ŠMM ir profsąjungos sutarė dėl esminių etatinio mokytojų darbo apmokėjimo principų

Publikuota: 2017 m. sausio 20 d. penktadienis

Švietimo profesinių sąjungų ir švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės bei Švietimo ir mokslo ministerijos atstovų susitikime pristatytos ir aptartos etatinio mokytojų darbo tvarkos alternatyvos.

Preliminariai sutarta dėl esminių etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio nuostatų: pedagogo etatą sudarytų 36 valandos - kontaktinės (pamokoms skirtos) ir nekontaktinės. Tikslesnė jų sandara bus aptariama kituose susitikimuose. Etatas galės būti dalijamas. Taip pat galėtų būti numatyta kintamoji atlyginimo dalis už gerą darbą. Atlyginimo dydį lems ir darbo stažas.

Nauja mokytojų darbo apmokėjimo tvarka turėtų suteikti mokytojams daugiau stabilumo ir aiškumo, kaip skaičiuojamas darbo užmokestis. Tikimasi, kad tai padės pritraukti į mokyklas jaunų specialistų, aukštos kvalifikacijos darbuotojų.

„Modeliuodami naują mokytojų darbo užmokesčio tvarką privalome sudaryti patrauklias sąlygas į mokyklas ateiti jauniems mokytojams, pastebėti ir įvertinti dirbančių mokytojų kompetencijas ir užtikrinti adekvatų pedagogų atlyginimą. Atlygis turėtų būti skaičiuojamas ne tik už pamokas, pasirengimą joms, mokinių darbų taisymą, bet ir kitus darbus“, - sakė ministrė Jurgita Petrauskienė.

Ministerijos atstovai pristatė tris galimas etatinio mokytojų darbo apmokėjimo alternatyvas, parengtas remiantis tarptautine praktika. Pirmoji panaši į dabartinį darbo užmokesčio skaičiavimo modelį, antroje alternatyvoje  numatyta įvairesnė kintamoji atlyginimo dalis, pavyzdžiui, skiriamas priedas už gerus mokinių rezultatus.

Trečioji alternatyva – lankstus darbo krūvis ir motyvuojanti kintamoji atlyginimo dalis. Ji sukuria prielaidas motyvacijai karjeros pradžioje, skatinamas kompetencijų augimas, atlyginama už darbo stažą, veiklos rezultatus.

Profsąjungos siūlė, kad būtų vienodai atlyginama už tos pačios kvalifikacijos reikalaujančius  darbus, būtų išskirtas klasės auklėtojo etatas. Taip pat siūlyta daugiau valandų nei dabar skirti mokinių darbų taisymui, pasiruošimui pamokoms.

Trumpai pristatyti užsienio šalyse veikiantys etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modeliai. Pavyzdžiui, Austrijoje, sprendžiant jaunų mokytojų trūkumo problemą, karjeros pradžioje siūlomi didesni atlyginimai, vėliau jų augimą mažiau lemia įgyta kvalifikacija ar darbo stažas. Didžioje Britanijoje didesni atlyginimai siūlomi vietovėse, kur trūksta pedagogų, pavyzdžiui, Londone.

Estijoje skatinama mokyklų autonomija, mokyklų vadovams suteikta teisė lankčiai formuoti darbo krūvius, t.y. dalį atlyginimo sudaro kintamoji dalis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Dilema nerandantiems darbo: laukti, kol pasikeis rinka, ar persikvalifikuoti?

Nors šių metų rugpjūčio 1 d. Lietuvos darbo biržoje buvo registruota 134,1 tūkst. darbo ieškančių žmonių, nesutampa darbdavių ir darbuotojų lūkesčiai dėl darbo pobūdžio. skaityti »

Rugsėjo stresas: kaip apsaugoti pirmokus ir abiturientus?

Pasak sveikatos specialistų, ruduo kai kuriems moksleiviams, ypač pradinukams ir gimnazistams, sukelia nervinę įtampą, o sergančių jaunuolių skaičiai šokteli kelis kartus. skaityti »

Geriausiems Lietuvos studentams – vardinės LR prezidentų stipendijos

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pasirašė įsakymą dėl prezidentų stipendijų 2017–2018 studijų metams skyrimo. skaityti »

Beveik pusė Lietuvos tėvų už vaikų lavinimą planuoja mokėti pinigus

Lietuvos tėvai vis daugiau dėmesio ir finansų skiria vaikų lavinimui bei ugdymui. skaityti »

Jaunieji geografai tarptautinėje olimpiadoje pasipuošė visų spalvų medaliais

Lietuvos jaunųjų geografų komanda iš Serbijoje vykusios tarptautinės geografijos olimpiados grįžo su visų spalvų medaliais. Lietuvos atstovai iškovojo vieną aukso, du sidabro ir vieną bronzos medalius. Tai geriausias Lietuvos komandos pasiekimas per visą geografijos olimpiadų istoriją. skaityti »

Skiriant valstybės finansavimą moksliniams tyrimams – orientacija į kokybę

Finansuojant mokslinius tyrimus ypatingas dėmesys bus skiriamas kokybei. 60 proc. lėšų moksliniams tyrimams bus skiriama pagal kokybinius parametrus, 40 proc. lėšų – pagal kiekybinius rodiklius. skaityti »

Į pagalbą mokytojams: parengtos rekomendacijos, padėsiančios atpažinti smurtą patyrusius vaikus ir jiems padėti

Mokytojai ir kiti mokyklos darbuotojai gali greičiausiai pastebėti skriaudžiamą vaiką ir jam padėti. skaityti »

Regionų bibliotekose – nemokama teisinė pagalba

Prieš kelis mėnesius pradėję teikti nemokamą teisinę pagalbą nuotoliniu būdu, Vilniaus universiteto (VU) Teisės klinikos konsultantai pastebi: teisinių paslaugų poreikis yra didžiulis, tačiau jos įkandamos ne visiems. skaityti »

Priimamos paraiškos dėl atnaujintos Vlado Jurgučio premijos ir naujos Lietuvos banko premijos už disertaciją

Visą rugpjūtį ir pirmąją rugsėjo pusę Lietuvos bankui galima teikti paraiškas dėl dviejų premijų, skiriamų už ekonomikos srities mokslinės veiklos pasiekimus. skaityti »

Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje pelnytas bronzos medalis

Liepos 28–rugpjūčio 4 dienomis Teherane Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje Kauno technologijos universiteto gimnazijos dešimtokas Gediminas Lelešius (mokytoja Kristina Serapinaitė) laimėjo bronzos medalį. skaityti »