Programuoti galima išmokti ir žaidžiant

Publikuota: 2015 m. lapkričio 25 d. trečiadienis

Programavimo įgūdžiai padės ne tik ateities karjeroje, bet ir išmokins spręsti problemas, logiškai mąstyti. Tiesa, programavimo pagrindų nebūtina mokytis sudėtingai – vaikai su jais gali susipažinti ir žaisdami mėgstamus žaidimus. Antrus metus Lietuvoje prie pasaulinės programavimo valandos (angl. „Hour of Code“) prisijungsianti „Microsoft“ siūlo tai daryti žaidžiant visame pasaulyje populiarų „Minecraft“ žaidimą ar virtualios tiesiogiai transliuojamos pamokos metu.

Programavimo valanda – nevyriausybinės organizacijos „Code.org“ trečius metus iš eilės organizuojama pasaulinė iniciatyva, kurios metu moksleiviai skatinami susipažinti su kompiuterių mokslu ir programavimu. Gruodžio 7–13 d. vyksiančioje programavimo valandos savaitėje pernai dalyvavo per 100 mln. moksleivių visame pasaulyje.

„Bendrovėje siekiame kiekvieną pasaulio gyventoją supažindinti su kompiuterių mokslu, programavimo pagrindais ir taip įgyti žinias, kurios būtinos pasaulyje, kuriame vis daugiau darbų persikelia į skaitmeninę erdvę. Šiemet prie iniciatyvos prisijungiame su visiems, ypač, vaikams puikiai pažįstamu „Minecraft“ žaidimu bei virtualia pamoka, kurios metu juos supažindinsime su programavimo pagrindais“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius.

Kiekvienas norintis gali išbandyti „Minecraft“ programavimo pamokas, kuriose žaidėjai išmoks programavimo pagrindų ir juos pasitelkę judės ir tyrinės žaidimo pasaulį, atlikdami vieną iš 14 specialių užduočių. Pastarąjį žaidimą visame pasaulyje žaidžia per 100 mln. žaidėjų. „Minecraft“ pamokoms reikalinga tik interneto naršyklė ir jas galima pasiekti čia.

Į žaidimus reikia įsitraukti ir tėvams

Lietuvos žaidimų kūrėjai pastebi, jog žaidimai ar jais paremtos patirtys turi itin daug potencialo padėti išmokti programuoti ne tik vaikams, bet ir tėvams. „Tereikia skirti šiek tiek daugiau dėmesio tam, kokie žaidimai žaidžiami šeimoje, pasidomėti, kaip galime „įdarbinti“ savo vaikų pomėgius, o tuo pačiu ir patiems tėvams kažko išmokti. Šiuo metu egzistuoja ne vienas žaidimas, kuris moko programavimo pagrindų. Pavyzdžiui, paprasti loginiai žaidimai, kaip „Kodable“ ar „Cargo-Bot“, tinkami net skaityti nemokantiems vaikams ir padės suvokti kam reikalingas programavimas bei kodėl jis įdomus“, – sako Artūras Rumiancevas, Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos valdybos narys.

Pasak jo, vėliau galima pasitelkti ir žaidimus, kuriuose jau pateikti visi kūrybai būtini įrankiai, pavyzdžiui, „Little Big Planet“, „Disney Infinity“, „Super Mario Maker“ ar „Project Spark“: „Tiesioginių programavimų žinių jie nesuteiks, bet supažindins su šiai veiklai būtinais logikos principais. Svarbiausia, kad pramoga būtų vienodai įdomi tiek vaikams, tiek tėvams“.

Žaidimas – natūralus mokymosi instinktas

Paulius Briedis, Robotikos mokyklos įkūrėjas, teigia, jog žaidžiant žmogui daug lengviau mokytis ir įsiminti naujus dalykus. „Tai natūralus ir instinktyvus mokymosi būdas. Reikia užduotis paruošti taip, kad natūralaus mokymosi neužgožtų tolimi tikslai, ilgos teorijos iki jų išbandymų praktikoje. Savo mokykloje mokomės programuoti, kurdami virtualius realybės žaidimus, mokydami pradinukus naudojame dvimačių žaidimų ir animacijos programavimą, o su pačiais mažiausiais dirbame jiems pažįstamų žaidimų erdvėse iš kurių galima išsisukti tik su programavimo sprendimais“, – sako jis.

Virtuali programavimo pamoka Lietuvoje

Programavimo valandos savaitės proga „Microsoft Lietuva“ kartu su programavimo ir žaidimų kūrimo specialistais „App Camp“ gruodžio 11 d. organizuoja virtualią programavimo pagrindų pamoką, kuri bus tiesiogiai transliuojama internetu. Taip pat skelbiamas konkursas moksleiviams sugalvoti programėlės idėją, kuri pagerintų ar kitaip padėtų jų mokykliniam gyvenimui. Geriausios idėjos autorius kartu su klasiokais laimės kelionę į minėtą pamoką Vilniuje bei šūsnį įvairių prizų. Daugiau informacijos apie pačią pamoką ir konkursą čia.

Pernai Lietuvoje panašią tiesioginę virtualią pamoką stebėjo apie 2 tūkst. moksleivių iš daugiau 70 mokyklų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kiekvienoje Vilniaus mokykloje – atviros mikrokompiuterių erdvės

Kovo 20 d. sostinės savivaldybės Jaunimo informacijos centre „Genio“ progimnazijos penktokai mikrokompiuteriais matavo patalpos temperatūrą, kūrė šviesoforo algoritmą ir eksperimentavo. skaityti »

Ateitis priklausys miestuose gyvenantiems kūrybingiems žmonėms

Pasak R. Dargio, į darbo rinką jau ateina naujos kartos darbuotojai, kurių prioritetai skiriasi nuo rinkos senbuvių. skaityti »

Skelbiamas 2017 metų Kalbos premijos konkursas

Seimo Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisija, vadovaudamasi 2016 m. gruodžio 22 d. Seimo nutarimu Nr. XI-186, skelbia 2017 metų Kalbos premijos konkursą. skaityti »

Švietimo ir mokslo komitetas nagrinėjo tarptautinių švietimo tyrimų rezultatus

Švietimo ir mokslo komitetas kovo 15 d. posėdyje išklausė Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimą apie 2015 metų tarptautinių švietimo tyrimų – Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos PISA ir Švietimo pasiekimų vertinimo tarptautinės asociacijos TIMSS rezultatus. skaityti »

Ar buhalteriai išnyks kaip dinozaurai?

Sparčiai vystantis technologijoms, vis dažniau viešojoje erdvėje pasigirsta nuogąstavimų, kad buhalteriai yra viena iš tų profesijų, kurios poreikis artimiausiu dešimtmečiu smarkiai sumažės. skaityti »

Lietuviškas vadovėlis – geriausia mokymosi priemonė pasaulyje

Ekonomikos vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą”, kurį parengė ir išleido Lietuvos laisvosios rinkos institutas paskelbtas geriausia edukacine priemone pasaulyje. skaityti »

Ateities IT: programavimo įgūdžių nebepakaks

Ateities IT specialistams, kurie tikisi ne tik atlikti paskirtas užduotis, bet ir kurti IT sprendimus, reikės papildomų kompetencijų. skaityti »

Bibliotekomis naudojasi daugiau nei milijonas Lietuvos gyventojų

Lietuvos bibliotekų durys 2016 m. buvo atvertos 22,8 milijono kartų. skaityti »

Ar IT specialistui būtinas diplomas?

Bendraujant su moksleiviais ar žmonėmis, ieškančiais naujo karjeros kelio, dažnai tenka išgirsti abejonę, kam tas universitetas, jei galima iš karto pradėti savo verslą. skaityti »

VU komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio” – geriausia Baltijos šalyse

Vilniaus universiteto komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio”, kurios metu buvo pristatyta VU Gyvybės mokslų centro profesoriaus Virginijaus Šikšnio atrasta genomo redagavimo technologija CRISPR-Cas9 – „DNR žirklės” – buvo įvertinta kaip geriausia viešojo sektoriaus įvaizdinė kampanija Baltijos šalyse konkurse „Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2017”. skaityti »