Studentui išmanusis įrenginys svarbesnis už sąsiuvinį ir rašiklį

Publikuota: 2013 m. rugsėjo 30 d. pirmadienis

TNS Lietuvoje atlikto „Mobile Life“ tyrimas rodo, kad apie pusę 15–29 metų mieste gyvenančių jaunuolių kone kiekvienais metais atnaujina savo IT prietaisus. „Rinkdamiesi kompiuterį ar planšetę daugelis klausinėja apie konkrečias funkcijas ir prasitaria, kad IT prietaisas bus reikalingas mokslui, atliekant užduotis ir ieškant informacijos“, – patirtimi dalinasi „Technorama“ komercijos direktorius Česlovas Steigvila. „Išmanieji įrenginiai – tai pagrindinė studento mokymosi priemonė, dažnai svarbesnė už sąsiuvinį ir tušinuką“, – sako LSMU studentė Justina Šimukauskaitė.

Išmaniosios technologijos plečia komunikacijos  galimybes

Universitetai patvirtina, kad be išmaniųjų prietaisų studento kasdienybė aukštojoje mokykloje neįsivaizduojama. Didžiąją informacijos dalį (konspektus, skaidres, literatūrą) studentas gali pasiekti  tik  elektroniniu būdu, ką jau kalbėti apie dėstytojų siunčiamus pranešimus, įvertinimus ar virtualiose duomenų bazėse talpinamą paskaitų medžiagą. Išmanieji įrenginiai pagreitina informacijos perdavimą ir sukuria abipusę komunikaciją tarp dėstytojų ir studentų. „Šių technologijų pagalba sutaupome daug laiko,“ – sako VDU docentė dr.Nina Klebanskaja.

Sparčiai augant išmaniųjų telefonų ir planšečių populiarumui, keletas Lietuvos universitetų informacines erdves papildė mobiliosiomis aplikacijomis, kurios užtikrina informacijos pasiekiamumą studentams ir dėstytojams patogiu metu. Tuo tarpu studijuojantys nuotoliniu būdu turi galimybę dalyvauti paskaitoje neatvykus į universitetą: vaizdo konferencijų įrankiais bendrauti su dėstytojai, atlikti užduotis ir jas pristatyti.

Vietoje sąsiuvinio ir knygų – planšetė ar kompiuteris

Naujausios technologijos ne tik atveria naujas galimybes, bet ir keičia dėstytojų darbo metodiką bei studentų mokymosi įpročius. „Dabar auditorijoje į bet kokį dėstytojo klausimą studentai ieško atsakymo naudodami išmanųjį telefoną arba planšetinį kompiuterį. Mano, kaip dėstytojos vaidmuo pasikeitė – studentai gali viską rasti internete ir dažnai tai daro išmaniau nei dėstytojai,“ – sako doc. dr. N. Klebanskaja. Mokslininkė sako, kad dabar esant galimybei lengvai dalintis  ir persiųsti informaciją internetu, paskaitų konspektuoti dažniausiai neverta. Mokslo institucijos priverstos keisti studijų ir dėstymo struktūrą, nes kyla klausimas, ką paskaitoje studentas veikia su nešiojamuoju ar planšetiniu kompiuteriu, jei pamažu dingsta užrašai ir sąsiuviniai? „Studentai paskaitos metu naršo internete, rašo žinutes, keičiasi informacija. Tai trukdo studijų procesui. Galbūt jie tai daro, nes paskaita neįdomi? Tuomet tai jau dėstytojo problema,“ – prasitaria dėstytoja.

Studentai dažniau renkasi nešiojamuosius kompiuterius

Remiantis tyrimo „Mobile Life“ duomenimis, Lietuvoje jaunimas labiausiai pamėgęs nešiojamąjį kompiuterį kaip priemonę, kuri padeda mokytis, pramogauti bei leisti laisvalaikį. Išmaniųjų telefonų pardavimai gana panašūs lyginant su nešiojamųjų kompiuterių pardavimais, tačiau jaunimas telefonus dažniausiai naudoja bendravimui ir pramogoms.

Nepaisant aukštos nešiojamųjų kompiuterių pozicijos pardavimų suvestinėse, informacinių technologijų rinkos tyrimų bendrovė „Gartner“ prognozuoja, kad planšetinių kompiuterių pardavimas pasaulyje bus didesnis nei nešiojamųjų kompiuterių. „Lyginant su praėjusiais metais, planšečių pardavimai išaugo 3 kartus, išmaniųjų telefonų parduota beveik 2 kartus daugiau, vis dar auga ir kompiuterių pardavimai“, – teigia „Technoramos“ vadovas Č. Steigvila. Planšetinių kompiuterių populiarumą lemia prietaiso dydis, lengvumas, patogumas ir mobilumas. Socialinių mokslų daktarė ir „Karalienės Mortos mokyklos“ įkūrėja Austėja Landsbergienė sako, kad moksleivių noras turėti naujausius prietaisus yra natūralus, nes vaikai žengia koja kojon su technologijų raida ir jiems yra būdingas noras kurti ir tyrinėti.

Šaltinis: TNS LT
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »