Parengtos rekomendacijos dėl dėstytojų darbo krūvio sandaros

Publikuota: 2012 m. sausio 2 d. pirmadienis

Švietimo ir mokslo ministras patvirtino visoms šalies aukštosioms mokykloms bendras rekomendacijas dėl dėstytojų darbo laiko trukmės ir krūvio sandaros. Rekomendacijose apibrėžtos į etatinio darbo krūvį įeinančios veiklos, nustatytas kontaktinių ir nekontaktinių valandų santykis.

Dokumente įvardijama, kad aukštųjų mokyklų dėstytojų etatinio darbo krūvį sudaro kontaktinio darbo su studentais ir nekontaktinio darbo valandos, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros vykdymas, mokslinės veiklos viešinimas bei populiarinimas, taip pat kvalifikacijos tobulinimas ir organizacinis darbas. Detalizuota kontaktinėms ir nekontaktinėms valandoms priskiriama dėstytojų veikla.

Rekomendacijose numatyta, kad dėstytojo kontaktinio darbo su studentais valandos turėtų užimti ne daugiau kaip 50 procentų viso dėstytojo darbo laiko atskirose aukštosiose mokyklose.

„Iniciatyva rengti rekomendacijas buvo iškelta nurodant problemą, kad aukštosios mokyklos skirtingai supranta, kokias veiklas privalo atlikti dėstytojas. Neretai dėstytojai ir aukštosios mokyklos gana vienpusiškai suvokia dėstytojo pareigas kaip vien paskaitų skaitymą, studentų konsultavimą bei mokslinę veiklą. Tačiau akivaizdu, kad šiandien dėstytojai nemažai laiko skiria organizuodami patį studijų procesą, atnaujindami studijų programas, bendradarbiaudami su socialiniais partneriais, rengdami vadovėlius, projektų paraiškas bei darydami kitus darbus. Nemažai šių darbų paprasčiausiai nėra įskaičiuojami į dėstytojo darbo krūvį, o tai gali sukelti įtampas tarp dėstytojų ir administracijos darbuotojų“, - sakė švietimo ir mokslo viceministrė Nerija Putinaitė.

Rekomendacijos dėl aukštųjų mokyklų dėstytojų darbo laiko trukmės ir krūvio sandaros parengtos norint padėti aukštosioms mokyklos nusistatyti vienodus dėstytojų darbo krūvio sudarymo mechanizmus, sumažinti kontaktinių valandų skirtumus tarp skirtingų mokyklų dėstytojų, išspręsti kitus darbo krūvio pasiskirstymo netolygumus.

Rekomendacijose dėstytojų veiklos apibrėžiamos remiantis nuostata, kad aukštosios mokyklos dėstytojo darbo laiko trukmė paprastai yra ne ilgesnė nei 36 valandos per savaitę. Dėstytojo darbo valandų skaičių per metus aukštoji mokykla kasmet apskaičiuoja vadovaudamasi Vyriausybės patvirtinta Darbuotojų, kurių darbo pobūdis yra susijęs su didesne protine, emocine įtampa, darbo laiko sutrumpinimo tvarka.

Dokumentą rengė ministro įsakymu praėjusių metų pradžioje sudaryta darbo grupė. Iniciatyvą parengti tokias rekomendacijas Trišalėje taryboje buvo iškėlusi Aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų asociacija. Darbo grupėje be aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų atstovų dirbo Lietuvos universitetų rektorių konferencijos, Lietuvos kolegijų direktorių konferencijos, ministerijos, aukštųjų mokyklų atstovai. Rekomendacijų projektas rudenį buvo pateiktas svarstyti aukštosioms mokykloms, taisytas atsižvelgiant į gautus siūlymus.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »