Numatoma stiprinti mokinių finansinį raštingumą

Publikuota: 2015 m. birželio 1 d. pirmadienis

Planuojama, kad Lietuvos bankas, Švietimo ir mokslo ministerija, bendradarbiaudami su kitomis atsakingomis institucijomis, parengs integruotą priemonių ir veiksmų planą, apimsiantį svarbiausių finansinio raštingumo žinių, gebėjimų, įgūdžių ugdymą nuo mažų dienų. Priemonių planas nuosekliai ir sistemiškai apims tiek formalųjį, tiek neformalųjį ugdymą, taip pat pedagogų rengimą, kvalifikacijos kėlimą, glaudžiai  siesis su verslumo, inovatyvumo,  kūrybiškumo ugdymu.

Apie tai kalbėta švietimo ir mokslo viceministro Rolando Zuozos ir Lietuvos banko valdybos pirmininko pavaduotos Ingridos Šimonytės susitikime.

Pasak viceministro R. Zuozos, švietėjiškos finansinio raštingumo programos labai svarbios, būtina formuoti praktinius, gyvenime reikalingus įgūdžius, kaip tvarkyti savo biudžetą, ką žinoti imant paskolą, draudžiantis ir pan.

Susitikimo metu kalbėta apie glaudesnį bendradarbiavimą, siekiant užtikrinti kokybišką finansinio raštingumo augimą, ypač atsižvelgiant į galimus tarptautinio penkiolikmečių tyrimo (PISA) 2015 tyrimo duomenis. 2015 metais pirmą kartą Lietuva dalyvavo PISA finansinio raštingumo tyrime.

Šiuo metu pradinėse klasėse ir pagrindinės mokyklos pirmojoje pakopoje asmeninių finansų tvarkymo klausimai integruoti į kitus mokomuosius dalykus:  į matematikos, technologijų kursus. „Ekonomikos ir verslumo“ kursas 9-10 kl. – privalomas, o 11-12 kl. pasirenkamasis.

Taip pat Švietimo ir mokslo ministerija ir Lietuvos bankas yra pasirašę  bendradarbiavimo sutartį. Mokyklos dalyvauja kasmet organizuojamoje vaikų ir jaunimo finansinio raštingumo dienoje, savaitėje.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »