Nauji mokslo metai: į mokslus kimba ir mokiniai, ir mokytojai

Publikuota: 2014 m. rugsėjo 8 d. pirmadienis

Rugsėjo pradžia žymi naujų mokslo metų pradžią ne tik tūkstančiams moksleivių, tačiau ir didžiuliam būriui mokytojų. Nors vis garsiau kalbama, kad moksleiviai elektroninėje erdvėje yra gerokai labiau pažengę už savo mokytojus, Lietuva šiame kontekste neturėtų jaustis išskirtinė. Tyrimai rodo, kad žinių ir įgūdžių, kaip mokymosi procese išnaudoti šiuolaikines technologijas, trūksta viso pasaulio pedagogams.

Specialistų teigimu, sparčiai tobulėjant elektroninėms priemonėms mokyklos susidūrė su didžiuliu iššūkiu – mokymosi procesas, paremtas senaisiais metodais, nebeatitinka nūdienos realijų. Mokiniai IT pritaikymo kasdieniame gyvenime žiniomis dažnai gerokai pranoksta mokytojus, jie gyvena lyg atskiruose pasauliuose. Tai tas pats, kas versti mokinius mokytis kelių eismo taisyklių vadeliojant vežimus, kai į mokyklą jie atvyksta naujais automobiliais.

Tačiau Lietuva pasauliniame kontekste nėra labai išskirtinė, panašios tendencijos pastebimos ir kitose šalyse. Pavyzdžiui, Suomijoje, kurios mokymo sistema laikyta viena pažangiausių, mokytojų IT švietimui skirtas papildomas finansavimas, mat patys pedagogai pripažino, kad jų žinios atsilieka nuo mokinių gebėjimų.

Šių metų pradžioje elektroninio dienyno TAMO atliktos apklausos metu paaiškėjo, kad net 85 proc. tėvų ir 95 proc. mokinių Lietuvoje mano, kad mokymosi procese reikia išnaudoti naujas technologijas. Respondentų įsitikinimu, technologijos ir jų teikiamos galimybės daro pamokas ne tik įdomesnėmis, bet ir leidžia geriau suprasti dėstomus dalykus.

Tačiau norai kiek kertasi su galimybėmis. Mokymo projekto „Renkuosi mokyti“ atliktos apklausos metu paaiškėjo, kad dalis mokytojų visiškai nesinaudoja technologijomis, kurios mokiniams yra neatsiejama kasdienybės dalis. Kiekvieną dieną el. paštu naudojasi 87 proc. mokytojų, tačiau net 26 proc. jų niekada rankoje nėra laikę planšetės, o 2 proc. mokytojų teigė išvis neturintys prieigos prie interneto nei namuose, nei mokykloje.

Technologijų teikiama nauda ne kartą įsitikino Š. Aleichemo gimnazijos direktorius M. Jakobas. „Yra daug dalykų, kuriuos technologijos leidžia geriau suprasti, nebereikia „iškalti“. Tai matematika, fizika, chemija, kur specialių programų dėka mokiniams ne tik papasakojame, bet ir parodome, kaip veikia vieni ar kiti dėsniai, jie tada lengviau įsivaizduoja ir supranta dėstomą medžiagą. Taip pat yra puikių anglų kalbos mokymo programų“, – pasakoja M. Jakobas.

Šioje gimnazijoje kiekvienas mokytojas skatinamas susikurti specialiai mokiniams ir tėvams skirtą el.pašto adresą, kad mokiniai galėtų kreiptis patarimo ir ruošdami pamokas, pasiaiškinti kitus klausimus. „Žinoma, viskas yra proto ribose, į mokytoją elektroninėmis priemonėmis galima kreiptis iki 20 val., nes mokytojas turi turėti ir privatų gyvenimą“, – sako mokyklos vadovas.

Jis pastebėjo, kad mokiniai ne tik geriau įsisavina, bet ir labiau mėgsta dalykus, kurių mokymui pasitelkiamos modernios technologijos. Pavyzdžiui, gimnazijoje dėstančio Igorio Braverio matematikos pamokos – vienos mėgstamiausių mokykloje, nors tradiciškai ši disciplina moksleivių nelabai mėgstama. „Čia nepapasakosi, reikia pamatyti kaip jis išnaudoja interaktyvią lentą aiškindamas matematikos dėsnius. Po tokio aiškinimo, bet kas supras dėstomą dalyką“, – šyptelėjo M. Jakobas.

Pasak M. Jakobo, kadangi mokytojai visų pirma mokosi savo dėstomo dalyko, natūralu, kad IT žinių jiems gali trūkti, tad įvairūs kursai yra labai naudingi.

„Žinoma, visada visose srityse svarbiausiu liks žmogus. Labai blogai, kad per IT technologijas kai kurie mokiniai jau nebemoka gyvai bendrauti, vengia akių kontakto, net tradicinio laikrodžio nepažįsta. Čia jau kitas, neigiamas, kraštutinumas. Bet IT užima vis daugiau vietos mūsų gyvenime ir užims dar daugiau, todėl mokymo procese reikia prie to prisitaikyti ir naujausias technologijas kuo geriau išnaudoti. Taip pat reikia mokyti mokinius kritinio mąstymo, ugdyti sugebėjimą atsijoti internete pateikiamą informaciją,“, – sako M. Jakobas.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »