Naująja mokymosi metodika sieks sudominti „Z“ kartą

Publikuota: 2014 m. balandžio 9 d. trečiadienis

Leidykla „Šviesa“ šiandien pristatė naują mokymosi komplektų seriją „Atrask“, skirtą vadinamajai „Z“ kartai. Ši serija pritaikyta Vakarų Europos šalyse plačiai naudojamai metodikai – mokymuisi tiriant, kurią taikant mokiniai skatinami neapsiriboti vien faktų ir formulių įsiminimu, bet mokytis mąstyti, samprotauti, ieškoti informacijos, ją apdoroti, interpretuoti, įvertinti, atrasti įvairių problemų sprendimus.

Mokymasis tiriant simboliškai perteiktas teatralizuotoje pamokoje, kurios metu aktoriai atskleidė, kaip joje keičiasi mokytojo vaidmuo ir mokinių įsitraukimas lyginant su tradicine pamoka. Renginį atidarė Ugdymo ir plėtotės centro (UPC) direktorius Giedrius Vaidelis

Švietimo srities atstovai, dalyvavę renginyje, pastebėjo, kad šiuolaikinėje visuomenėje, kur vyrauja informacijos perteklius, moksleivių motyvavimas tampa vis didesniu iššūkiu. Pasak „Atrask“ idėjos autoriaus, švietimo eksperto Alfredo Ramanausko, naujos mokymosi tiriant metodikos pritaikymą mokymosi priemonėse ir paskatino siekis efektyviau mokyti vadinamąją „Z“ kartą, kuri vienu metu geba apdoroti didelį informacijos kiekį.

„Kodėl?“ yra svarbiausias gyvenimo klausimas. Tik ieškodami priežasčių, jas analizuodami ir darydami išvadas, galime tobulėti. Šiais laikais internete galime rasti daug informacijos, tačiau čia nėra atsakymo į klausimą „kodėl?“. Būtent todėl svarbu pereiti prie mokymosi tiriant – skatinti pačius vaikus atrasti atsakymus į įvairius klausimus ir tokiu būdu formuoti autentišką jų mąstymą“, – sakė Alfredas Ramanauskas, „Atrask“ idėjos autorius ir švietimo ekspertas.

Problemų sprendimu grįstas mokymasis, arba mokymasis tiriant, Vakarų Europos mokyklose taikomas jau ne vienerius metus. Šis mokymosi metodas Lietuvoje pradėtas naudoti mokant suaugusiuosius ir, stebint gerus jo rezultatus, nuspręsta jį pritaikyti mokant jaunesnio amžiaus mokinius. Praėjusių metų rudenį Lietuvos mokyklose vykę bandomieji projektai parodė, kad šis mokymosi būdas įdomus tiek mokiniams, tiek mokytojams. Mokiniai labiau įsitraukia į veiklą, bendradarbiauja tarpusavyje, prisiima atsakomybę už savo ir grupės darbą, todėl ilgainiui tai padeda pasiekti aukštesnių mokymosi rezultatų.

Leidyklos „Šviesa” ugdymo metodikos grupės vadovės Linos Virozerovienės teigimu, „Atrask“ metodika skatina praktinių gebėjimų mokytis, komunikuoti, o ypač spręsti problemas, ugdymą. Vadovėlio nereikia „išeiti”, juo mokiniai remiasi kaip pagrindiniu, bet ne vieninteliu informacijos šaltiniu. Svarbesniu vedliu pažinimo kelyje tampa užduočių sąsiuvinis, kuriame formuluojami probleminiai klausimai, skatinantys mokinį ieškoti sprendimų.

 „Tradicinėse pamokose mokytojas aiškina naują medžiagą, vaikai mėgina ją suprasti ir įtvirtina žinias spręsdami užduotis. Mokymusi tiriant pagrįstose pamokose pateikiamas probleminis klausimas, tuomet vaikai, remdamiesi savo patirtimi, diskutuoja grupėse, tuomet ieško papildomos informacijos, ją analizuoja, apibendrina ir pateikia savo išvadas. Juk mokomasi ne tik dėl brandos egzaminų – gerokai svarbiau pasiruošti savarankiškam gyvenimui, nebijoti priimti gyvenimo iššūkių ir kūrybiškai spręsti problemas”, – pasakojo L. Virozerovienė.

Mokymosi sprendimų serijos „Atrask“ pagrindą sudaro užduočių sąsiuvinis, skaitmeniniai ištekliai ir interaktyvi mokytojo knyga, o vadovėlis – tik vienas iš informacijos šaltinių. Pagal naująją metodiką jau paruoštos istorijos 5 klasei, geografijos 6 klasei ir muzikos 9 klasei mokymosi komplektai, tačiau ateityje ketinama šį mokymosi sprendimą tęsti aukštesnėms klasėms bei pritaikyti kitiems mokomiesiems dalykams. 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Elektroninių audioknygų populiarumas Lietuvoje išaugo tris kartus

Stereotipas, kad garsinės knygos yra skirtos tik regėjimo negalią turintiems žmonėms, po truputį atsitraukia. Visuomenė pradeda suprasti, kad šios knygos puikiausiai tinka aktyvų gyvenimą gyvenantiems žmonėms, kuriems dažnai pritrūksta laiko paimti knygą į rankas. skaityti »

Lietuvos mokyklų apdovanojimai padės atrasti šalies mokyklų herojus

Po sėkmingo praėjusių metų starto grįžta Lietuvos mokyklų apdovanojimai (LMA). Kovo 30 dieną Kauno technologijos universiteto (KTU) „Santakos“ slėnyje vyksiančiame renginyje ne tik paaiškės dešimties nominacijų nugalėtojai, bet ir vyks nemokama konferencija moksleiviams bei mokytojams „Code the future“. skaityti »

VGTU lankysis žymi Holivudo aktorė

Kovo 8 dieną, 11 valandą populiari autorė, aktorė ir lektorė iš Holivudo Kimlė Smit (Kimleigh Smith) Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU), Kūrybinių industrijų fakultete susitiks su dėstytojais ir studentais bei skaitys paskaitą-seminarą „Dalijimasis – kelias į sėkmę“. skaityti »

VU biotechnologų sukurtas metodas – išskirtiniame mokslo žurnale

Prestižinio žurnalo „Molecular Cell“ vasario numeryje pristatomas Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro Biotechnologijos instituto mokslininkų grupės sukurtas naujas DNR modifikavimo profilių analizės metodas TOP-seq (angl. Tethered Oligonucleotide-Primed sequencing). skaityti »

Vilnius siekia tapti pasaulio knygų sostine

Vilniuje vykstančioje knygų mugėje sostinės meras pareiškė, kad Vilnius yra labiausiai skaitantis miestas. skaityti »

Tato ir Pato – paroda, kurioje viską reikia liesti

Nacionalinėje bibliotekoje duris atverianti estų dizainerės Mae Kivilo kurta interaktyvi ekspozicija – rojus vaikams, kuriems knieti viską patikrinti ir pačiupinėti. skaityti »

Paskelbti „Metų knygos rinkimai 2016“ nugalėtojai

Vilniaus knygų mugėje bus apdovanoti „Metų knygos rinkimai 2016“ nugalėtojai, kurių knygos pripažintos geriausiomis suaugusiųjų, poezijos ir knygų vaikams kategorijose. skaityti »

VU fizikai atrado naują būdą sąveikai tarp atomų tirti

Vilniaus universiteto Teorinės fizikos ir astronomijos instituto vyriausieji mokslo darbuotojai Julius Ruseckas ir Gediminas Juzeliūnas kartu su Taivano nacionalinio Tsing Hua universiteto profesoriumi Ite Yu pasiūlė naują būdą tirti sąveikai tarp vadinamųjų Rydbergo atomų juos paveikus šviesos pluoštais. skaityti »

Bus ruošiama nacionalinė mokytojų rengimo koncepcija

Švietimo ir mokslo ministerijoje aptarti šiuo metu akademinėje aplinkoje bei švietimo visuomenėje diskutuojami siūlymai dėl mokytojų rengimo koncepcijos nuostatų ir nutarta rengti nacionalinę mokytojų rengimo koncepciją. skaityti »

Konferencijoje „The Coins 2017“ - nuo nanotechnologijų iki vėžio gydymo

Jau dvyliktą kartą Vilniaus universiteto Studentų atstovybės Gyvybės mokslų centre (VU SA GMC) organizuojamame renginyje daugiausia dėmesio bus skiriama nanotechnologijoms, gyvybės mokslams medicinoje ir sintetinei biologijai. skaityti »