Tarptautinis verslumo projektas laužo stereotipus

Publikuota: 2012 m. birželio 5 d. antradienis

Daugiau kaip 150 Vilniaus Universiteto Tarptautinio verslo mokyklos (VU TVM) ugdytinių dalyvauja unikaliame verslumo ugdymo projekte „X-Culture“ .

Valstybių ribas peržengiančio projekto „X-Culture“ idėja kilo JAV Šiaurės Karolinos universiteto Verslo ir ekonomikos mokyklos dėstytojams. Prieš keletą metų interneto forume, kur renkasi akademikai, tyrinėjantys verslą ir verslumą, keletas dėstytojų nusprendė sukurti inovatyvią verslumo ugdymo metodiką, grindžiamą kultūriniu patyrimu. Taip 2010 metų rudenį startavo projektas „X-Culture“, į kurį šiandien įsitraukė jau daugiau kaip 40 pasaulio universitetų.

Didžiausias iššūkis – komunikacija

„Į šį projektą įsitraukiau nuo pačios pradžios. Iš pradžių nusprendėme suburti tarptautinę studentų grupę, duoti jiems užduotį sugalvoti verslo idėją ir trumpai aprašyti, kaip ją įgyvendinti vienoje iš užsienio šalių“, – pasakoja VU TVM inovacijų ir verslumo centro vyr. tyrėja, direktoriaus pavaduotoja mokslui, inovacijoms ir kokybei dr. Erika Vaiginienė. Anot jos, kai projektas patyrė sėkmę, buvo nuspręsta sukurti ištisą metodiką, kuri leistų patobulinti tarptautinio verslumo įgūdžius.

Viena iš modelio „X-Culture“ kūrėjų teigia, kad vieną projekte dalyvaujančių studentų grupę sudaro 5–6 žmonės iš skirtingų valstybių, atstovaujantys skirtingoms kultūroms. Kartu dirbdami jie dalyvauja realaus verslo simuliacijoje: aptariamos idėjos, sprendžiamos problemos, atliekamos verslo aplinkos analizės, kuriamos verslo finansavimo ir vystymo strategijos. Kiekvieną semestrą tobulinamas programos modelis šiandien jau apima rinkodaros, žmogiškųjų išteklių atrankos ir valdymo klausimus.

„Pati didžiausia nauda yra tai, kad studentai gauna žinių, patirties ir mezga naudingus verslo ryšius“, – sako E. Vaiginienė. Tuo tarpu didžiausias iššūkis, jos teigimu, yra komunikacija, todėl sudaromos galimybės rinktis iš naujausių bendravimo priemonių – „Facebook“, „Skype“, „LinkedIn“ ir t.t. „Studentai turi įvertinti kalbos ir suvokimo niuansus, elektroninės komunikacijos įvairovę, skirtingus darbo ritmus, laiko zonų skirtumus ir daugybę kitų dalykų, apie kuriuos pradedantys dirbti tarptautiniame versle dažnai nepagalvoja“, - dėsto VU TVM inovacijų ir verslumo centro vyr. tyrėja. 

Studentai vertina įgytą patirtį

Iki šių metų gegužės projekte „X-Culture“ dalyvavo jau daugiau kaip 2000 studentų iš JAV, Meksikos, Naujosios Zelandijos, Jungtinių Arabų Emyratų, Ganos, Japonijos, Korėjos, daugelio Europos valstybių.  Iš Lietuvos pusės „X-Culture“ projekte dalyvauja studentai, besimokantys VU TVM Tarptautinio verslo grupėje, kurioje paskaitos vyksta anglų kalba.

Daugumai galimybė bendrauti ir dirbti komandose, sudarytose iš pačių įvairiausių pasaulio šalių atstovų, pasitaikė pirmą kartą. Derinti idėjas ir veiksmus su ne tik skirtingose laiko zonose esančiais bet neretai ir iš pagrindų skirtingų pažiūrų kolegomis ne vienam buvo nemenkas iššūkis. Tačiau projektui pasibaigus studentai jį vienareikšmiškai pripažino naudingu ir įdomiu, o daugelis šią patirtį norėtų pakartoti.

„Esu labai patenkintas projektu. Manau, jo metu įgyta patirtis buvo labai artima tam, kas vyksta realiame verslo gyvenime. Buvo įdomu tartis su kitataučiais ką ir kaip daryti, išmokti koordinuoti projektą ir išsakyti savo nuomonę, net jei ji ne visuomet būdavo teigiama ir maloni kitiems. Apskritai labai džiaugiuosi, kad dalyvavau tokiame projekte ir jau laukiu nesulaukiu galimybės artimiausiu metu įsitraukti į naują panašią veiklą“,- sako ispanas Jose Angel Leon Saavedra, šiuo metu studijuojantis VU TVM pagal „Erasmus“ mainų programą.

Stereotipai nebaido

„Studentai iš Lietuvos puikiai dirba virtualiose komandose. Parengti verslo pasiūlymą globaliai įmonei, iškristalizuoti pagrindinę idėją, pateikti detalų planą, koordinuoti komandos narius visame pasaulyje , pasiskirstyti vaidmenis, įgyti lyderystės įgūdžių – su šiais iššūkiais lietuviai susitvarko pakankamai gerai“, – sako „X-Culture“ idėjos autorius Šiaurės Karolinos Verslo ir ekonomikos mokyklos dėstytojas dr. Vasyl Taras.

„Kai studentai susiduria su problemomis, jie pradeda siūlyti sprendimus“, – pritaria ir  E. Vaiginienė. Pasak jos, teko girdėti studentiškų pasiūlymų skirstyti juos regioniniu, kultūriniu ar religiniu pagrindu. Ypatingai tai pasijuto susidūrus su kultūriniais stereotipais, kurie egzistuoja ne viename pasaulio krašte. Kai kurios studentės iš Lietuvos sulaukė ignoravimo iš komandų narių, gyvenančių Pietų Afrikos ir Azijos valstybėse. Kaip vėliau išaiškėjo, to priežastis – tuose kraštuose įsitvirtinusi nuomonę, esą moteris yra blogesnė verslo partnerė nei vyras.

„Mūsų studijų programų išskirtinumas – galimybė praktiškai pažinti tarptautinio verslo pasaulį, kuriame persipina kultūrų įvairovė, pažinti jas ir įgyti tarptautinių projektų valdymo patirties“, – sako VU Tarptautinio verslo mokyklos direktorius Julius Niedvaras. Jo manymu, dar daugiau stereotipų šio projekto metu buvo sulaužyta, ypač tų, kurie susiję su Lietuvos studentams mažiau pažįstamasi kraštais –  Pakistanu, Japonija ar Meksika. „Studentai savo akimis įsitikino, kad verslui kultūra daro labai didelę įtaką, tačiau didesnę įtaką jam daro asmenybės“, – teigia J. Niedvaras.  

Planuojama, kad VU Tarptautinio verslo mokykla šiemet į Tarptautinio verslo grupę anglų kalba surinks 50–70 naujų studentų. Vienas iš jiems keliamų uždavinių – susitvarkyti su inovatyvaus verslumo ugdymo projekto „X-Culture“ iššūkiais.

 

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »