Parengtos rekomendacijos dėl dėstytojų darbo krūvio sandaros

Publikuota: 2012 m. sausio 2 d. pirmadienis

Švietimo ir mokslo ministras patvirtino visoms šalies aukštosioms mokykloms bendras rekomendacijas dėl dėstytojų darbo laiko trukmės ir krūvio sandaros. Rekomendacijose apibrėžtos į etatinio darbo krūvį įeinančios veiklos, nustatytas kontaktinių ir nekontaktinių valandų santykis.

Dokumente įvardijama, kad aukštųjų mokyklų dėstytojų etatinio darbo krūvį sudaro kontaktinio darbo su studentais ir nekontaktinio darbo valandos, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros vykdymas, mokslinės veiklos viešinimas bei populiarinimas, taip pat kvalifikacijos tobulinimas ir organizacinis darbas. Detalizuota kontaktinėms ir nekontaktinėms valandoms priskiriama dėstytojų veikla.

Rekomendacijose numatyta, kad dėstytojo kontaktinio darbo su studentais valandos turėtų užimti ne daugiau kaip 50 procentų viso dėstytojo darbo laiko atskirose aukštosiose mokyklose.

„Iniciatyva rengti rekomendacijas buvo iškelta nurodant problemą, kad aukštosios mokyklos skirtingai supranta, kokias veiklas privalo atlikti dėstytojas. Neretai dėstytojai ir aukštosios mokyklos gana vienpusiškai suvokia dėstytojo pareigas kaip vien paskaitų skaitymą, studentų konsultavimą bei mokslinę veiklą. Tačiau akivaizdu, kad šiandien dėstytojai nemažai laiko skiria organizuodami patį studijų procesą, atnaujindami studijų programas, bendradarbiaudami su socialiniais partneriais, rengdami vadovėlius, projektų paraiškas bei darydami kitus darbus. Nemažai šių darbų paprasčiausiai nėra įskaičiuojami į dėstytojo darbo krūvį, o tai gali sukelti įtampas tarp dėstytojų ir administracijos darbuotojų“, - sakė švietimo ir mokslo viceministrė Nerija Putinaitė.

Rekomendacijos dėl aukštųjų mokyklų dėstytojų darbo laiko trukmės ir krūvio sandaros parengtos norint padėti aukštosioms mokyklos nusistatyti vienodus dėstytojų darbo krūvio sudarymo mechanizmus, sumažinti kontaktinių valandų skirtumus tarp skirtingų mokyklų dėstytojų, išspręsti kitus darbo krūvio pasiskirstymo netolygumus.

Rekomendacijose dėstytojų veiklos apibrėžiamos remiantis nuostata, kad aukštosios mokyklos dėstytojo darbo laiko trukmė paprastai yra ne ilgesnė nei 36 valandos per savaitę. Dėstytojo darbo valandų skaičių per metus aukštoji mokykla kasmet apskaičiuoja vadovaudamasi Vyriausybės patvirtinta Darbuotojų, kurių darbo pobūdis yra susijęs su didesne protine, emocine įtampa, darbo laiko sutrumpinimo tvarka.

Dokumentą rengė ministro įsakymu praėjusių metų pradžioje sudaryta darbo grupė. Iniciatyvą parengti tokias rekomendacijas Trišalėje taryboje buvo iškėlusi Aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų asociacija. Darbo grupėje be aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų atstovų dirbo Lietuvos universitetų rektorių konferencijos, Lietuvos kolegijų direktorių konferencijos, ministerijos, aukštųjų mokyklų atstovai. Rekomendacijų projektas rudenį buvo pateiktas svarstyti aukštosioms mokykloms, taisytas atsižvelgiant į gautus siūlymus.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Mokslo virusu vaikus užkrečia ne tik bandymai, bet ir šansas pademonstruoti išradimus viešai

Vienas iš būdų motyvuoti jaunuosius išradėjus kurti – didelio populiarumo JAV sulaukiančios išradimų mugės bei konkursai. Tokioje mokslo mugėje šių metų rugsėjį jaunimą kviečia sudalyvauti ir technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! skaityti »

Mechatronikos ir robotikos specialistai – be jų neįsivaizduojama ateitis

Kompiuterio spausdintuvas, oro temperatūros termostatas, šaldytuvas su skaitmeniniu valdymu – visa tai yra mechatronikos įrenginiai. skaityti »

Šiemet – rekordinis skaičius stojančiųjų į pedagogikos krypties profesines studijas

Pedagogikos krypties profesinėms studijoms, sulaukusioms itin didelio aukštųjų mokyklų absolventų susidomėjimo, Švietimo ir mokslo ministerija papildomai skyrė 30 valstybės finansuojamų vietų. skaityti »

V. Sutkus: būsimų bedarbių rengimą stabdo rinka

Pristatome Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdas Sutkaus mintis apie Lietuvos švietimo pertvarką. skaityti »

Tarptautiniai studentų mainai: investicija į save ir profesinę ateitį

Naujausi „Erasmus+“ poveikio tyrimo duomenys rodo, kad daugelyje šalių studentų mainų programos dalyviams po studijų baigimo įsidarbinti darbo rinkoje pavyksta net 14 proc. lengviau ir greičiau. skaityti »

Jaunimo susidomėjimas šalies aukštosiomis mokyklomis nemažėja

Stojančiųjų susidomėjimas Lietuvos aukštosiomis mokyklomis nemažėja. Kaip ir pernai, į universitetus ir kolegijas pretenduoja 68 proc. brandos atestatus turinčių bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų. skaityti »

Trečdalis stojančiųjų į universitetus renkasi Vilniaus universitetą

5 230 visų stojančiųjų į Lietuvos universitetus pirmuoju prioritetu pageidavo studijuoti geriausiai tarptautiniuose reitinguose tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų vertinamame Vilniaus universitete. skaityti »

„Baltoji žynė“ – įtraukianti maginė fantastika net ir tiems, kurie nemėgsta fantastikos

Australų kilmės rašytoją Trudi Canavan nuo pat mažumės domino senovės mitologija ir jos pritaikymas fantastikos pasaulyje. skaityti »

Švietimo ministrė: Lietuva turi visas sąlygas tapti informacinių technologijų centru

Europos komisijos teigimu, net 40% darbdavių Europoje neranda darbuotojų, kurių įgūdžiai įmonei leistų atsinaujinti ir sparčiai judėti į priekį. skaityti »

JTO dirbanti lietuvė: „Didžioji mano darbo dalis – įtikinti kitus, kad viskas yra įmanoma“

„Nelaikau savęs emigrante“, – šypsosi Ieva Lazarevičiūtė, jau 11 metų gyvenanti Brazilijoje. skaityti »