Švietimo ir mokslo ministerija skyrė finansavimą užsienio lietuvių švietimo projektams

Publikuota: 2014 m. rugpjūčio 1 d. penktadienis

Švietimo ir mokslo ministerija paskyrė finansavimą – per 175 tūkst. Lt – užsienio lietuvių neformaliojo lituanistinio švietimo įstaigoms ir organizacijoms. Lėšos skirtos metodinės ir mokomosios medžiagos, mokymo ir kitų priemonių kūrimui ar įsigijimui. Finansuojami bus 33 projektai dvylikoje pasaulio šalių. Daugiausiai – Jungtinėse Amerikos Valstijose, Airijoje, Norvegijoje ir Rusijoje (Karaliaučiaus srityje). Konkursui viso pateiktos 42 paraiškos.

„Remdami lituanistinį ugdymą sudarome sąlygas užsienio lietuvių jaunimui palaikyti ryšius su Lietuva: per kalbą, istoriją ir kultūrą stiprinti bei puoselėti lietuvybę, jaustis savo tėvynės dalimi”, – sako švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis.

Finansavimas skirtas projektams, orientuotiems į ilgalaikę ir tęstinę lituanistinę veiklą, į lituanistinio švietimo plėtrą, mokymo priemonių atnaujinimą, kalbos ir etnokultūros mokymą. Bus atnaujinta lietuviškos mokyklos veikla Austrijoje, plečiamas lituanistinis mokymas Brazilijoje ir Australijoje, naujomis mokymo priemonėmis apsirūpins lituanistinės mokyklos Rusijoje, Airijoje, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje, Danijoje, Islandijoje ir JAV.

Tai jau antrasis Švietimo ir mokslo ministerijos inicijuotas lituanistinio švietimo projektų konkursas 2014 metais. Pirmajam konkursui – vykdyti mokytojų ir mokinių mainų programas, organizuoti pedagogų kvalifikacijos tobulinimą, pažintines edukacines keliones į Lietuvą, rengti tautines šventes, lituanistinius konkursus ir olimpiadas – buvo pateiktos 67 paraiškos. Finansuoti 54 projektai iš aštuoniolikos pasaulio šalių. Užsienio lietuvių organizacijoms tąkart skirta per 413 tūkst. litų.

Tokius konkursus Švietimo ir mokslo ministerija planuoja skelbti ir kitais metais.

Šiuo metu 31 pasaulio šalyje veikia daugiau nei 160 neformaliojo ugdymo įstaigų – lituanistinių mokyklų.

Švietimo ir mokslo ministerija paskyrė finansavimą – per 175 tūkst. Lt – užsienio lietuvių neformaliojo lituanistinio švietimo įstaigoms ir organizacijoms. Lėšos skirtos metodinės ir mokomosios medžiagos, mokymo ir kitų priemonių kūrimui ar įsigijimui. Finansuojami bus 33 projektai dvylikoje pasaulio šalių. Daugiausiai - Jungtinėse Amerikos Valstijose, Airijoje, Norvegijoje ir Rusijoje (Karaliaučiaus srityje). Konkursui viso pateiktos 42 paraiškos.

„Remdami lituanistinį ugdymą sudarome sąlygas užsienio lietuvių jaunimui palaikyti ryšius su Lietuva: per kalbą, istoriją ir kultūrą stiprinti bei puoselėti lietuvybę, jaustis savo tėvynės dalimi”, – sako švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis

Finansavimas skirtas projektams, orientuotiems į ilgalaikę ir tęstinę lituanistinę veiklą, į lituanistinio švietimo plėtrą, mokymo priemonių atnaujinimą, kalbos ir etnokultūros mokymą. Bus atnaujinta lietuviškos mokyklos veikla Austrijoje, plečiamas lituanistinis mokymas Brazilijoje ir Australijoje, naujomis mokymo priemonėmis apsirūpins lituanistinės mokyklos Rusijoje, Airijoje, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje, Danijoje, Islandijoje ir JAV.

Tai jau antrasis Švietimo ir mokslo ministerijos inicijuotas lituanistinio švietimo projektų konkursas 2014 metais. Pirmajam konkursui – vykdyti mokytojų ir mokinių mainų programas, organizuoti pedagogų kvalifikacijos tobulinimą, pažintines edukacines keliones į Lietuvą, rengti tautines šventes, lituanistinius konkursus ir olimpiadas – buvo pateiktos 67 paraiškos. Finansuoti 54 projektai iš aštuoniolikos pasaulio šalių. Užsienio lietuvių organizacijoms tąkart skirta per 413 tūkst. litų

Tokius konkursus Švietimo ir mokslo ministerija planuoja skelbti ir kitais metais.

Šiuo metu 31 pasaulio šalyje veikia daugiau nei 160 neformaliojo ugdymo įstaigų - lituanistinių mokyklų.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »