Švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė dalyvavo ES šalių ministrų diskusijoje mokslo klausimais

Publikuota: 2015 m. liepos 23 d. ketvirtadienis

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė dalyvavo Liuksemburge vykusiame Europos Sąjungos neformalios konkurencingumo tarybos posėdyje. ES šalių ministrai, atsakingi už mokslinius tyrimus, diskutavo, kaip užtikrinti lyčių lygybę Europos mokslinių tyrimų erdvėje ir apie būtinybę skatinti sąžiningumą atliekant mokslinius tyrimus.

„Dažnai pasitaiko, kad vien lyčių lygybės klausimo iškėlimas yra suvokiamas kaip feministinių idėjų sklaida. Tai sukelia negatyvią visuomenės reakciją. Tik įveikę šį stereotipą, galėsime išvengti šališkumo vertinant skirtingos lyties asmenų mokslinę veiklą ar skiriant darbuotojus į vadovaujamas pareigas“, – teigė švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.

Pasak ministrės, kiekviena šalis ir net kiekviena įstaiga, turėtų pačios aktyviai ieškoti joms tinkamiausių lyčių lygybės užtikrinimo būdų. Siekiamų tikslų nustatymas, nors ir veiksminga priemonė, tačiau ne visada tinka nedidelėse akademinėse bendruomenėse arba tuomet, kai institucijos galimybės investuoti į mokslinius tyrimus yra ribotos.

Lietuva rekomendacijas mokslo ir studijų institucijoms dėl lygių moterų ir vyrų galimybių užtikrinimo patvirtino 2015 metų pradžioje.

Liuksemburge ES šalių ministrai aptarė ir anksčiau Europos mokslinių tyrimų erdvės kontekste nenagrinėtą temą – sąžiningumą atliekant mokslinius tyrimus.

„Gyvename amžiuje, kai moksliniai tyrimai, inovacijos ir technologijos yra kertinis augančios visuomenių gerovės pamatas. Investuodami lėšas į mokslinius tyrimus, turime nepamiršti, kad sąžiningumas yra pamatinė savybė juos atliekant. Antraip mokslinių tyrimų rezultatai tampa abejotini ir kelia visuomenės nepasitikėjimą“, -  sakė ministrė A. Pitrėnienė.

Dauguma valstybių pripažįsta, kad nesąžiningumas atliekant mokslinius tyrimus apima išgalvojimą, klastojimą, duomenų nuslėpimą nuo mokslo bendruomenės, plagijavimą ar autorystės pasisavinimą. Egzistuoja ir kitų abejotinų praktikų, kurios kenkia mokslininkų bei mokslo bendruomenės reputacijai.

ES šalių ministrai sutaria, kad sąžiningumo moksliniuose tyrimuose stiprinimas ir šalių pastangos užtikrinti lyčių lygybę, svariai prisidėtų prie Europos mokslinių tyrimų erdvės potencialo stiprinimo.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »