą. Projektuojant inžinerinius elementus taikomi matematiniai skaičiavimai, geometrinės žinios. Mokiniams suteikiama galimybė praktiškai išbandyti savo sukurtas programas, kas skatina jų inžinierinį mąstymą“, – sako parodoje dalyvausiantis Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos technologijų mokytojas ekspertas Jonas Bakutis.

Tuo tarpu Vilniaus inžinerijos licėjaus chemijos vyr. mokytoja Renata Česnienė džiaugiasi, kad STEAM ugdymui įgyvendinti jų mokykla bendradarbiauja su Vilniaus Gedimino technikos universitetu, Nacionaline dailės galerija, Robotikos mokyklomis. „Šių partnerių dėka turime galimybę savo mokiniams pakeisti mokymosi erdves, taip skatindami jų kūrybiškumą. Galime  naudotis naujausiomis technologijomis ir moderniausiomis laboratorijomis, mokinius supažindiname su Lietuvos bei pasaulio kultūra, istorija bei žymiais žmonėmis ar jų kūryba. Tokiose pamokose mokinys pamato, koks yra mokomųjų dalykų praktinis pritaikymas ir tai skatina kuo anksčiau atrasti savo profesiją“, - įsitikinusi pedagogė R. Česnienė. 

Švietimo paroda „Mokykla 2015“ be STEAM ugdymo akcentuos dar kelias svarbias temas: mokytojo profesijos prestižas ir atsakymas į klausimą, kodėl šiandien būti mokytoju yra garbinga ir įdomu. Bus nagrinėjamos svarbios pilietiškumo, neformaliojo ugdymo temos, daug dėmesio bus skiriama Z kartai ir tėvų bei mokytojų santykiams su ja. Parodoje dalyvaus daugiau nei 100 įmonių ir švietimo įstaigų. Parodą organizuoja Švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras ir LITEXPO.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »